امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone

#1
  • بررسی ویژگی های مثبت و منفی
تناسب بین اندازه مپ و تعداد بازیکنان باعث شده است تا در تک تک نقاط شاهد درگیری بین اسکوادها باشیم

بدون شک یکی از اصلی ترین عواملی که باعث شده است تا Cod Warzone تا این حد بین گیمرها محبوب شود، تعداد پلیرها در یک مچ (50 اسکواد سه نفره) و علی الخصوص مپ بازی است. زمانی که این ویژگی توسط اکتیویژن تایید شد، خیلی ها این نظر را داشتند که احتمالا مپ (نقشه بازی) بسیار بزرگ طراحی خواهد شد، چرا که امکان ندارد این تعداد از بازیکن بتوانند در یک مپ کوچک و یا حتی متوسط به رقابت با یکدیگر بپردازند. اما به هرحال در زمان عرضه بازی متوجه شدیم هم سایز مپ بسیار مناسب است و هم اینکه رقابت بین اسکوادها در تک تک نقاط بازی باشیم. متاسفانه این ویژگی در خیلی از بازی های رقیب مثل Fortnite، Aex Legends و علی الخصوص Pubg خیلی کمتر دیده می شود. جالب است بدانید سایز نقشه بازی Call of Duty: Warzone و Erangel بازی Pubg یکسان است، اما این کجا و آن کجا.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone 1
تصویری از نقشه بزرگ بازی Call of Duty Warzone

تنوع اسلحه ها و ماشین ها، جذابیت خوبی را به بازی منتقل کرده است

خوشبختانه بازی Call of Duty: Warzone از تنوع بسیار خوبی در بحث اسلحه ها و ماشین ها بهره می برد. جالب است بدانید علاوه بر اسلحه های مدرن ما شاهد اسلحه های کلاسیک حتی مربوط به دوران جنگ جهانی نیز هستیم. از دیگر نکات مثبت در بحث اسلحه ها می توانم به وجود چندین نوع اسلحه از مدل خاص اشاره کنم، به طور مثال شما در بازی فقط یک شات گان نخواهید دید. خوشبختانه مثل همه بازی های حاضر در این سبک، ویژگی شخصی سازی نیز وجود دارد، اما در بازی COD: Warzone دست شما برای شخصی سازی اسلحه باز تر است و سیستم خیلی جذابی دارد که شما را مجاب به تقویت اسلحه ها می کند. احتمالا در آپدیت های بعدی این ویژگی بهبود یابد.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone 1
تنوع اسلحه ها در کنار ویژگی شخصی سازی بسیار حرفه ای و جذاب، این بخش را بدون نقطه ضعف کرده است.

می رسیم به ماشین ها و وسایل نقلیه؛ درحال حاضر 5 وسیله نقلیه (زمینی و هوایی) درون بازی وجود دارد که جالب است بدانید با توجه به استراتژی های مختلف هر وسیله نقلیه به کار می رود. به طور مثال برخی از ماشین ها برای جاده های خیابانی مناسب هستند، برخی برای جابجا کردن افراد گروه و برخی هم برای جابجایی تجهیزات و نفوذ به دل دشمن. لازم به ذکر است میزان استقامت و سرعت هر ماشین با توجه به کارایی اش متفاوت است.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone 1
تصویری از ماشین SUV که به درد مناطق بیابانی می خورد

ویژگی کراس پلتفرم، ارزش دانلود بازی Call of Duty Warzone را چند برابر کرده است

حتی اگر این عنوان رایگان هم نبود، باز هم ارزش بسیار زیادی برای خرید این عنوان داشت. اما حالا که این بازی رایگان است و علی الخصوص از ویژگی کراس پلتفرم (Cross-Platform) پشتیبانی می کند، ارزش بازی را چند برابر می کند. اگر نمی دانید ویژگی کراس پلتفرم چیست، باید بگویم که این ویژگی باعث می شود تا دارندگان بازی در رایانه های شخصی (PC) و اکس باکس وان (XBOX ONE) و پلی استیشن 4 (PS4) در یک مچ به رقابت بپردازند؛ درست همانند بازی فورتنایت (Fortnite).

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone 1
البته در بازی فورتنایت اگر دارنده دیگر پلتفرم در لابی شما نباشد، در سرور کراس پلتفرم قرار نمی گیرید، اما بازی Call of Duty Warzone به هیچ عنوان اینگونه نیست.

وجود فروشگاه و پول در بازی، کمک زیادی به جذاب تر شدن گیم پلی کرده است

یکی از جذاب ترین و کاربردی ترین مکانیزم های بازی، بدون شک وجود پول و فروشگاه درون بازی است. شما به وسیله پول هایی که در طول بازی از انمی ها و مکان های مختلف جمع آوری می کنید، قادر خواهید بود تا آیتم های کاربردی مثل، Armor Plate (حکم شیلد و پر کردن سلامتی را دارد)، Gas Mask (حکم یک ماسک تنفسی برای زمانی که در گازهای سمی بازی قرار دارید را دارد)، زنده کردن هم گروهی خود (زمانی که یکبار از شانس بازگشت دوباره خود استفاده کرده باشد).

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone 1
وجود مکانیزم پول در بازی، یک خلاقیت جالب از سوی سازندگان بازی محسوب می شود.

شانس بازگشت به بازی با روش های متنوع

یکی از جالب ترین ویژگی هایی که درون بازی وجود دارد، امکان بازگشت دوباره به بازی، بعد از مردن است. اولین روش اینگونه است که پس از کشته شدن برای بار اول، یک سینماتیک پخش می شود که دو نفر شما را به یک زندان می برند و زمانی که این سینماتیک به اتمام می رسد، شما خودتان را درون یک سلول می بینید و ثانیه هایی بعد، نوبت رقابت تک به تک شما (1V1) با حریفی که همانند شما مرده است می رسد؛ در صورتی که در این رقابت تک به تک پیروز شوید، به بازی بر می گردید. لازم به ذکر است اسلحه ها همیشه یکسان نیستند و سیستم به طور رندوم به هر دو طرف یک اسلحه می دهد.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone 1
خلاقیت، خلاقیت و باز هم خلاقیت!

حال می رسیم به روش دوم بازگشت دوباره به بازی؛ در صورتی که شما از شانس اول خود استفاده کرده باشید (چه پیروز نبرد تک به تک شده باشید و چه باخته باشید، هیچ فرقی روی این موضوع نمی کند)، دوستان شما می توانند توسط سیستم پول و فروشگاه شما را خریداری کنند و دوباره به بازی برگردید.

گان پلی جذاب و طبیعی، هیچ حرفی را برای گفتن نمی گذارد

خیلی در اینباره نمی توانم صحبت کنم، چرا که همه می دانیم مکانیزم گان پلی سری بازی Call of Duty همیشه استاندارد بوده است، به خصوص در بازی Call of Duty: Warzone که جای هیچ سخنی را باقی نمی گذارد؛ کسانی که شوترباز حرفه ای باشند، قطعا این موضوع را به خوبی درک می کنند.نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone 1
کیل گرفتن با اسلحه های Cod: Warzone واقعی حس خوبی دارد



مود Plunder واقعا دیوانه وار و بتل رویالی است

جالب است بدانید که اکتیویژن تنها به مود بتل رویال (Battle Royale) بسنده نکرده است و علاوه بر آن یک مود دیگر تحت عنوان Plunder نیز که اتفاقا خیلی هم جذاب است، به بازی اضافه کرده است. در این مود که محوریت آن جمع آوری پول است، شما به مدت نزدیک به 30 دقیقه در کل مپ باید به دنبال پول بگردید و جوایزی که از آسمان به زمین فرستاده می شود را نیز جمع آوری کنید. لازم به ذکر است شما باید سعی کنید از پول های خود محافظت کنید، چرا که اگر انمی ها شما را بکشند، قادر خواهند بود تا پول های شما را از آن خود کنند، شما باید سعی کنید تا هر چند وقت یکبار به محل هایی که هواپیما پول شما را جمع می کند، بروید تا پول هایی که برای جمع آوری آن زحمت کشیده اید، جمع آوری شود. در آخر تیمی که 1 میلیون دلار جمع کند برنده است (در صورتی که بتواند در بین 50 اسکواد از پول خود محافظت کند). جالب است بدانید بعد از هر مرگ شما ریسپاون خواهید شد و عملا هیچ تیمی از بازی خارج نمی شود و همه به یک اندازه تا پایان بازی شانس دارند. بدون شک این مود، یک نبرد خارق العاده است.

نقد و بررسی بازی Call of Duty: Warzone 1مود پلاندر (Plunder) از هر عنوان بتل رویالی، بتل رویالی تر است!

عدم بهینه بودن بازی، مشکلی که خیلی به چشم می خورد!

از نظر من تنها مشکلی که بازی دارد، عدم بهینه سازی آن توسط سازندگان است. به طور مثال اگر سخت افزاری که شما دارید، قوی تر از سخت افزار مورد نیاز باشد، اما باز هم در گرفتن 60 فریم کامل (در حالت عادی) به مشکل میخورید، البته این مشکل را می توان با شخصی سازی تنظیمات گرافیکی بازی، حل کرد، اما چه بهتر می شد اگر این بازی بهینه تر می بود تا همگی بتوانند به تجربه این بازی جذاب و هیجان انگیز رایگان بپردازند.
پاسخ
 سپاس شده توسط SɪʟᴠᴇʀMɪɴᴅ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بررسی بازی HOTLINE MIAMI||اسلحه رو پیدا کردم!
  معرفی چند بازی برای کنسول های بازی برای گیمر هایی مثل خودم+عکس
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  معرفی بهترین بازی های racing و ماشین بازی
  نقد و بررسی بازی Mafia Definitive Edition
  نقد و بررسی بازی Saints Row The Third: Remastered
  معرفی بازی های اندرویدی که قابلیت پشتیبانی از دسته بازی را دارند
  مسابقه برترین نقد و بررسی بازی ها
  نقد و بررسی بازی Final Fantasy VII Remake
  10 بازی که شما را به خاطر بازی کردن روی درجه سختی Easy آزار می دهند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان