امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

۸کتاب که با آن به عشق ایمان می آورید

#1
عشق همیشه سوال برانگیز و جذاب بوده است و به همین دلیل هم کمتر کسی پیدا می‌شود که از خواندن داستان‌های عاشقانه لذت نبرد. در این روز‌ها که ممکن است بیشتر در خانه باشید، خواندن کتاب‌هایی با تم عاشقانه خالی از لطف نخواهد بود. در این مقاله ما هشت کتاب از میان بهترین رمان عاشقانه ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم که بعد از خواندنشان احساس خوبی خواهید داشت؛ حتی اگر چشم‌هایتان پر از اشک شده باشد. 

۸کتاب که با آن به عشق ایمان می آورید 1
 
۱. یک عاشقانه آرام
 
نادر ابراهیمی استاد نوشتن عاشقانه‌هایی است که در این عصر دل‌سختی می‌تواند دلِ سنگ را هم نرم کند. کتاب یک عاشقانه آرام از این نویسنده حجم زیادی ندارد؛ اما انبوهی از معانی زیبا و مهم زندگی را در دل خودش جا داده است تا به خواننده یادآوری کند، چیزی که زندگی را قابل تحمل می‌کند محبت و دوست داشتن است. این کتاب تا به حال بیش از ۴۰ بار توسط انتشارات روزبهان منتشر شده است و هنوز هم جزو عاشقانه‌ترین کتاب‌های دوران است؛ از همان مقدمه‌اش تا آخرین جمله از آخرین صفحه. فرصت را از دست ندهید و پیش از آنکه دیر شود، درس‌های مهم‌تان را بگیرید. 
 
۲. غرور و تعصب
 
اگر به دنبال یک رمان عاشقانه هستید که تا مدت‌ها فراموشش نکنید، نسخه الکترونیک غرور و تعصب را دانلود کنید یا نسخه فیزیکی‌اش را بخوانید. این کتاب در تمام دنیا خوانندگان متعددی دارد؛ از طرفداران سرسخت ایرانی گرفته تا کلوپ‌های کتابخوانی خارجی که این کتاب را به عنوان یکی از معروف‌ترین گزینه‌های ادبیات کلاسیک به اعضایشان پیشنهاد می‌کنند. ماجرای کتاب رابطه بین الیزابت و آقای دارسی است؛ دختری از یک خانواده خیلی معمولی و مردی بسیار متمول که از قضا خیلی بی احساس و نچسب به نظر می‌آید. اما این فقط ظاهر ماجراست و الیزابت رفته رفته متوجه می‌شود که پشت این چهره خشن، قلبی مهربان پنهان شده است. خواندن غرور و تعصب اثر جین آستین در روز‌هایی که به حال خوب نیاز دارید، به شدت توصیه می‌شود. 
 
۳. بریت ماری اینجا بود
 
چند سالی می‌شود که کتابخوان‌ها نام فردریک بکمن را بین خودشان تکرار می‌کنند و کتاب‌های او را به هم قرض می‌دهند. این نویسنده سوئدی که معروف‌ترین کتاب او در ایران «مردی به نام اوه» است؛ کتاب دیگری دارد به نام «بریت ماری اینجا بود»؛ هر دوی این کتاب‌ها حال خواننده را خوب می‌کنند؛ اگرچه گاهی باعث می‌شوند اشک در چشم‌هایش حلقه زند. بکمن استاد شخصیت پردازی است. ریتم کتاب‌های او بسیار کند است؛ طوری که ممکن است در صفحات اول خواننده کم حوصله را بی طاقت کند؛ اما کافی است بگذارد کتاب چند صفحه‌ای جلو برود تا ناخودآگاه به خودش بیاید و وسط دنیای داستان ایستاده است و حالا می‌خواهد بداند سرگذشت شخصیت‌های داستانی به کجا می‌رسد. اگر به دنبال کتابی با ضرباهنگ آهسته و درس‌های زیبای زندگی هستید، از بریت ماری و اوه غافل نشوید. 

۸کتاب که با آن به عشق ایمان می آورید 1
 
۴. سه شنبه‌ها با موری
 
قبل از خواندن این کتاب بدانید و آگاه باشید که اصلا بعید نیست گاهی به گریه بیفتید؛ اما نه از آن گریه‌هایی که از سر ناامیدی است؛ بلکه گریه‌ای امیدوارانه که موری با دادن شیرین‌ترین و مهم‌ترین درس‌های زندگی به شما باعث آن خواهد شد. کتاب را میچ آلبوم نوشته است و موضوع آن حاصل ملاقات‌های او با استادش موری که روز‌های آخر زندگی‌اش را می‌گذراند. موری و میچ مکالمه‌های بسیار دلچسبی دارند و درباره مفاهیم بزرگ و مهم زندگی صحبت می‌کنند. از عشق حرف می‌زنند، از ازدواج می‌گویند، از مرگ تعریف می‌کنند و زندگی را می‌ستایند. از روی این کتاب فیلمی هم ساخته شده است که نمی‌توان تاثیرگذاری آن را دست کم گرفت. چه کتاب و چه فیلم؛ هر دوی آن‌ها قرار است درس‌های زیادی به شما بیاموزند. 
 
۵. کیمیاگر
 
دنیا پائولو کوئلیو را با کتاب کیمیاگر می‌شناسد و اگر شما هنوز این کتاب را نخوانده‌‎اید؛ یکی از تجربه‌های خوب زندگی‌تان را از دست داده‎اید. کیمیاگر کتابی است درباره رویاها، درباره نماد‌ها و درباره نشانه‌هایی که می‌تواند شما را به سمت رویاهایتان راهنمایی کند. داستان فضایی دارد متشکل از عرفان و فلسفه و از همان صفحات اول خواننده را میخکوب خواهد کرد. اگر مدت‌هاست دلتنگ خواندن کتابی هستید که یادتان بیاورد رویا‌ها واقعیت دارند و باید آن‌ها را جدی گرفت؛ کیمیاگر کتابی است که می‌تواند با یک رمان شیرین لذت این احساس را در شما زنده کند. 
 
۶. بر باد رفته
 
مارگارت میچل بر باد رفته را برای نسل‌های زیادی به یادگار گذاشت؛ رمانی که ترکیبی از رابطه پر فراز و نشیب رت باتلر و اسکارلت اوهارا و جنگ و زندگی در آمریکا است. این کتاب علی رغم پایان بندی بازی که دارد، روند رشد ارتباط عاشقانه رت و اسکارلت را به خوبی نشان می‌دهد و یکی از بهترین کتاب‌های عاشقانه‌ای است که تا به حال نوشته شده است؛ از آن عشق‌های عجیبی که ممکن است گاهی حرصتان را دربیاورد و گاهی اعصابتان را خرد کند؛ اما در نهایت می‌دانید که رت و اسکارلت به هم تعلق دارند. 

۸کتاب که با آن به عشق ایمان می آورید 1
 
۷. جین ایر
 
یکی دیگر از عاشقانه‌های شیرین و پر از فداکاری ادبیات کلاسیک، کتاب جین ایر است. شارلوت برونته در این کتاب روایت عاشقانه آقای راچستر و جین ایر را با قلم زیبایش به رشته تحریر درمی‌آورد. جین ایر پدر و مادرش را از دست داده است؛ در پرورشگاه بزرگ شده و خیلی سختی کشیده. حالا به عنوان معلم وارد خانه آقای راچستر شده و کم کم دل در گرو این مرد می‌بندد. راچستر هم احساس متقابلی دارد؛ اما مانعی سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد که باعث می‌شود جین عمارت او را ترک کند. ماجرای برگشت جین و شکل گرفتن دوباره این عاشقانه یکی از عشق‎‌های شیرین دنیای کتاب‌های کلاسیک را نشان نمی‌دهد. 
 
۸. من پیش از تو
 
درباره «من پیش از تو» هر چه بگوییم؛ کم گفته‌ایم و تا خودتان دست به کار خواندن رابطه عاشقانه لوییزا و ویل نشوید؛ متوجه آنچه که در این داستان پر کشش وجود دارد، نخواهید شد. این کتاب قطعا ایمان شما به عشق را بیشتر خواهد کرد؛ اما این ایمان بدون اشک ریختن میسر نخواهد شد. کتاب را جوجو مویز نوشته، به فارسی ترجمه شده و از روی آن فیلمی هم با بازی درخشان امیلیا کلارک و سم کلفلین ساخته شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کلمات و اصطلاحات مازنی{مازندرانی های عزیز.مردمان فرهنگ و ایمان}

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان