امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پایان عملیات "شیرهای صحرا" و هلاکت ۵ داعشی در غرب الانبار

#1
Heart 
در جریان عملیات امنیتی نیروهای عراق علیه بقایای داعش موسوم به "شیرهای صحرا" پنج داعشی از جمله یکی از سرکردگان ارشد به هلاکت رسیدند. همچنین نیروهای حشد شعبی در کمینی در جنوب کرکوک یک داعشی را از پای درآوردند.
به نقل از شبکه خبری المیادین، نیروهای امنیتی عراقی در عملیات "شیرهای صحرا" که صبح روز دوشنبه در غرب الانبار کلید خورد، امروز (سه‌شنبه) اعلام کردند، با همکاری یگانی از نیروهای تیپ حشد شعبی تحت فرماندهی عملیات الجزیره موفق شدند یک خودروی حامل تروریست‌های داعش را که قصد مخفی شدن در یک ساختمان متروکه را داشت، تعقیب کنند.

طبق اظهارات این نیروها، در عملیات یاد شده گروهی از داعشی‌ها به همراه فرمانده‌شان ملقب به "ابو ‌قسوره" در داخل ساختمانی در غرب الانبار محاصره شدند که در ادامه او خود را منفجر کرد و در نتیجه همه داعشی‌ها کشته شدند.

نیروهای امنیتی عراق پس از این عملیات که با نظارت فرماندهی عملیات مشترک برای پاکسازی مناطق غرب الانبار انجام شد، در بیانیه‌ای اعلام کردند، در بررسی‌ها مشخص شد که این ساختمان واقع در منطقه المدهم بمب‌گذاری‌شده بود و همین مساله به کشته شدن تمامی داعشی‌ها از جمله ابو قسوره، فرمانده داعش در منطقه غرب الانبار منجر شد.

در ادامه این بیانیه آمده است، در بررسی‌ها مشخص شد خودروی این تروریست‌ها حامل ۸۰ بمب بود که خنثی شدند.

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی این عملیات، یگان‌های حشد شعبی در فرماندهی عملیات الانبار و یگان‌های ارتش عراق از تیپ یک منطقه کیلومتر ۱۶۰ به مسیر بین‌المللی عراق-اردن رسیده و از آنجا به سمت النجیب در جنوب حرکت کردند.

در همین راستا یگانی از تیپ ۱۶ حشد شعبی عراق موفق شد در کمینی در منطقه غیده در شمال شهرستان داقوق واقع در جنوب کرکوک، یک داعشی را از پای درآورده و تعداد دیگری از آنها را زخمی کند.

همچنین حشد شعبی عراق حمله داعشی‌ها در "جرف الصخر" در جنوب بغداد را ناکام گذاشته و اطلاعات نظامی عراق موفق شد "ابو هاجر"، یکی از سرکرده‌های مهم‌ داعش در موصل را بازداشت کند.

پلیس فدرال عراق نیز سه داعشی را در نزدیکی مسیر الرشاد در استان کرکوک از پای درآورد.

قاسم مصلح، فرمانده عملیات الانبار در حشد شعبی عراق به المیادین گفت: نیروهای عملیات امنیتی در غرب الانبار وارد منطقه وادی حوران شدند که تحرکات داعشی‌ها در آنجا دیده شده است.

همچنین دو منبع امنیتی از کشته شدن سه سرباز عراقی در دو حمله جداگانه در استان‌های کرکوک و دیالی خبر دادند.

یک منبع در پلیس کرکوک به خبرگزاری آناتولی گفت: گروهی از تروریست‌های داعشی حمله‌ای را به پایگاه نیروهای ارتش در شهرستان الدبس در کرکوک آغاز کردند که به کشته شدن دو سرباز ختم شد. آنها پیش از رسیدن نیروهای امنیتی به محل حادثه، فرار کردند.

یک منبع در پلیس دیالی نیز به آناتولی گفت: در حمله داعشی‌ها به پایگاه ارتش در منطقه بهرز در جنوب استان دیالی یک سرباز عراقی کشته شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Heart بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در ارتباط با وقایع اخیر
  واکسن کرونا تا پایان ۲۰۲۰ عرضه می‌شود
  پزشک فرانسوی: همه‌گیری کرونا در حال پایان یافتن است
Thumbs Up هلاکت ۵۰ داعشی در عراق طی ماه جاری میلادی!
  حشد شعبی در دیالی ۱۵ داعشی را از پا درآورد
  جورج سوروس: کرونا می‌تواند پایان اتحادیه اروپا باشد
Heart بالگردهای آمریکایی داعشی‌ها را از سوریه به عراق منتقل می کنند
  پروفسور اسرائیلی: پایان کار نتانیاهو نزدیک شده است
  اخذ عوارض همه آزادراه‌ها تا پایان سال الکترونیکی می‌شود
  فجایعی که کم مانده بود جهان را به پایان برسانند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان