امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پرسپولیس و دوراهی حساس

#1
پرسپولیس و دوراهی حساس 1

با وجود اینکه سرپرست باشگاه پرسپولیس خبر از فسخ قرارداد این باشگاه و کارگزارش داده اما کارگزار باشگاه پیشنهادهای جدیدی برای ادامه همکاری ارائه کرده است.

به گزارش ایسنا، این روزها باشگاه پرسپولیس روزهای حساسی را از جهت اقتصادی پشت سر می‌گذارد. با وجود اینکه لیگ تعطیل است و حواشی فوتبالی تیم فوتبال پرسپولیس کم شده، اما مشکلات مالی اتفاقات عجیبی را در باشگاه رقم می‌زند. پرسپولیسی‌ها در دوره مدیریت محمد حسن انصاری‌فرد قراردادی با شرکت داده آتیه پرداز منعقد کردند که به واسطه آن، این شرکت برای باشگاه درامدزایی کند اما طولی نکشید که باشگاه متوجه شد نه تنها کارگزارش در درامدزایی ناتوان است بلکه به واسطه بندهای قرارداد، باشگاه خودش هم نمی‌تواند برای جذب اسپانسر قدم بردارد.

از این رو باشگاه پرسپولیس دوم اردیبهشت ماه با ارسال نامه‌ای رسمی به کارگزار خود رسما اعلام کرد که قرارداد طرفین باید فسخ شود. این پایان کار نبود چراکه بعد از این نامه مدیران شرکت کارگزار که خواهان ادامه همکاری بودند جلسه‌های متخلفی را برگزار کردند تا باشگاه پرسپولیس را متقاعد کنند به قرارداد طرفین پایبند بماند. در همین رابطه جلسه‌ای هم با مهدی رسول‌پناه (در غیاب سایر اعضای هیأت‌مدیره) برگزار می‌شود تا پیشنهادهای جدید برای ادامه همکاری ارائه شود. رسول‌پناه که پیش از این جلسه در مصاحبه‌ای در جمع خبرنگاران صراحتا گفته بود: «قرارداد با کارگزار فسخ شده است» پس از جلسه با مدیران کارگزار، خواهان ادامه همکاری می‌شود.

در جلسه میان مدیران کارگزار و رسول‌پناه مباحث مختلفی مطرح می‌شود اما به جای اینکه ایرادهای قرارداد مورد برسی قرار گیرد، وعده‌های جدید از سوی کارگزار مطرح می‌شود. کارگزار باشگاه اعلام می‌کند حاضر است تا پایان خرداد ٢۵میلیارد تومان دیگر به پرسپولیس بپردازد اما دقیقا عنوان نمی‌کند که این ٢۵میلیارد در چه قالبی پرداخت می‌شود. آیا باز هم به عنوان قرض خواهد بود یا در قالب درآمد این پول را می‌پردازد.

نکته مهم دیگر این است که مدیران کارگزار برای فصل بعد وعده درآمد ١٠٠میلیاردی می‌دهند. البته پس از تحقق این درآمد کارگزار درصد حق زحمت خود را برمی‌دارد و در ادامه هزینه‌های انجام شده (اداره اپلیکیشن، حقوق کارمندان رسانه‌ای کارگزار و...) نیز کسر می‌شود و باقی مانده به حساب باشگاه پرسپولیس واریز می‌شود. این وعده ١٠٠میلیاردی سقف درآمد فصل آینده پرسپولیس خواهد بود و ضمانتی هم برای اجرای آن در قرارداد وجود ندارد. یکی از ایراداتی که هیأت‌مدیره به این قرارداد داشتند، نبود کف درآمدی در قرارداد بود. یعنی کارگزار هیچ درآمد حداقلی را ضمانت نمی‌کند و با وجود وعده درآمد ١٠٠ میلیاردی، باز هم ایراد اصلی (نبود کف قرارداد) پابرجاست.

رسول پناه در این جلسه درباره بدهی ١۵میلیارد و ۵٠٠میلیونی پرسپولیس‌ به کارگزار هم صحبت می‌کند که مدیران کارگزار می‌گویند این مبلغ از درآمد فصل بعد پرسپولیس کسر خواهدشد.

بررسی پیشنهادهایی که از سوی کارگزار اعلام شده نشان می‌دهد آن چنان هم نباید منتظر ایجاد تغییرات و رفع ایرادهای قرارداد باشیم. به عبارت دیگر کماکان تمام امور رسانه‌ای باشگاه (سایت رسمی، اینستاگرام، توییتر و کانال) در اختیار کارگزار خواهد بود و از طرف دیگر تمام برند پرسپولیس‌ و فضاهای تبلیغاتی و جذب اسپانسر هم به کارگزار اختصاص دارد و در مقابل هیچ ضمانتی برای تحقق وعده‌های داده شده(درآمد ١٠٠میلیاردی) وجود ندارد. یعنی فصل بعد هم اگر به هر دلیلی کارگزار در درآمدزایی موفق نبود، ملزم به پرداخت هیچ پولی نیست.

نکته‌ی دیگری که در قرارداد طرفین وجود داد و با خواست مدیران پرسپولیس‌ اصلاح نشد، پرداخت هزینه‌ها است. کارگزار باید درآمدزایی کند و درصد خود را بردارد و بعد باید هزینه‌های انجام شده نیز کسر شود. با این حساب باید گفت عملا پرسپولیس هزینه اداره اپلیکیشن و کارمندان رسانه‌ای آن را می‌پردازد اما این عوامل در واقع تحت مدیریت کارگزار فعالیت می‌کنند.

با همه این شرایط مهدی رسول‌پناه تنها عضو هیأت‌مدیره است که می‌خواهد قرارداد همکاری ادامه داشته باشد. پرسپولیس‌ حالا در یک دوراهی حساس قرار دارد. اگر به قرارداد پایبند بماند و منابع مالی لازمش تامین نشود، باید خود را برای تنبیه‌های سنگین فیفا آماده کند اما از طرف دیگر اگر قرارداد را با شرکت داده آتیه پرداز فسخ کند و نتواند تبعات آن را بپردازد و اسپانسر جدید جذب کند، باز هم با بحران مالی سنگینی روبه‌رو خواهد شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  بازگشت سجاد به گلزنی پیش از نبرد با پرسپولیس
  رسانه قطری: منتظر شکست پرسپولیس نباشید!
  خط‌کشی نیم متری روی پای ستاره پرسپولیس!
Wink شجاع مقابل پرسپولیس نیمکت‌نشین می‌شود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان