امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

فعال سیاسی اصلاح‌طلب: وضعیت اقتصادی نگران‌کننده است / رانت از تحریم هزینه‌سازتر است

#1
Heart 
فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اینکه به بیت‌المال دست درازی شود و عده‌ای با رانت اموال عمومی را به غارت ببرند، بی‌شک از تحریم هم هزینه‌سازتر است.
حسین کمالی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: دولت در شرایطی باید بحران کرونا را مدیریت کند که وضعیت اقتصادی نزدیک به ۲ سال است، به‌هم ریخته و بی‌نظمی نگران‌کننده‌ای به وجود آمده است.

دبیر کل حزب اسلامی کار در ادامه سخنانش گفت: با این وجود هر حکومتی باید در شرایط اضطرار به فکر قشر آسیب‌پذیر باشد و برای کاهش مشکلات‌شان چاره‌اندیشی کند. این روز‌ها در شرایطی به کرات به مردم توصیه می‌شود در خانه بمانند که بخش زیادی روز مزد هستند، به طوریکه حتی یک روز تعطیلی هم برای‌شان مشکل‌ساز می‌شود. شرح این شرایط مویدِ این قضیه است که ساختار تصمیم‌گیری باید به هر طریقی که امکان دارد، چاره‌ای برای فقرا بیاندیشید.

او همچنین تصریح کرد: مشکل این است، ایران همیشه تحت تحریم نظام بین‌الملل قرار دارد. دقیقا به همین دلیل، باید یکبار برای همیشه برای این معضل چاره‌اندیشی کرد. یکی از کار‌هایی که می‌تواند کارگشا باشد، این است که نظام مدیریتی با بررسی دقیق شرایط و برنامه‌ریزی مناسب سهم دلار‌های نفتی در مناسبات اقتصادی را کم کند تا با هر تحریمی و با هر بالا و پایین شدن قیمت نفت، بحران به سراغ‌مان نیاید و همه چیز را به هم نریزد.

کمالی در ادامه افزود: مساله دیگری که اجازه نمی‌دهد به آرامش برسیم، سوء مدیریت در نظام تصمیم‌گیری و اجرایی کشور است. به طوریکه امور به عهده کسانی گذاشته می‌شود که از طریق رابطه سِمت گرفته‌اند. خب! معلوم است، وقتی رابطه جای ظابطه را می‌گیرد، طبیعی است نتیجه‌ای جز ناکارآمدی نحواهد داشت. پس لازم است، موقع گزینش نیروها، مخصوصا برای جایگاه‌های سرنوشت‌ساز تخصص، تجربه و البته سلامت نفس در نظر گرفته شود.

این چهره همچنین با اشاره به پدیده رانت و رانت‌خواری تاکید کرد: اینکه به بیت‌المال دست درازی شود و عده‌ای با رانت اموال عمومی را به غارت ببرند، بی‌شک از تحریم هم هزینه‌سازتر است. خوشبختانه در این چند سال برخورد خوبی با مفسدین اقتصادی صورت گرفته است که لازم است، این روند همچنان تداوم داشته باشد تا انشاءالله فضای اداره کشور فضایی سالم باشد.

حسین کمالی در پایان سخنانش گفت‌: ایران ثروتی عظیم دارد. فقط کافی است فساد و سوءمدیریت را از اقتصاد دور کنیم تا جامعه به آرامش مالی برسد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد
  مهاجرت به سوئد| هزینه‌های زندگی و معرفی یک روش ایده‌آل برای مهاجرت به این کشور
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  ربیعی: رییس مجلس در ابلاغ قانون اقدام لغو تحریم ها عجله کرد
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
Heart روسیه بازگشت تحریم ها علیه ایران در شورای امنیت را منتفی دانست
Heart آمریکا ۵ ناخدای کشتی ایران را تحریم کرد
Heart تحریم ۸ شرکت فعال در زمینه آهن و فولاد توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان