امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

معرفی فیلم‌های صامت تاریخ سینما +آپدیت

#1
تاپیک مرتبط: دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
دَه فيلم صامت برتر تاريخ سينما


فیلم صامت یعنی چه؟ به فیلم های بدون صدا و بدون دیالوگ فیلم صامت می‌گویند. عصر سینمای صامت یکی از خلاقانه‌ترین دوران تاریخ بشریت است. این ژانر به‌طور معمول پیام‌‌ها و اهداف مختلفی داشت که از جمله آن‌ها عبارت‌اند از: سرگرمی، سیاست، آموزش، تبلیغات و آزمایش.
چالش داستان‌پردازی بصری و بدون صدا فیلم‌سازان را وادار می‌کرد راه‌های جدیدی برای گفتن‌ داستان‌ها و نشان‌دادن ایده‌های خود پیدا کنند.  
____________________

The Cabinet of Dr. Caligari 1920 |  مطب دکتر کالیگاری 1920
کارگردان : رابرت وینه
ژانر : فانتزی، ترسناک، معمایی، هیجان انگیز

معرفی فیلم‌های صامت تاریخ سینما +آپدیت 1

مطب دکتر کالیگاری یک فیلم صامت ترسناک به کارگردانی رابرت وینه است. این فیلم یک اثر اکسپرسیونیسم آلمانی محسوب می‌شود که دارای داستانی پیچیده و تاریک است. فیلم وینه در محیطی عجیب به‌تصویر کشیده می‌شود که داستان یک دکتر مرموز و شخصی خواب‌گرد را نشان می‌دهد. دکتر کالیگاری از سزار که یک خواب‌گرد است به‌عنوان ابزاری جهت به‌قتل رساندن فردی استفاده می‌کند.
فیلم دکتر کالیگاری که یکی از بهترین فیلم های صامت محسوب می‌شود توانست مورد توجه سیل عظیمی از منتقدین سینما قرار بگیرد. این فیلم که نظر مثبت منتقدین را به‌همراه داشت توانست نمره 100% را از وبسایت راتن تومیتوز کسب کند. عملکرد گروه بازیگری در این فیلم فراموش‌نشدنی است. از جمله مهم‌ترین بازیگران فیلم مطب دکتر کالیگاری می‌توان بدین افراد اشاره کرد: ورنر کراوس، کونراد ویدت، فریدریش فهر و لیل داگور.


La Sirène 1904 | لا سیرین 1904
کارگردان : ژرژ ملی‌یس
ژانر : ترسناک

معرفی فیلم‌های صامت تاریخ سینما +آپدیت 1

معروف‌ترین آثار جورجز میلیس فیلم های کوتاه او مانند A Trip to the Moon و The impossible Voyage هستند. این فیلم ها دارای جزئیات جالب و جلوه‌های ویژه جاه‌طلبانه هستند. اما بدون شک فیلم لاسیرین با ویژگی‌ها و محتوای جادویی خود دوست‌داشتنی‌ترین اثر جورجز میلیس و در عین حال یکی از بهترین فیلم های صامت در تاریخ سینما محسوب می‌شود.
داستان با نشان دادن یک صحنه نمایش و ترفندهای یک جادوگر آغاز و سپس با گذشت زمان روند داستان جالب‌تر می‌شود. این جادوگر سپس برای مدتی دچار تغییر شخصیت شده و به فردی دیگر تبدیل می‌شود. در ادامه یک آکواریوم باعث آشنایی ما با یک پری دریایی دوست‌داشتی می‌شود. این پری دریایی برنامه خاص خود را جهت تغییر شکل دارد.


The Lodger: A Story of the London Fog 1927 | مستأجر: داستان لندن مه‌آلود 1927
کارگردان: آلفرد هیچکاک
ژانر : درام، راز آلود، تریلر، جنایی

معرفی فیلم‌های صامت تاریخ سینما +آپدیت 1

فیلم های آلفرد هیچکاک معمولا به خاطر نحوه خاص فیلم‌سازی و حرکات دوربین ویژه این کارگردان بسیار مشهور بود. این موارد برای فیلم مستاجر نیز صدق می‌کند. البته این فیلم به نوعی اولین فیلم هیچکاکی او محسوب می‌شود. در این فیلم ما شاهد مضامینی چون شک به افراد نزدیک، دیوانگی عمومی و ترس از پلیس هستیم.
داستان این فیلم در مورد قاتلی به نام انقام‌جو است که زن‌های بلوند را در سطح شهر به قتل می‌رساند. در ادامه ما می‌بینیم مستاجری خطرناک و جذاب وارد خانه‌ای می‌شود و قهرمان زن داستان به او مشکوک می‌شود و گمان می‌کند این فرد همان انتقام‌جو است. کاراکتر مستاجر (با بازی آیوور نوولو) یکی از بهترین کاراکترهای فیلم است که هیچکاک نگاه ویژه‌ای به او داشت.


The Flame 1916 | شعله 1916
کارگردان: جووانی پاسترونه
ژانر : درام، راز آلود 

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی فیلم‌های صامت تاریخ سینما +آپدیت 1

احتمالا ناعادلانه است که کاراکتر پینا مینیچلی در فیلم شعله را نمونه اولیه خون‌آشام بدانیم. تقریبا هیچ چیز عادی در ایفای نقش عجیب او به‌عنوان زنی که دارای قدرت فریب دادن و نابود کردن یک هنرمند جوان است وجود ندارد. کارگردان جووانی پاسترونه بیشتر به خاطر فیلم عاشقانه معروفش یعنی Cabiria شناخته می‌شود. اما با وجود عظمت و شکوه آن فیلم نباید این اثر را قابل رقابت با فیلم غم‌انگیز و جالب شعله بدانیم.
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa ، red_Queen
آگهی
#2
Håltimme 1964 | وقت آزاد ۱۹۶۴
کارگردان: Jan Halldoff (سوئدی)
ژانر: درام

دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
معرفی فیلم‌های صامت تاریخ سینما +آپدیت 1

یه فیلم کوتاه سوئدی که فکر نمیکنم قبلا اسمشو جایی شنیده باشم یا در آینده بشنوم. به علاوه هیچ ایده‌ای راجع به کارگردانش ندارم که بخوام با تعریف ازش یه جورایی این اثر رو منطقی جلوه بدم... و راستش منطقی نیست.
فی‌الواقع با یه داستان nymph-ish طرفیم (دختر کم‌سن و سالی که جذب/در ارتباط با شخصی هست که سن بالاتری ازش داره) و فیلم خیلی کوتاه ما رو به نتیجه‌ای میرسونه که فیلم‌های چند ساعته با همین مضمون از چنین نتیجه‌گیری صریحی عاجزن؛ اینکه در پایان هیچ چیزی وجود نداره.
به علاوه قاب‌بندی جذابی که بیشتر از هرچیز نظر شخص رو به خودش جلب میکنه جای تعریف داره و پرداختن بهش خالی از لطف نیست. و در انتها، پایان فیلم به پاراگراف قبل برمی‌گرده و به پایان می‌پردازه؛ پایانی که هیچ دلیلی برای وجود داشتنش وجود نداره، ولی وجود داره.
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط red_Queen
#3
Show People 1928 | نمایش مردم ۱۳۰۷
کارگردان: کینگ ویدور
ژانر: عاشقانه، کمدی

معرفی فیلم‌های صامت تاریخ سینما +آپدیت 1

متاسفانه ماریون دیویس به جای شناخته‌شدن به دلیل عملکرد فوق‌العاده خود در فیلم صامت نمایش مردم، بیشتر به‌عنوان معشوقه ویلیام راندولف شناخته می‌شود. شاید هیچ کارگردانی به اندازه کینگ ویدور نمی‌توانست موفق شود تا شخصیت جذاب و جاه‌طلب دیویس را با این فیلم به همگان نشان دهد. این کارگردان طی سال 1928 در دو فیلم The Patsy و نمایش مردم با دیویس همکاری داشت.
این بازیگر توانست در هر دوی این فیلم‌ ها قدرتمند عمل کند و به بهترین شکل ممکن کاراکتر دوست‌داشتنی خود را به نمایش بگذارد. فیلم نمایش مردم در حقیقت با پایان سینمای صامت اکران شد و سعی کرد تا با جدا کردن موضوعات طنز و هنر از یکدیگر وضعیت سیستم استودیوهای هالیوود را به تصویر بکشد. داستان این فیلم در مورد زنی است که قصد دارد با سفر به هالیوود رویای بازیگری خود را دنبال کند. اما طی این راه او با چالش‌های مختلفی در زندگی خود روبه‌رو می‌شود.
.La mort est le remède
پاسخ
 سپاس شده توسط red_Queen
#4
1927 Metropolis | کلان‌شهر 1927
کارگردان: فریتس لانگ
بازیگران: آلفرد آبل، بریگیته هلم، گوستاو فروهلیش
نمره در آی‌ام‌دی‌بی: 8.3

معرفی فیلم‌های صامت تاریخ سینما +آپدیت 1

فریتس لانگ هم از آن دست کارگردان‌هایی بود که سینمای دنیا را بسیار تکان داد. داستان فیلم متروپلیس درباره سال 2026 است. انسان‌ها به دو دسته کارگر و اندیشنده تبدیل شده‌اند. گروه اول که ارزش اجتماعی پایینی دارند در زیر زمین‌های کارخانه‌هایی عظیم زندگی می‌کنند و گروه دوم که رهبران دنیا هستند در آسمان خراش‌ها ساکنند. راتن تومیتوز با بررسی نقدهای نوشته شده در خصوص این فیلم 98 درصد از آن‌ها را مثبت خواند و به این فیلم امتیاز 9.09 را اعطا کرد.
مترو پلیس شهری قرن بیست و یکمی است و رهبر صنایع آن «یون فردرسن» است. شهر به روش برده داری اداره میشود.حاکمان روی زمین در قصرها و کارگران زیرزمین زندگی می کنند. پسر یون « فردر» با حکومت پدرش موافق نیست. او طی یکی از گشت و گذارهایش در دنیای زیر زمینی به ماریا دل می بندد. ماریا دختری است که کارگران را به آرامش دعوت میکند تا پیامبری که نوید میدهد ظهور کند و عدالت و برابری ایجاد شود. اما شورش به راه میافتد و …
.La mort est le remède
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  علی پوراحمد با فیلم علمی تخیلی دروازه فراموشی در هالیوود + تصاویر فیلم Oblivion Gatew
  شما چه فیلمی رو به مـا پیشنهاد میکنیــد ؟(باز هم آپدیت جدید (:)
  معرفی فیلم یک جن زده ی آمریکایی - An American Haunting 2005
  معرفی سریال ایفوریا(Euphoria)
  معرفی سریال The End of the F***ing World
  معرفی سریال2022 Wednesday Addams
  معرفی فیلم Knives Out 2019 (چاقوکشی)
  معرفی فیلم بلوند (Blonde 2022)
  معرفی سریال Duy Beni (صدایم را بشنو)
Photo معرفی برترین فیلم های انگیزشی(پارت 2)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان