امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

هشدار نخست‌وزیر سابق سوئد نسبت به کشمکش قدرت در اوج کرونا

#1
Heart 
نخست‌وزیر سابق و رهبر حزب محافظه‌کار-لیبرال سوئد بار دیگر تاکید کرد جهان برای مقابله با بحران ویروس کرونا باید "تلاش‌ها را جهانی‌" کند.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، با توجه به اینکه بیشتر نقاط جهان به علت شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی مواجه شده است، بحث‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه آیا مرزهای بسته، محدودیت‌های مسافرتی و خوداتکایی پایانی بر جهانی‌سازی می‌شود.

کارل بیلت، نخست‌وزیر سابق سوئد و رهبر حزب محافظه‌کار-لیبرال "میانه‌رو" معتقد است جهان باید "تلاش‌ها را جهانی‌سازی کند" تا جلوی بحران ویروس کرونا را بگیرد.

او در مصاحبه با شبکه ملی سوئد (SVT) تاکید کرد که از دیدگاه او اعتباری برای گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه کروناویروس از آزمایشگاهی در چین سرچشمه گرفته است، وجود ندارد. این ادعاها از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا مطرح می‌شود. با این حال او نگران است که بحران کووید-۱۹ کشمکش قدرت میان آمریکا و چین را تشدید کند.

به گفته کارل بیلت، نزاع ملی راه‌ چاره نیست اما جهانی‌سازی چرا. نخست‌وزیر پیشین سوئد با اشاره به روابط تیره آمریکا و چین افزود: این کشمکش قدرت درباره اینکه چه کسی نفر اول در جهان است،‌۳۰ تا ۴۰ سال است که ادامه دارد و واضح است که آن‌ها قصد دارند آن را شدت بخشند.

بیلت افزود: در حال حاضر ما در یک بحران جهانی به سر می‌بریم که نیازمند یک بسیج قدرت جهانی است. ما یک ویروس جهانی‌شده داریم و به اعتقاد من، ما باید تلاش‌هایمان را برای مبارزه با این ویروس جهانی کنیم. با این حال به نظر می‌رسد اهمیت مقابله با این ویروس برای آمریکا چندان نیست و آن‌ها نبرد با چین را مهم‌تر می‌دانند.

او مدعی شد، اینکه اوایل امسال اتحادیه اروپا مرزهایش را برای جلوگیری از گسترش این ویروس بست اقدام "ناخوشایندی" بود. به گفته او، هیچ کشوری نمی‌تواند به خودی خود با آن مقابله کند و بازگشایی مرزها ضروری است.

این اولین بار نیست که نخست‌وزیر پیشین سوئد بر استفاده از جهانی‌سازی برای شکست دادن بحران کرونا اشاره می‌کند. او ماه آوریل هم در مصاحبه‌ای گفت، کووید-۱۹ بحران است که برای اولین بار نشان داد آمریکا دیگر در آن یک رهبر جهانی نیست و جهان به عدم اتحاد رسیده و شورای امنیت سازمان ملل متحد فلج شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Star نان گران نشد! هشدار برای گران فروشان!
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Subarrow قدرت‌های جهانی به دنبال احیای برجام تا قبل از زمان انقضای توافق ایران-آژانس هستند
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
Heart نخست‌وزیر بلغارستان به دلیل ماسک نزدن جریمه شد
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان