امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

زهرا قنبری: از مسیر حرفه‌ای دور هستیم

#1
زهرا قنبری: از مسیر حرفه‌ای دور هستیم 1

بازیکن تیم شهرداری بم کرمان می‌گوید فوتبال بانوان با توجه به مشکلاتی که دارد از مسیر حرفه‌ای دور است.

زهرا قنبری، بازیکن تیم شهرداری بم کرمان در گفت‌وگو با ایسنا به مشکلات فوتبال بانوان ایران‌ اشاره و بیان کرد: مشکل زیاد است، مسابقه ندادن تیم‌ها، نبود اسپانسر و جلوگیری از ورود تماشاگران مرد سه مشکل اساسی لیگ بانوان است. از طرفی بازی‌هایمان‌پخش رسانه‌ای ندارد و شاید بگویند چنین چیزی محال است اما چرا این اتفاق نمی‌افتد؟ از حرفه‌ای بودن خیلی دور هستیم‌ در صورتی که بازیکنان و تیم‌های خوبی داریم‌ که اگر مشکلات کم شود به راحتی در مسیر حرفه ای بودن قرار می‌گیرند و به جمع تیم‌های برتر آسیا وارد می‌شوند. مشکلات سال به سال ادامه داشته و شاید بیشتر هم‌شده است.

او در مورد ممانعت از ورود عکاسان مرد به ورزشگاه‌های فوتبال بانوان گفت: شاید در فوتبال بانوان چیزی‌ نصیب عکاسان نشود و کارشان دلی باشد اما نباید این‌ حق را از آنها بگیرند. علاوه بر این ما هم حق داریم که کسی بازی‌هایمان را ببیند و نمی‌دانم‌ چرا هر سال اتفاقات جدیدی می‌افتد. هرچه فصل قبل تماشاگر و عکاسان زیادی داشتیم و پررنگ شدیم، در فصل جاری هیچ چیزی نبود و در واقع محو شدیم.

فوتبال بانوان، خاله بازی نیست

بازیکن تیم شهرداری بم‌کرمان در مورد وضعیت لیگ و پیشرفت آن نسبت به مسابقات فصل قبل گفت: به نظرم لیگ قبل جذابیت زیادی داشت اما امسال کرونا شیوع پیدا کرد و بازی‌ها خیلی جذاب نبود. همچنین در فصل قبل شاهد کیفیت، رقابت و جذابیت مسابقات بودیم اما امسال این موارد کمتر به چشم‌ آمد و اگر چهار بازی باقی مانده هم برگزار نشود، نورعلی‌نور می‌شود چون در جریان لیگ خیلی از تیم‌ها مقابل ما بازی نکردند و در نتیجه کیفیت و تفاضل گل را کاهش دادند.

او در این مورد افزود: در لیگ مردان قانونی در مورد عدم حضور تیم‌ها در یک مسابقه وجود ندارد اما در بخش بانوان این را داریم و لیگ را از حرفه‌ای بودن، دور می‌کند. بهتر است که مسابقات با تعداد تیم‌های کمتر اما قوی بسته شود تا مشکل رفت و آمد و هزینه‌های بازی را نداشته باشند. وقتی یک تیم مقابل تیم دیگر حاضر نمی‌شود، همه فکر می‌کنند خاله بازی است. امیدوارم این مسائل کم شود و دیگر اتفاق نیفتاد.

قنبری در واکنش به اینکه در جریان مسابقات، چندین تیم از بازی مقابل بم انصراف دادند، گفت: ما امتیازاتمان را از تیم‌های دیگر می‌گرفتیم اما فوتبال قابل پیش بینی نیست و اگر یک درصد امتیاز نمی‌گرفتیم این مسابقه ندادن تیم‌ها، ضربه زیادی به ما می‌زد و جایگاه ما را در جدول عوض می‌کرد. امیدوارم فکری جدی در این مورد شود.

او در پاسخ به این سوال که موافق برگزاری ادامه مسابقات لیگ هستید؟ گفت: با اینکه چهار بازی باقی مانده اما جایگاه تیم‌های بالای جدول ثابت است و شاید تفاضل گل‌ها تغییر کند. بنابراین بهتر است که بازی‌ها برگزار نشود و اسپانسر با پولی که می‌خواهد برای رفت و آمد هزینه کند، قراردادهای معوقه بازیکنان را پرداخت کند. علاوه بر این در شرایطی بحرانی به سر می‌بریم و نمی‌توان گفت در صورت ادامه لیگ کسی کرونا نمی‌گیرد، در نتیجه اعلام پایان لیگ‌ به ما کمک می‌کند.‌

کاهش قرارداد بانوان منصفانه نیست

قنبری به وضعیت قراردادهای بانوان با توجه به توقف مسابقات در روزهای شیوع کرونا و دغدغه‌هایی که در لیگ‌مردان در این زمینه وجود دارد، اشاره و بیان کرد: قرارداد مردان میلیاردی است و اگر من هم چنین قراردادی می‌بستم‌، حاضر بودم ۲۰ درصد از آن کم شود. مبلغ قراردادها در فوتبال بانوان خیلی پایین است، بنابراین باید تمام حق و حقوق بازیکنان را پرداخت کنند و حتی هزار تومان هم‌ کم نشود. خوشبختانه در مورد کم کردن درصدی از قراردادها حرفی نشده است اما شاید برخی از باشگاه‌ها چنین تصمیمی بگیرند.

او در این مورد افزود: وضعیت لیگ در فوتبال بانوان نسبت به مردان مشخص‌تر است؛ تیم‌ قهرمان، دوم و سوم تا حد زیادی ثابت هستند و بازی‌های کمتری باقی مانده است. با اینکه در زمینه کم کردن دستمزدها صحبتی نشده اما منصفانه نیست که مردان و زنان را با هم مقایسه و قوانین مردان را برای ما هم‌ اعمال کنند. اگر میزان قراردادها برابر بود، اجرای یکسان قوانین هم مشکلی نداشت. امیدوارم باشگاه‌ها فرصت را غنیمت نشمرند که از پول بانوان کم کنند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  عمران‌زاده: در این شرایط سخت آماده هستیم
  سامان در مسیر یک بازگشت دلچسب (عکس)
  لیونل مسی نه، سیتی در مسیر جذب یک ستاره بزرگ (عکس)
  علی جهانبخش در مسیر یک انتقال دور از انتظار(عکس)
  صادقی: درباره شروع لیگ تابع تصمیم سازمان لیگ هستیم
  رییس موقت IWF: در حال آماده کردن برنامه کامل مسابقات وزنه‌برداری هستیم
  مهابادی: منتظر دستورالعمل فدراسیون هستیم
  جذب مربی خارجی برای زهرا نعمتی
  افتخاری: در حال جمع بندی پیشنهادات برای نحوه تخصیص بودجه بین فدراسیون‌ها هستیم
  واکنش باشگاه پرسپولیس به صدور مجوز حرفه‌ای توسط AFC

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان