امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

صخره های مرجانی چگونه هستند؟

#1
صخره های مرجانی چگونه هستند؟ 1
مرجان ها برای بسياری از جانداران پناهگاهی فراهم می كنند



در صخره های مرجانی محيط های زندگی اقيانوسی گرم، روشن و كم عمق و غنی از زندگی هستند. ساختمان عظيم صخره از جنس مرجان آبی است که جانوران ريز در محیط آن زندگی می كنند. موقعی كه مرجان ها می ميرند، به صورت يک ساختمان سنگی سخت ساخته شده از سنگ آهک در می آیند.



مرجان ها برای بسياری از جانداران پناهگاهی فراهم می كنند. این جانداران شامل اسفنج ها، ماهی ها (مثل كوسه صخره ای سرسیاه، گروپرز groupers (نوعی ماهی مناطق گرمسيری)، ماهی دلقكی، مارماهی،‌ طوطی ماهی، قاشقک و عقرب ماهی)،‌ ستاره دريايي، لاله نعمان، ستارگان دريايی (شامل destructive Crown of Thorns)، سخت پوستانی (مثل خرچنگ و ميگو)،‌ لاک پشت، مار دريايی، حلزون و نرم تنان (مثل اختاپوس، حلزون گرمسيری مارپيچی و حلزون دوكفه ای) است. پرندگان هم از جانوران صخره ای مرجانی برای خودشان مهمانی ترتیب می دهند.



• انواع مرجان ها: دو نوع از مرجان ها وجود دارند: مرجان سخت و مرجان نرم. مرجان های سخت (مثل مرجان مغزی و مرجان شاخ گوزنی elkhorn) اسكلت های سنگ آهكی سختی دارند كه پايه صخره های مرجانی را تشكيل می دهند. مرجان های نرم (مثل انگشتان دريايی و تازيانه های دريايی) صخره ها را نمی سازند.



• صخره های مرجانی در كجاها هستند؟ صخره های مرجانی در آب های گرم كم عمق، معمولاً نزديک به خشكی و بيشتر در مناطق گرمسيری به وجود مي آيند. مرجان ها دماهای بين 70 و 85 درجه فارنهايت (21 تا 30 درجه سانتی گراد) را ترجيح می دهند. صخره های مرجانی در ساحل شرقي آفريقا، ساحل جنوبی هند در دريای سرخ و در ساحل های شمال شرقی و شمال غربی استراليا و در پولینزی هستند.



صخره گرت بریر The Great Barrier Reef (از ساحل استراليا) بزرگ ترين صخره مرجانی در جهان است که بيش از 1257 مايل يا 2000 كيلومتر طول دارد.



انواع مختلفی از صخره های مرجانی وجود دارد که شامل اینها است:

• صخره های حاشيه دار: صخره هايی هستند كه در امتداد خط ساحی شكل می گيرند. آنها روی فلات قاره در آب كم عمق هستند.



• صخره های سدی: به موازات خط ساحلي اما دورتر از آن گسترش پیدا می کنند. معمولاً به وسيله مرداب عميق از خشكی جدا می شوند. آنها به این خاطر صخره های سدی ناميده می شوند، که سدی بين مرداب و دريا به وجود می آورند و مانع کشتی رانی می شوند.



• جزیره های مرجانی: حلقه هايی مرجاني هستند كه در نوک آتشفشان های خالی و غرق شده قديمی در اقيانوس توسعه می یابند. آنها شروع می كنند به این که به صورت صخره هاي حاشیه ای، يک جزيره آتشفشانی را در بر بگیرند. سپس هنگامی كه آتشفشان در مرجان غرق می شود، صخره به گسترشش ادامه می دهد و در نهايت تنها صخره باقی می ماند.



• صخره های مرجانی درخطر: بسياري از صخره های مرجانی در حال مرگند. تهديد اصلی برای صخره های مرجانی آلودگی آب (ناشی از زايدات كشاورزی و فاضلاب)، جمع آوری سهل انگارانه گونه های مرجانی و نیز به خاطر این است که گل و لای ناشی از طرح های ساختمانی یا حفاری ها به آب های محدوده صخره ریخته می شود و مرجان ها را که نیاز به نور دارند می کشد.
پاسخ
 سپاس شده توسط ßяɪcε
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Humanfemale جغد چگونه موجودی است؟
  منظور از جعبه گل چیست و چگونه می توان یک جعبه گل ساخت؟ (بخش اول)
  شامپانزه‌ها چگونه با هم صحبت می‌کنند؟
  آیا سگ‌های بزرگ باهوش‌تر از سگ‌های کوچک هستند؟
  کلاغها اهل برنامه ریزی هستند!
  کشف یک ماهی که از صخره بالا می‌رود
  عجیب ترین حیوانات جهان در کجا هستند؟
  خفاش‌ها چگونه صدای خود را در فضاهای پرصدا تشخیص می‌دهند
  موش‌های نر و ماده چگونه با ترس مواجه می‌شوند؟
  حیوانات چگونه از زمین لرزه با خبر میشوند ...؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان