امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حفظ کردن بدن در فصل سرما با این روشها

#1
حفظ کردن بدن در فصل سرما با این روشها 1
حفظ کردن بدن در فصل سرما با این روشها


فصل زمستان و کاهش دما احتمال بروز برخی از مشکلات جسمی و روانی را افزایش می‌دهد که آگاهی داشتن از آن‌ها می‌تواند در چگونگی رفع این مشکلات مفید باشد.پس با مجله ایران ناز همراه باشید تا در فصل زمستان ایمن بمانید

سرماخوردگی و آنفلوآنزا

زمستان فصل شیوع بیماری آنفلوآنزاست چرا که ویروس‌های این بیماری در هوای سرد و خشک به راحتی جابه‌جا می‌شوند. تزریق واکسن آنفلوآنزا و رعایت نکات بهداشتی موثرترین راه برای کاهش احتمال آلوده شدن به این ویروس است.همچنین، رژیم غذایی سالم و مرتب ورزش کردن می‌تواند سیستم ایمنی بدن را در برابر آنفلوآنزا و سرماخوردگی تقویت کند.



خشکی پوست

خارش و خشکی پوست در فصل زمستان مشکل شایعی است. درحالیکه استفاده از محصولات مرطوب کننده در بسیاری از افراد اثربخش است، گروه دیگری از بیماران نیاز دارند برای حفاظت از پوست خود اقدامات دیگری انجام دهند.



درصورتی که مستعد خشکی پوست در فصل زمستان هستید اعمال تغییرات کوچکی در رژیم غذایی توصیه می‌شود. به طور مثال مصرف چربی‌های سالم از جمله گردو، روغن زیتون و آووکادو، کاهش مصرف نوشیدنی‌های حاوی مواد الکلی و کافئین‌دار می‌تواند سودمند باشد.



حمله قلبی

بررسی‌های متعدد حاکی از ارتباط سرمای هوا با افزایش خطر ابتلا به حملات قلبی است. فاکتورهای متعددی از قبیل انقباض رگ‌های خونی در این زمینه موثر هستند چرا که بدن تلاش می‌کند حرارت و انرژی بیشتری حفظ کند.در همین رابطه پزشکان به افراد توصیه می‌کنند علاوه بر گرم نگه‌داشتن خود به ویژه در روزهای سرد از علائم هشدار دهنده حمله قلبی نیز آگاه باشند.



مشکلات روحی-روانی

به دلیل اختلالات خلقی فصلی برخی از افراد در روزهای سرد سال به مشکلات روحی دچار شده یا شدت علائم افسردگی آنان در این فصل بیشتر می‌شود. خوابیدن‌های طولانی مدت، کاهش اشتها، افزایش وزن، خستگی و بی‌میلی و بی‌حوصلگی در انجام امور روزانه می‌تواند از علائم آن باشد.



به افرادی که در فصل زمستان دچار این مشکل می‌شوند توصیه می‌شود مدت زمان بیشتری در معرض نور خورشید قرار بگیرند. همچنین در صورت تشدید علائم مشاوره با پزشک توصیه می‌شود.



دردهای ناشی از آرتریت

به منظور تسکین دردهای ناشی از آرتریت در فصل زمستان لازم است لباس بیشتر و مناسب بپوشید تا گرمای بدن حفظ شود. همچنین انجام حرکات جسمی سبک در طول روز به این بیماران کمک می‌کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان