امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بهترین و گران قیمت ترین گوشی های بازار ایران در سال ۹۸

#1
اگر هیچ چالشی جلودار شما برای ایجاد تاخیر در خرید تلفن جدید نیست، این گزینه را پیش روی خود می‌بینید که با هزینه‌ای ۹ تا ۲۷ میلیون تومانی گجت هوشمندی قدرتمند خریداری کنید. کاهش واردات و افزایش قیمت دلار دست به دست یکدیگر داده‌اند تا بازار تلفن هوشمند این روز‌های ایران بیش از هر زمانی آشفته باشد. بازاری که در آن قیمت‌ها دیگر از دایره خرید یک تلفن خارج شده و در حال ورود به ارقامی هستند که معادل قیمت خرید خودرو است. با این حال ممکن است در چنین شرایطی باز هم هیچ‌چیز مانعی برای رفتن به سراغ بهترین تلفن‌های بازار نباشد.
تلفن‌هایی که خرید هر کدام از آن‌ها می‌تواند شما را برای حداقل سه تا چهار سال از تهیه تلفنی جدید بی‌نیاز کند. جدای از محصولات اپل که هر روز استانداردی جدید در قیمت‌گذاری ثبت می‌کنند، همچنان باید این نکته را در نظر داشت که حتی تهیه تلفن‌های تولید شده از سوی سامسونگ یا هوآوی هم هزینه‌ای قابل توجه را به سمت خریدار هدایت می‌کنند. با این حال مسئله‌ای که باید در نظر داشت این است که می‌توان انتظار داشت طی ماه‌های آینده با در نظر گرفتن احتمال بازگشت سطح واردات به حالت معمول، نه تنها شاهد حضور مدل‌های متنوع‌تری در بازار باشیم بلکه قیمت‌ها هم با کاهشی قابل توجه روبرو شوند. فراموش نکنید که بازار ایران با قوانین منطقی و اقتصادی استاندارد پیش نمی‌رود و کاهش خرید در آن رابطه مستقیمی با افزایش قیمت برای جبران ضرر‌های جانبی دارد.
iPhone ۱۱ Pro Max
  • متوسط قیمت ۲۵۶ گیگابایت: ۲۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان
بهترین و گران قیمت ترین گوشی های بازار ایران در سال ۹۸ 1
آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس به‌لطف دوربین توانمند، پردازنده بی‌نظیر، شارژدهی فوق‌العاده و نمایشگر ارتقایافته، شایسته بدل شدن به نخستین عضو «پرو» در خانواده آیفون هستند. بازخورد‌های مثبت استفاده از دوربین‌های چندگانه اپل را بر این داشت تا در محصولات آینده خود نیز از دوربین‌های چندگانه استفاده کند و حالا در اپل آیفون ۱۱ پرو شاهد استفاده از دوربین سه‌گانه هستیم. این دوربین‌ها که هر سه از نوع ۱۲ مگاپیکسلی هستند، هر کدام برای کار تخصصی خاصی ساخته شده‌اند. دوربین اول دارای لنزی با اف ۱.۸ است و تصاویر را به شکل واید و با عرض ۲۶ میلی متری ثبت می‌کند. دوربین دوم دارای اف ۲.۰ بوده و نوع لنز آن تله فوتو ۵۲ میلی متری است. دوربین سوم که دارای اف ۲.۴ است، لنز الترا واید ۱۳ میلی متری دارد. آیفون ۱۱ پرو با نمایشگر ۵.۸ اینچی بهره می‌برد که با وجود اینکه از صفحه نمایش آیفون ۱۱ کوچک‌تر است، اما کیفیت تصویر خیره کننده‌ای دارد به نحوی که وضوح تصویر آن عدد ۲۴۳۶ در ۱۱۲۵ پیکسل را نشان می‌دهد. این صفحه نمایش که از نوع سوپر رتینا است می‌تواند تا ۱۶ میلیون رنگ را نمایش دهد. اما اگر صفحه بزرگتر و با کیفیت بیشتر می‌خواهید باید به سراغ iPhone ۱۱ Pro max بروید که با سایز ۶.۵ اینچی خود وضوح تصویر فوق العاده ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ را ارائه می‌کند. وضوح تصویری که هرچند نمی‌توان از تمام کیفیت آن به شکل واقعی روی این ابعاد استفاده کرد، اما به عنوان عاملی برای رقابت نشان می‌دهد که فعلا در این زمینه اپل سعی کرده راهی را دنبال کند که رقبا چند سالی است در آن حرکت می‌کنند.

iPhone ۱۱
  • متوسط قیمت ۱۲۸ گیگابایت: ۱۷ میلیون تومان
بهترین و گران قیمت ترین گوشی های بازار ایران در سال ۹۸ 1
آیفون ۱۱ تلفنی ۶.۱ اینچی با صفحه نمایشی از نوع رتینا است که در ساخت پنل‌های جلویی و پشتی آن از مقاوم‌ترین نوع شیشه استفاده شده و فریم کناری محصول نیز همچنان از جنس آلمینیوم است. تمامی این موارد در کنار ضد آب بودن آیفون ۱۱ تا عمق یک متری تا مدت زمان ۳۰ دقیقه ویژگی‌های بارزی است که حداقل انتظار ما از ارزان‌ترین آیفون از خانواده اصلی تلفن‌های اپل را برآورده می‌کند. امسال در کالبد بی‌نقص آیفون ۱۱ تراشه A۱۳ بایونیک جا خشک کرده. به ادعای اپل این تراشه دارای سریع‌ترین سرعت پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی در بین گوشی‌های هوشمند امروز دنیاست. باتری این محصول نسبت به سال گذشته از قدرت بیشتری بهره می‌برد به شکلی که اپل مدعی است آیفون ۱۱ حدود یک ساعت بیشتر از آیفون ۱۰ شارژ در خود ذخیره خواهد کرد و این در حالی است که باتری ۳۱۱۰ میلی آمپر ساعتی اپل از قابلیت شارژ معکوس نیز استفاده می‌کند و می‌تواند برای دستگاه‌هایی که از قابلیت Qi پشتیبانی می‌کنند نقش پارو بانک را بازی کند. آیفون ۱۱ همچنان از دوربین چندگانه بهره‌مند و لنز اول نوع فوق عریض بوده و دارای فوکوس خودکار در کنار لرزشگیر اپتیکال است. لنز دوم همانند لنز اصلی فوق عریض است و در تصویر برداری الترا واید کمک به سزایی می‌کند.

Samsung Galaxy S۲۰ Plus
  • متوسط قیمت ۱۲۸ گیگابایت: ۱۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
بهترین و گران قیمت ترین گوشی های بازار ایران در سال ۹۸ 1
گلکسی اس ۲۰ نسل جدیدی از خانواده گلکسی اس است که به تازگی در سه نسخه اس ۲۰، اس ۲۰ پلاس و اس ۲۰ اولترا در بازار حضور دارد. محصولی که اینجا قصد معرفی آن را داریم اس ۲۰ پلاس نام دارد. پرچمدار گلکسی اس ۲۰ پلاس با قابلیت‌های جالب همچون دوربین سه گانه، تراشه قدرتمند ۹۹۰ و نمایشگر ۱۲۰ هرتزی راهی بازار شده. گلکسی اس ۲۰ پلاس و گلکسی اس ۲۰ تفاوت چندانی با یک دیگر ندارند، اس ۲۰ پلاس دارای نمایشگری با سایز بزرگتر و باتری با ظرفیت بالاتر در مقایسه با اس ۲۰ است. نمای جلویی این دستگاه را نمایشگر ۶.۷ اینچی با پنل جدید Dynamic AMOLED ۲X به وضوح ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل در بر می‌گیرد که با نسبت تصویر ۲۰ به ۹ که دارد حدود ۹۰ درصد از قاب جلویی را پوشانده است. این نمایشگر دارای نرخ نوسازی فوق العاده ۱۲۰ هرتزی است و از استاندارد HDR۱۰+ پشتیبانی می‌کند.
سنسور اثر انگشت در قسمت پایین این نمایشگر قرار دارد و دوربین سلفی در قسمت بالا وسط این نمایشگر داخلی روزنه‌ای دایره‌ای شکل جای گرفته است. قدرت پردازشی این پرچمدار را تراشه ۷ نانومتری پلاس اسنپدراگون ۸۶۵ یا اکسینوس ۹۹۰ تشکیل می‌دهد. اس ۲۰ پلاس با حافظه رم ۸ گیگابایت به همراه حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت از نوع UFS ۳.۰ عرضه خواهد شد. گلکسی اس ۲۰ پلاس به دوربین چهارگانه در پنل پشتی مجهز است که شامل یک سنسور ۱۲ مگاپیکسل با سایز ۱/۱.۷۶ اینچی و پیکسل‌های ۱.۸ میکرومتری در پس لنزی با دیافراگم f/۱.۸ و لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز، سنسور دوم ۶۴ مگاپیکسل تله فوتو f/۲.۰ با زوم اپتیکال سه برابری، سنسور ۱۲ مگاپیکسل دیگر از نوع لنز فوق عریض f/۲.۲ و حسگر TOF با رزولوشن ۰.۳ مگاپیکسل است.

Huawei P۳۰ Pro
  • متوسط قیمت ۲۵۶ گیگابایت: ۱۱ میلیون تومان
بهترین و گران قیمت ترین گوشی های بازار ایران در سال ۹۸ 1
در طراحی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو تفاوت‌هایی نیز دیده می‌شود. نمای پشتی پی ۳۰ ترکیب دوربین سه‌گانه با فلش LED را با چینشی عمودی دربرمی‌گیرد؛ درحالی‌که در نسخه پرو سه دوربین و حسگر ToF و فلش LED در قالب دو ستون عمودی سه‌تایی و دوتایی قرار گرفته‌اند. مدیرعامل گروه محصولات تجاری هوآوی، طراحی گوشی‌های جدید سری پی ۳۰ را الهام گرفته‌شده از طبیعت می‌داند. وی با اشاره به بریدگی کوچک دوربین سلفی، متذکر می‌شود پرچم‌داران جدید هوآوی نمایشگر بسیار کم‌حاشیه‌تری درمقایسه‌با رقبا دارند؛ به‌طوری‌که عرض گوشی پی ۳۰ پرو با نمایشگر ۶.۴۷ اینچی از آیفون ۱۰ آر کمتر است. ناگفته نماند پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو به‌ترتیب با وزن ۱۶۵ و ۱۹۲ گرمی از آیفون ۱۰ آر و آیفون ۱۰ اس مکس وزن سبک‌تری دارد. هوآوی پی ۳۰ از نمایشگر ۶.۱ اینچی OLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و لبه‌های تخت استفاده می‌کند، اما پی ۳۰ پرو از پنل ۶.۴۷ اینچی OLED با رزولوشن ۲۳۴۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و لبه‌هایی خمیده بهره می‌برد؛ بنابراین نسبت تصویر به بدنه در نسخه پرو بیشتر است و کاربر با آن بیش از نسخه عادی، حس غوطه‌وری در محتوا را تجربه خواهد کرد.
هر دو گوشی جدید چینی‌ها از فضای رنگی گسترده DCI-P۳ پشتیبانی می‌کنند و با محتوای HDR سازگاری دارند. پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو از حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر بهره می‌برند که براساس ادعای هوآوی، ۳۰ درصد عملکرد بهتری درمقایسه‌با حسگر‌های قبلی این شرکت دارد. هوآوی پی ۳۰ و پی ۳۰ پرو به‌ترتیب موفق به دریافت گواهی IP۵۳ و IP۶۸ از مؤسسه IEC شده اند؛ ازاین‌رو، پی ۳۰ مقابل گردوغبار و پاشش قطرات آب مقاوم است و پی ۳۰ پرو می‌تواند تا نیم ساعت فشار آب در عمق دو متری را تحمل کند. گوشی‌های سری پی همواره عملکرد بسیار موفقی درزمینه عکاسی داشته اند، اما اکنون چینی‌ها مدعی‌اند «خانواده پی ۳۰ قوانین عکاسی را بازنویسی خواهد کرد». پی ۳۰ پرو با دوربین ۸ مگاپیکسلی پریسکوپی و فاصله کانونی ۱۲۵ میلی‌متری می‌تواند شما را بیش از هر گوشی دیگری به سوژه نزدیک‌تر کند. درضمن، لرزش‌گیر اپتیکال تصویر (OIS) عکس‌هایی با جزئیات فراوان و ویدئو‌هایی عاری از لرزش را نوید می‌دهد. هوآوی و لایکا دو دوربین دیگر گوشی را نیز درمقایسه‌با گذشته ارتقا داده‌اند.
پاسخ
 سپاس شده توسط ρσєѕɪ ، Medusa ، ßяɪcε
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  اسم گوشی شُما ؟!
  نحوه بازیابی اطلاعات گوشی اندرویدی
  لوکس ترین گوشی جهان + عکس✔
  گوشی ایکس ۶۰ پرو ویوو از پردازنده Snapdragon 870 استفاده می‌کند
  گوشی ریلمی C25 با باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی معرفی شد
  گوشی آیفون ۱۳ به صفحه نمایش LTPO AMOLED مجهز خواهد شد
  با گوشی Vivo Y72 5G آشنا شوید
  ویوو از گوشی iQOO Z3 رونمایی کرد؛ یک موبایل ۵G مقرون به صرفه
  مشخصات و قیمت دو گوشی Oppo A94 5G و A54 5G فاش شد
  تصاویری از طراحی احتمالی گوشی وان پلاس ۹ و ۹ پرو منتشر شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان