امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بلای دوم بعد از کرونا برای آمریکایی‌ها / هجوم زنبورهای آدمکش به شهرها

#1
Heart 
زنبور سرخ و بزرگ آسیایی در "دوره کشتارگری" می‌تواند در عرض چند ساعت کل زنبورهای کندویی را نابود کند. زنبورهای سرخ در این فرایند سر از بدن زنبورهای عسل جدا می‌کنند.
به گزارش خبر فوری، در حالیکه بسیاری از آمریکایی‌ها درگیر نبرد با ویروس کشنده و مهلک کرونا هستند یک میهمان ناخوانده دیگر نیز به سراغشان آمده است؛ زنبورهای غول پیکر قاتل که به نظر می‌رسد آنها نیز مانند کووید 19 از آسیا وارد این کشور شده اند.

زنبور آدمکش میهمانی از آسیا

طبق گزارش‌ها این زنبور غول‌پیکر که به آسانی می‌تواند تمام زنبورهای عسل یک یا چند کندو را از بین ببرد، سابقه کشتن انسان‌ها را هم در کارنامه دارد و زهر مرگبار آن با زدن چند نیش پیاپی جان انسان را می‌گیرد.

بر اساس گزارش ایندیپندنت، زنبور سرخ و بزرگ آسیایی در "دوره کشتارگری" می‌تواند در عرض چند ساعت کل زنبورهای کندویی را نابود کند. زنبورهای سرخ در این فرایند سر از بدن زنبورهای عسل جدا می‌کنند، کندوها را تسخیر می‌کنند و نوزادان خود را با گوشت سینه قربانیان تغذیه می‌کنند. در ژاپن که طبق اخبار منتشره این زنبور هر سال جان 50 نفر را می‌گیرد و در کشورهای دیگری به این زنبور لقب قاتل را داده‌اند.

کلونی در حال شکل گرفتن؛ زنبورها در حال زیاد شدن

زنبورهای غول پیکر در ماه دسامبر وارد آمریکا شده اند اما در مارس و با گرم تر شدن هوا زاد و ولد آنها نیز افزایش پیدا کرده است. تمرکز این زنبورهای غول پیکر بیشتر در واشنگتن است. طبق گزارش گاردین ساکنان ایالت واشنگتن در روزهای گذشته این زنبورهای قاتل را در کوچه و خیابان دیده و به شدت وحشت کرده‌اند.

یک زنبور قاتل آسیایی به اندازه انگشت شست انسان بالغ است و بهترین نشانه برای شناسایی آنها، وجود انبوه زنبورهای عسل بدون سر اطراف کندوهاست.



زنبورها اقتصاد را هم ویران می‌کنند

به جز خطرات جانی، ورود زنبورهای قاتل می‌تواند تاثیر بسیاری در اقتصاد و کشاورزی آمریکا بگذارد. زنبور عسل در تولید مواد غذایی و کشاورزی آمریکا نقشی حیاتی دارد و حشره‌شناسان هشدار داده‌اند که این زنبور غول پیکر شکارچی ممکن است به سرعت در ایالات متحده تکثیر شود و آن‌ها را از بین ببرد.

کریس لونی حشره‌شناس وزارت کشاورزی ایالت واشینگتن در گزارشی که شنبه منتشر شد به نیویورک تایمز گفت: "در همین بازه باید جلوگیری کنیم. اگر در دو سال آینده نتوانیم جلوگیری کنیم احتمالاً دیگر نمی‌توان کاری کرد."

به گفته "ست تراسکات" محقق دانشکده علوم کشاورزی، منابع طبیعی و انسانی دانشگاه ایالتی واشینگتن، زنبور سرخ قاتل بیش‌ترین خطر را بعد از بیدار شدن از خواب زمستانی و در اواخر تابستان و اوایل پاییز دارد که "در پی یافتن منابع پروتئین برای پرورش ملکه‌های سال آینده است".

او به نشریه دبلیو.اس.یو اینسایدر گفت: به کندوهای عسل حمله می‌کنند، زنبورهای بالغ را می‌کشند و کرمینه‌ها و شفیره‌های زنبور عسل را می‌خورند و از کندویی که تسخیر کرده‌اند به شدت دفاع می‌کنند. نیش این زنبورها بزرگ و کشنده است و می‌تواند مسمومیت عصبی ایجاد کند. چند نیش زنبور سرخ می‌تواند جان انسان را بگیرد حتی اگر حساسیت هم نداشته باشد.

بازتاب در شبکه‌های اجتماعی؛ بی‌تدبیری ترامپ یا جنگ بیولوژیک چین

در این بحبوحه، آمریکایی‌ها خشمگین تر از همیشه در شبکه‌های اجتماعی به این حادثه واکنش نشان داده اند. برخی ترامپ را مقصر این همه بدبختی می‌دانند. همانطور که بیان شد، زنبورها از دسامبر وارد آمریکا شده اند و ترامپ همانند ماجرای کرونا، این تهدید را نادیده گرفت و تا زمانی که در ماه "آوریل" و "می" چنین فاجعه ای رخ داد هیچ کاری نکرد.



در مقابل، برخی کاربران دیگر، چین را مقصر این حادثه می‌دانند. آنها مدعی اند ورود همزمان کرونا و زنبورهای غول پیکر از شرق آسیا به آمریکا بدون شک نشانه ای از برنامه چین برای نابودی آمریکا دارد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان