امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی: چالش فشنگ و مهمات داریم

#1
سرمربی تیم ملی اهداف پروازی: چالش فشنگ و مهمات داریم 1

فرشید عبدالمحمدی می‌گوید "اهداف پروازی چالش‌های زیادی دارد و مظلوم است. اگر قرار باشد ۱۰۰ درصد نتیجه بگیرد نیاز به حمایت و بودجه زیاد دارد."

به گزارش ایسنا، در ماه‌های گذشته نام تیراندازان ایرانی رشته اسکیت و تراپ از لیست رنکینگ فدراسیون جهانی حذف شده است. حذف شدن نام تیراندازان اسکیت و تراپ در شرایطی است که آن‌ها در مسابقات بین المللی شرکت داشته‌اند. سرمربی تیم ملی اسکیت و تراپ اما علت این موضوع را چالش های موجود در این رشته عنوان کرد.

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد حذف نام تیراندازان اسکیت و تراپ ایران از رنکینگ جهانی اظهار کرد: رشته اهداف پروازی بر خلاف تفنگ و تپانچه تا سال ۷۹ هیچ فعالیتی نداشته است. بعد از آن از سال ۸۰ این رشته استارت خورد. بعد از آن هم تغییراتی در فدراسیون رخ داد و آنقدر که باید و شاید به این رشته بها داده نشد تا اینکه دادگر رییس فدراسیون شد.

دادگر توجه ویژه ای به اهداف پروازی دارد

عبدالمحمدی در ادامه گفت: دادگر توجه ویژه ای به اهداف پروازی داشته است. تیراندازان در رنکینگ قرار ندارند اما اگر به نمرات آن‌ها در مسابقات توجه کنید متوجه خواهید شد که این رشته رشد خوبی داشته است. اینکه اهداف پروازی بخواهد به تفنگ و تپانچه برسد راه زیادی دارد. دادگر از روزی که آمده برای اهداف پروازی سنگ تمام گذاشته اما به سبب تحریم‌ها مشکلات زیادی سر راه این رشته وجود دارد. بارها اردوهای تیم ملی به دلیل کمبود مهمات قطع شده است.

سلاح‌های تیراندازان مستهلک است

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی افزود: اهداف پروازی پیچیدگی های خود را دارد، امکاناتی که رقبا دارند، در دسترس ما نیست. امکانات برای ما و سایر کشورها یکسان نیست. مثلا می توانیم بگوییم چرا نوشاد عالمیان در تنیس روی میز جزو ۴۰ نفر اول دنیا نیست! خوب امکانات او با رقبایش یکسان نیست و نمی توان این انتظار را داشت. با همه این‌ها من آینده اهداف پروازی را روشن می‌بینم. ما در مسابقات قهرمانی آسیایی قطر که حکم کسب سهمیه المپیک هم داشت نتایج خوبی گرفتیم. علی دوستی در این مسابقات تنها با یک اختلاف نتوانست به فینال راه یابد. در این مسابقات تیراندازانی حضور داشتند که عنوان دارند و چند مدال المپیکی دارند اما علی دوستی تنها با یک اختلاف و با سلاح مستهلک نتوانست به فینال برسد. ما بعد از ۴۰ سال نتوانسته‌ایم سلاح‌ها را تجهیز کنیم. در بخش تفنگ و تپانچه سلاح ها تجهیز و یا تعویض شده و امکانات در دسترس تیراندازان قرار گرفته است.

اهداف پروازی نتایج خوبی کسب کرده است/ بودجه اختصاص داده شده کافی نیست

وی در مورد نتایج کسب شده در مسابقات اخیر گفت: از روزی که دادگر آمده نتایج خوبی در اهداف پروازی به دست آمده است. در مسابقات قهرمانی آسیا قزاقستان توانستیم به فینال برسیم و مقام های خوبی کسب شد. در اوپن قطر دو مدال بدست آمد. در قهرمانی آسیا قطر علی دوستی تنها با یک اختلاف به فینال نرسید. تیراندازان توانستیم در این مسابقات رکورد ایران را جا به جا کنند. اهداف پروازی راه طولانی دارد و نیاز دارد که وزارت ورزش بودجه ویژه ای برای این رشته در نظر بگیرد. بودجه اختصاص داده شده به تیراندازی با توجه به حجم مدال‌های توزیع شده در بازی‌های آسیایی و المپیک کافی نیست. اگر می خواهیم در بازی‌های آسیایی و المپیک اسم ایران را بیاورند باید به فکر این رشته باشند.

چالش فشنگ و مهمات داریم/ مشکل ویزا داشتیم

سرمربی تیم ملی اهداف پروازی در پاسخ به پرسش مجدد ایسنا در مورد علت حذف نام تیراندازان ایرانی از رنکینگ جهانی طی چند ماه اخیر با وجود حضور آن‌ها در چندین مسابقه بین‌المللی گفت: در بسیاری از مسابقات که شرکت کردیم به موقع نتوانستیم اردوها را برگزار کنیم. همچنین ما چالش تفنگ و مهمات داشتیم. می‌توان در تمرینات به شاگردان کی‌روش توپ ایرانی داد اما در مسابقه توپ خارجی داد و انتظار عملکرد خوب داشت. فشنگ تمرینی مناسب هم تاثیرگذار است. تیراندازان تلاش خود را کردند و در مسابقات رکورد خوبی برجای گذاشتند.

وی افزود: اهداف پروازی چالش‌های زیادی دارد و مظلوم است. اگر قرار باشد ۱۰۰ درصد نتیجه بگیرد نیاز به حمایت و بودجه زیادی دارد. همه مسابقات را نتوانستیم اعزام شویم، جام جهانی مکزیک هزینه بر بود و تیم اعزام نشد. در برخی از مسابقات مشکل ویزا پیش آمد و به تیم ویزا ندادند. همه چیز دست به دست هم داد تا این رشته با چالش رو به رو باشد. رقبای ما غرق در امکانات هستند اما تیراندازان ایران با کمترین امکانات تلاش کردند تا این رشته روند رو به رشد داشته باشد. باید با آرامش و صبوری در این رشته پیش رویم. باید به اهداف پروازی برای کسب سهمیه المپیک و حضور موفق در بازی‌های آسیایی آینده امکانات و بودجه داده شود تا با حمایتی که فدراسیون از این رشته دارد به نتیجه دلخواه برسیم.

امیرمحمد دادگر در اسکیت نخبه است/ شرایط به ضرر او است

عبدالمحمدی در مورد حضور پسر رییس فدراسیون در رشته اسکیت و نقدها و صحبت‌های پیرامون این موضوع گفت: رشته ما با عدد و ارقام سروکار دارد. اگر دادگر رییس فدراسیون فوتبال بود و پسرش را به آن رشته می‌آورد می توانستند بگویند چرا در ترکیب تیم ملی از پسرش استفاده کرده است اما در تیراندازی که با امتیاز سروکار داریم نمی توان این حرف را زد. پسر دادگر از نخبه‌های این رشته است که به تازگی وارد دنیای تیراندازی شده است. در مسابقات بین المللی اخیر هم در راند اول و دوم خوب عمل کرد و امتیاز های خوبی به ثمر رساند. امیر محمد دادگر در انتخابی شرکت کرد و مربیان زیادی بر کار او نظارت داشتند. در آن مسابقات انتخابی تیراندازان زیادی شرکت داشتند اما در حال حاضر امیر محمد دادگر نفر دوم اسکیت ایران است. قبل از اینکه من بیایم آواکیان مربی او بوده و به عملکردش نظارت داشته است.

وی افزود: امیر شیخ الاسلام هم عملکرد خوبی دارد. او در کویت که مسابقات استعدادیابی بود در میان آسیایی ها دوم شد، آن‌هم با تمرینات اندک. حال اگر به تیم ملی وارد شد بگوییم با کسی ارتباط داشته است. شرایط در حال حاضر نه تنها برای امیرمحمد دادگر که به عنوان ژن خوب از او یاد می‌شود خوب نیست بلکه حضور پدرش به عنوان رییس فدراسیون سبب شده که فشار زیادی را تحمل و تیراندازی کند. اگر پدرش رییس فدراسیون نبود شرایط برایش بهتر بود. ما در ورزش به اسامی توجه نداریم و به کیفیت توجه می‌کنیم. باید در ورزش عدالت وجود داشته باشد.

در اهداف پروازی کسب نتیجه و سهمیه دور از دسترس نیست

سرمربی تیم ملی اسکیت و تراپ گفت: در حال حاضر که درگیر کرونا هستیم. سیستم ورزش در دنیا با این ویروس درگیر است. البته تیراندازان ما در این رشته به قطع و وصل شدن تمرینات عادت دارند و در حال حاضر تمرینات خشک خود را ادامه می‌دهند. بعد از بحران کرونا مسابقات آزاد و انتخابی تیم ملی را خواهیم داشت. باید بتوانیم برای بازی‌های آسیایی تیم خوبی را طراحی کنیم تا شرایط خوبی داشته باشیم. کسب شش سهمیه المپیک یکی از موفق‌ترین کارنامه ‌های ما بوده است. در اهداف پروازی کسب نتیجه و سهمیه در دور بعد بازی های آسیایی والمپیک دور از دسترس نیست. فقط باید وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و مسئولان توجه ویژه ای به این رشته داشته باشند.

عبدالمحمدی در پایان گفت: با توجه به سن اهداف پروازی، گران بودن تجهیزات و نبود امکانات شرایط برای رشته ما سخت است. در ایران تنها در کرمان، مازندران و گیلان شرایط برای تیراندازی داریم. فشنگ به موقع در دسترس نیست، صنایع دفاع هم با تولید فشنگ مشکل دارند. البته صنایع دفاع توجه خوبی در این بخش دارد. جلسات خوبی با ما داشتند تا شاهد مشکل تفنگ و فشنگ نداشته باشیم. در رشته ما تجهیزات گران است و تیراندازان از جیب مایه می‌گذارند. باید از همین جا از فدراسیون تشکر کنم. دادگر عاشق تیراندازی است. از زمانی که امده نوسانات ارز و تحریم‌ها شرایط را سخت کرد اما دادگر توانست شرایط را مدیریت کند. امیدوارم که بعد از این اتفاقات خوبی داشته باشیم تا بتوانیم بیشتر به مسابقات اعزام شویم و خروجی آن را در بازی های آسیایی و المپیک ببینیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  تمدید قرارداد سرمربی یاران طارمی
  الهلال باز هم به دنبال سرمربی جدید
  سرمربی رم: صعود آینده من را تغییر نمی‌دهد
  زمان حضور سرمربی تیم ملی والیبال در ایران مشخص شد
  توجیهات سرمربی الاهلی بعد از باخت به استقلال/از داور تا روزه‌داری
  زیدان: کلوپ در رئال؟ فعلا من سرمربی این تیم هستم
  سرمربی الوحده: داور 2 پنالتی ما را نگرفت
  از بردن پرسپولیس بیشتر از گلزنی‌ام خوشحالم/ شرایط سختی داریم
  خط و نشان سرمربی الریان برای بازی با پرسپولیس بعد از تساوی با گوا
Subarrow خطیبی-آسیا؛ این بار در قامت سرمربی (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان