امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تصمیم بحث برانگیز برای پایان اردیویسه

#1
تصمیم بحث برانگیز برای پایان اردیویسه 1

پرونده لیگ هلند قبل از اتمام مسابقات و بدون تعیین نکردن قهرمان و تیم های سقوط کننده، بسته شد. این تصمیم بحث برانگیز که اعتراض تعداد زیادی از تیم ها را به دنبال داشته، این سوال را مطرح کرده که آیا سایر کشورها هم می‌توانند از هلند پیروی کنند یا باید آن را به عنوان یک خط قرمز در نظر بگیرند؟

به گزارش ایسنا، کرونا مجال هر گونه اقدامی را از کشورهای مختلف گرفته است و در این وضعیت، تصمیم گیری برای برگزاری مسابقات ورزشی برای دولت‌ها در اولویت‌های نخست قرار ندارد. به همین علت تیم‌های مختلف و ورزشکاران با تمرینات خانگی و انفرادی سعی در آماده نگه داشتن خود برای رسیدن به روزی دارند که مسابقات برگزار شود ولی تا آن روز زمان کمی نمانده است.

بعد از اتفاقات و تصمیماتی که درباره لیگ بلژیک رخ داد، یوفا تصمیمات مقامات فوتبال این کشور را ملغی کرد تا در ماه‌های آینده تصمیم گیری شود ولی هلندی ها در شرایطی به این تصمیم رسیده‌اند که فیفا در اطلاعیه اخیر خود این اجازه را به کشورهایی داده است که با مخالفت دولت برای برگزاری مسابقات رو به رو هستند.

*تصمیم هلندی ها درست بود؟

اگر چه هلندی‌ها این تصمیم خود را با نظر دولت گرفتند و خیال خودشان و برخی از تیم‌ها و بازیکنان را از تمرین کردن و آماده ماندن برای شروع مجدد مسابقات راحت کردند، ولی همچنان اعتراض‌هایی شنیده می شود.

در جدول هلند، آژاکس در امتیازات با آلکمار برابر است اما به علت تفاضل گل بهتر در رده نخست قرار دارد به همین علت سهمیه مستقیم و آلکمار سهمیه پلی آف لیگ قهرمانان اروپا را کسب کرده‌اند. فاینورد به علت حضور در رتبه سوم به مرحله گروهی لیگ اروپا می‌رود اما آیندهوون با یک امتیاز کمتر و همینطور ویلم، تیم پنجم جدول راهی مرحله پلی آف لیگ اروپا می‌شوند.

تصمیم اعطای سهمیه دوم پلی آف لیگ قهرمانان اروپا به ویلم بحث برانگیز است زیرا اوترخت فقط به علت یک بازی عقب افتاده و با سه امتیاز کمتر در رده ششم جدول قرار دارد. از طرفی اوترخت با توجه به حضور در فینال جام حذفی، می‌توانست از طریق قهرمانی در این مسابقات به لیگ اروپا صعود کند اما فینال رقابت‌ها مقابل فاینورد برگزاری نخواهد شد و برنده این رقابت‌ها مشخص نخواهد بود.

علاوه بر این، تیم های دن هاخ، والویک و سیتارد که در قعر جدول حضور دارند، به لیگ پایین تر سقوط نمی‌کنند ولی تصمیم هم برای افزایش تعداد تیم‌های حاضر در فصل آینده نگرفته است و در این صورت تیم‌های دسته پایین‌تر قادر به صعود نیستند.

با این تصمیم، کامبوور و دی گرافشاپ با وجود حضور در صدر جدول، از لیگ دسته دوم به اردیویسه صعود نمی‌کنند و همین مسائل ابهام برانگیز موجب اختلاف در میان تیم‌ها و بروز اعتراضات به نهادهای بین المللی مانند یوفا و فیفا شده است.

*تکرار سناریو برای سایر کشورها؟

اگر چه اختلافاتی در میان تیم ها مبنی بر تقسیم سهمیه ها و صعود نکردن تیم‌ها به دسته بر وجود دارد و شاید برخی از تیم‌ها اعتقاد داشته باشند با برگزاری مسابقات می‌توانستند وضعیت بهتری را به دست آورند اما نخست وزیر هلند این امکان را رد کرده و اجازه برگزاری مسابقات را نداده است تا وضعیت شیوع کرونا بدتر از این نشود.

وقتی پای جان انسان ها در میان باشد و امکان برگزاری مسابقات فراهم نشود، سایر کشورها هم شاید ناگزیر راهی هلند را بروند.

تبعات ناشی از تصمیم هلندی‌ها هم بعد درگیر این اتفاق است که می‌تواند مانع از تکرار سناریو لیگ هلند در کشورهای مختلف جهان به خصوص در ایران شود. در واقع به علت همین اختلافات است که تاکنون کشورهای زیادی تن به لغو کامل مسابقات ندادند تا همه چیز با عادی شدن شرایط در زمین مسابقه رقم بخورد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  محمود فکری و یک تصمیم قابل تامل
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  تصمیم جدید بیرانوند چیست؟
  تصمیم بزرگ کریستیانو رونالدو لو رفت (عکس)
  تصمیم نهایی کریس رونالدو برای آینده مشخص شد
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  تئوری عجیب درباره تصمیم جنجالی داور اسپانیایی
  پایان همکاری هوینس با RTL بعد از اظهارنظر جنجالی
  پایان کلافگی عجیب برای یحیی گل‌محمدی (عکس)
  جایگاه سوم، پایان کار سنگربان ایرانی در عراق (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان