امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اگر آمریکایی‌ها در شرایط کرونا ادعای کمک به ایران دارند،

#1
Heart 
رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلفنی با نخست وزیر ژاپن گفت: اگر آمریکایی‌ها در این شرایط کرونا صادق هستند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند، تنها راه این است که به تحریم‌های غیرقانونی ایران پایان دهند.
حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور ایران و آبه شینزو نخست وزیر ژاپن روز سه شنبه در گفت وگویی تلفنی با اشاره به ضرورت همکاری همه کشورهای جهان برای مقابله با ویروس کرونا، بر ضرورت همکاری‌های دو کشور در این زمینه و همچنین انتقال و اشتراک تجربیات به یکدیگر تاکید کردند.

دو طرف در این تماس تلفنی، توسعه و تعمیق روابط دو جانبه را مورد تاکید قرار داده و ابراز امیدواری کردند با اجرایی شدن توافقات قبلی شاهد گسترش روابط و همکاری ها بویژه در زمینه اقتصادی و تجاری باشند.

رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ژاپن همچنین با اشاره به ضرورت برقراری صلح، ثبات و آرامش در منطقه و جهان، ادامه رایزنی‌ها و تلاش‌ها در این زمینه را خواستار شده و تاکید کردند: در شرایط فعلی که ویروس کرونا همه جهان را درگیر کرده است، باید از تنش‌ها در همه جهان کاسته شده و روابط کشورها بر مبنای روابط بشر دوستانه باشد.

روحانی در این تماس تلفنی با قدردانی از دولت ژاپن بخاطر کمک دوستانه‌اش به ایران در مقابله با ویروس کرونا، گفت: متاسفانه در شرایط سخت مبارزه با کرونا و همچنین تبعات بسیار سخت اقتصادی آن، تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران تشدید شده است.

وی با بیان اینکه برای نجات از این ویروس عالم‌گیر راهی جز همکاری همه کشورها وجود ندارد، اظهارداشت: با تشدید تحریم‌های ظالمانه و ضد بشری آمریکا علیه ایران امروز حتی در زمینه تجهیزات پزشکی و تامین مواد غذایی نیز با مشکلات زیادی مواجه هستیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این شرایط سخت، همکاری‌های دو دولت ایران و ژاپن در خاطره تاریخی ملت‌های ما باقی خواهد ماند، افزود: ما همواره به رایزنی‌ها و گفت‌وگوهای مشترک دو کشور راجع به مسائل مورد علاقه ارج می‌گذاریم.

روحانی با تاکید بر ضرورت تداوم تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه و جهان افزود: متاسف هستیم که در هفته‌های اخیر شاهد ایجاد تنش از سوی آمریکا در عراق و منطقه خلیج فارس بوده‌ایم و این درحالی است که همواره آغاز تنش‌ها در منطقه از طرف آمریکا بوده است.

وی در واکنش به ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر آمادگی برای کمک به ایران در مقابله با ویروس کرونا، تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها در این شرایط کرونا صادق هستند و می‌خواهند اقدامی انجام دهند، تنها راه این است که به تحریم‌های غیرقانونی ایران پایان دهند.

"آبه شینزو "نخست وزیر ژاپن نیز در این گفت‌وگوی تلفنی ضرورت همکاری و تلاش همه کشورها برای عبور از مرحله سخت شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی جهانی ناشی از آن را مورد تاکید قرار داد و گفت: اینکه در این شرایط همچنان شاهد ادامه تنش ها در منطقه خاورمیانه هستیم، نگران‌کننده است و برقراری صلح و ثبات را در این منطقه ضروری می‌دانیم.

وی از ایران به عنوان یک کشور مهم و تاثیر گذار که نقش مهمی در برقراری صلح و آرامش در منطقه ایفا می‌کند نام برد و افزود: توکیو به تلاش‌ها و همکاری خود با تهران در این زمینه ادامه خواهد داد.

نخست وزیر ژاپن افزایش تحریم‌های آمریکا علیه ایران در شرایط سخت شیوع ویروس کرونا را نادرست خواند و افزود: در این شرایط اقدامات انسان دوستانه باید در دستور کار همه کشورها باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow واشنگتن: شرایط کنونی با ایران، بحرانی است که ما آن را به ارث برد‌ه‌ایم
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان