امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاسخ ایران‌خودرو به وجود ربات‌های مافیا

#1
پاسخ ایران‌خودرو به وجود ربات‌های مافیا 1
«وقتی سامانه خرید خودرو برای یک تا دو ثانیه باز می‌شود، مافیا با استفاده از روش‌های غیرقانونی و بهره‌گیری از ربات، تعدادی خودرو را ثبت‌نام می‌کند»، این ادعای یک عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس است که این‌روزها در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. سیدجواد حسینی‌کیا اولین فردی است که در کنار سکوت وزارت صمت و حتی بقیه بهارستانی‌ها در زمینه برخی از مشکلات مردم در زمان پیش‌خرید خودرو و ظاهرا بنابر تحقیقات فردی و تیمی خود به این نتیجه رسیده و موضوع را رسانه‎‌ای کرده است.



چند روز پیش بود که این نماینده مجلس، این موضوع را در رسانه‌ها مطرح کرد تا پاسخ گله‌های مشتریانی را داده باشد که در روزهای ثبت‌نام برای پیش‌خرید اتومبیل‌های داخلی با مشکلات عجیب و غریبی دست‌وپنجه نرم می‌کنند؛ مشکلاتی مانند بالا نیامدن سایت اصلی، پایین بودن سرعت بارگذاری اطلاعات شخصی در هنگام ثبت‌نام، خطاها یا همان ارورهای مزاحمی که درست بعد از تکمیل تمام فیلدهای ثبت‌نامی به میان می‌آید، وصل نشدن به درگاه اینترنتی برای پرداخت مبلغ پیش‌پرداخت و حتی مواجه شدن با جمله «ظرفیت تکمیل شد»، در عرض چشم‌برهم زدنی.



ماجرا از این قرار است که شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا هر از چندگاهی با اعلام خبر قبلی، پیش‌فروش اتومبیل‌های خود را از طریق سایت‌های خود انجام می‌دهند که طبق شنیده‌ها و دیده‌ها مشکلات پیش روی کاربران با سایت، اجازه ثبت‌نام را به هر کاربری نمی‌دهد؛ مشکلاتی که در صورت صحت ادعای این نماینده مردم در مجلس، بوی تخلف از آن‌ بلند شده و در پشت پرده‌اش دست‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد تنها کاربران خوش‌شانس می‌توانند از فرصت این ثبت‌نام‌ها استفاده کنند. این برنامه‌های پیش‌فروش توسط دو غول خودروسازی، هر روز یا هر هفته با چنین دردسرهایی میزبان مردم هستند و گویی هر بار که بوی سود خوبی از فروش اتومبیل‌های پیش‌خرید شده به مشام می‌رسد، صدای گلایه خریداران را بلندتر به گوش می‌رسانند.



علی، یکی از مشتریانی است که به گفته خودش بعد از شش ماه تلاش برای پیش‌خرید یک دستگاه اتومبیل از ایران‌خودرو، هنوز موفق به ثبت‌نام نشده و از ضعف نظارتی موجود توسط شرکت‌های خودروسازی در هنگام خرید گله دارد. یکی دیگر از مشتریان ایران‌خودرو درباره مشکلاتی که در زمان پیش‌خرید اتومبیل‌های داخلی تجربه کرده به «همدلی»، می‌گوید: «در زمان پیش‌فروش خودرو، چهار نفر از اعضای خانواده لپ‌تاپ به دست هستیم و هر کدام با بالاترین سرعت تلاش می‌کنیم تا یکی از خودروهای موجود در برنامه پیش‌فروش را خریداری کنیم، اما هر بار به دلیل مشکلات تکراری مانند پر شدن ظرفیت اتومبیل‌ها طی چشم برهم‌زدنی، دست خالی از سایت خارج می‌شویم».



کم نیستند کاربرانی که از سختی‌های ثبت‌نام خودرو گله می‌کنند. گزارش‌های غیررسمی زیادی در این‌باره وجود دارد. یکی از مشتری‌ها به نام رضا دراین‌باره به «همدلی»، می‌گوید: «به دلیل اینکه هر کد ملی فقط یکبار در سال حق پیش‌خرید خودرو را دارد، برخی از افرادی که توانایی مالی کافی دارند، شماره ملی افرادی را که متقاضی خرید محصولات این شرکت‌ها نیستند خریداری می‌کنند و با اسامی این افراد خودرو ثبت‌نام کرده و بعد از تحویل به سود بالایی در بازار این اتومبیل‌ها را می‌فروشند». سارا یکی دیگر از این مشتری‌هاست که درباره تجربه خود به «همدلی»، می‌گوید: «برخی از نمایندگی‌های ایران خودرو در برخی از شهرها، بسته به اینکه اتومبیل شرکتی در زمان تحویل چه میزان تفاوت قیمتی با بازار آزاد دارد، از مشتری پول می‌گیرند و ثبت‌نام پیش‌فروش را برای افراد انجام می‌دهند، مثلا در برخی از موارد هشت میلیون تومان فقط برای ثبت‌نام از افراد گرفته می‌شود».



پاسخ ایران‌خودرو به وجود ربات‌های مافیا

مدت‌هاست که گزارش‌های غیررسمی در رسانه‌ها درباره تخلفات خودروسازها مطرح می‌شود، یکی از گلایه‌های همیشگی در زمینه تاخیر در تحویل خودروهای ثبت‌نامی است که با حاشیه‌هایی چون اعتراضات مردمی در مقابل مجلس و واکنش وزارت صمت همراه بوده است. اما به نظر می‌رسد ماجرای مشکلات پیش روی مردم در زمان پیش‌خرید خودروها هیچ‌گاه آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته و اقدامی در زمینه مشکلات سایت از سوی شرکت‌ها و حتی دیگر مسئولان وجود نداشته و این نادیده‌گرفتن باعث شده تا حتی افرادی که نیاز ضروری به خرید خودرو دارند نیز نتوانند از فرصت‌ها استفاده کرده و صاحب خودرو شوند. شلوغی‌های همیشگی سایت‌های خودروسازی و مشکلاتی از قبیل پایین بودن سرعت یا پر شدن ظرفیت فروش خودروهایی که سود بالایی در هنگام دادوستد دارند، باعث شده تا بسیاری از افراد دست خالی از سایت بیرون بیایند.



با چنین اتفاقاتی به نظر می‌رسد تخلفات غیرعادی در سامانه در زمان ثبت‌نام رخ می‌دهد؛ تخلفاتی که با ادعای این نماینده مجلس که می‌گوید ربات‌های مافیا در این موضوع دست دارند، قوت گرفته و به نظر می‌رسد این گونه تخلفات به دلیل سود بالای دلالی دور از ذهن نباشد. در تماس‌های خبرنگار «همدلی» با شرکت ایران‌خودرو، مسئولان این شرکت از وجود این نوع مافیاها اظهار بی‌اطلاعی کردند. یکی از مسئولان در بخش معاونت فروش ایران‌خودرو، در واکنش به ادعای یکی از اعضای کمیسیون صنایع مبنی بر وجود ربات‌های مافیا، به «همدلی»، گفت: «به دلیل اینکه حجم فروش شرکت ایران‌خودرو کم است و تقاضای زیادی برای خرید وجود دارد، مشکلات اینترنتی زیادی در هنگام ثبت‌نام وجود دارد که این مشکلات ربطی به وجود ربات‌های مافیا ندارد».



او در ادامه تاکید کرد:«گزارشی در زمینه وجود ربات‌های مافیا به دست ما نرسیده است، اما نظارت‌های مسئولان شرکت ما در این زمینه کافی است و به دلیل نظارت‌های مستمر بعید است که چنین موضوعی صحت داشته باشد». این فرد مسئول در زمینه بقیه تخلفات گزارش‌ شده همچون پرداخت مبالغی به برخی از نمایندگی‌ها برای ثبت‌نام خودرو، این‌طور توضیح داد: «این موضوع اصلا صحت ندارد، ما یک برنامه فروش داریم که این برنامه تنها از طریق سایت خودروها را قابل فروش می‌کند و در صورت مشاهده چنین تخلفاتی از مشتری‌ها درخواست ارائه گزارش داریم تا به این تخلفات رسیدگی کنیم».



هر چه که هست، حالا مدت‌هاست مشتری‌های ایران‌خودرو و حتی سایپا هر بار با چنین مشکلاتی در زمان ثبت‌نام مواجه هستند؛ مشکلاتی که این ذهنیت را برای مشتری‌ها ایجاد کرده که دست‌های دیگری در پشت پرده وجود دارد که اجازه پیش خرید خودرو را به هر کسی نمی‌دهد. اما در صورت صحت ادعای این نماینده مجلس درباره وجود مافیا با استفاده از روش‌های غیرقانونی و بهره‌گیری از ربات برای ثبت‌نام خودرو، سوالی که می‌توان مطرح کرد این است که شبح مافیاها کار خودروسازها است یا کار دلال‌ها؟ پاسخ هر چه که باشد حالا به دلیل ادعای مطرح شده از سوی یکی از نمایندگان مجلس در این زمینه، دیگر وقت آن رسیده تا مدیران این شرکت‌ها یا حتی وزارت صمت به این موضوع ورود کرده و مشکلات مردم در این زمینه را حداقل در زمان ثبت‌نام رفع کنند، در غیر این صورت به‌زودی مشتریان این دو غول خودروسازی کشور به این نتیجه می‌رسند که ربات‌های مافیا چیزی فراتر از یک شبح در جریان پیش فروش خودروها حضور دارند. این گونه نیست؟
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خودرو ﺭﻭﻟﺰﺭﻭﯾﺲ ﺳﺎﯾﻠﻨﺖ ﺷﺎﺩﻭ ﺍﻟﮑﺘﺮﯾﮑﯽ رسما تایید شد
  ﺗﻘﻮﯾﺖ خودرو ﺗﻮﯾﻮﺗﺎ ﻟﻨﺪﮐﺮﻭﺯﺭ ۷۹ ﺑﺎ ﺑﺪﻧﻪ ﺯﺭﻫﯽ
  خودرو دﺍﻧﮓ ﻓﻨﮓ S50 EV‌ ﭘﻼ‌ﺱ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﯽ ﺭﻭﻧﻤﺎﯾﯽ ﺷﺪ
  خودرو مرسدس ﺁ ﺍﻡ ﺟﯽ EQS رقیب تسلا مدل s پلید
  جزئیاتی از نسخه ویژه خودرو فورد رنجر رپتور
  گزارشی جدید از خودرو ﺁﺋﻮﺩﯼ RS4 مدل کاملا الکتریکی
  رونمایی خودرو جنسیسG70 شوتینگ بریک واگن برای قاره اروپا
  خودرو ﻓﯿﺲ ﻟﯿﻔﺖ ﭼﺮﯼ ﺁﺭﯾﺰﻭ 6 ﻣﻌﺮﻓﯽ ﺷﺪ
  اولین خودرو جهان با قابلیت تغییر رنگ؛ ب‌ام‌و برای CES 2022
  ﻓﺮﻭﺵ خودرو کمیاب ﻣﯿﺒﺎﺥ 57S ﮐﻮﭘﻪ ﺳﺎﻣﻮﺋﻞ ﺍﺗﻮﺋﻮ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان