امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاورلیفتینگ بانوان به دنبال مجوز قانونی برای آغاز فعالیت

#1
پاورلیفتینگ بانوان به دنبال مجوز قانونی برای آغاز فعالیت 1

نایب رییس بانوان فدراسیون بدنسازی می‌گوید که در حدود سه سال است بدنبال گرفتن مجوز فعالیت در پاورلیفتینگ بانوان هستند.

به گزارش ایسنا، رشته پاورلیفنیگ زنان طرفداران زیادی در ایران دارد و با وجودیکه بانوان فعال در این رشته می‌توانند با پوشش مناسب در این رشته بصورت قانونی فعالیت کنند، اما مجوز قانونی برای بانوان فعال در این رشته هنوز صادر نشده است.

مسئولان فدراسیون بدنسازی تیر ماه سال ۹۶ در نامه‌ای به محمدیان معاون وقت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواستار ارائه مجوز برای فعالیت قانونی بانوان در رشته پاورلیفتینگ همراه با رعایت تمامی موازین شرعی شدند اما جوابی دریافت نکردند.

مسئولان فدراسیون بدنسازی بهمن سال ۹۸ برای دومین مرتبه و اینبار در نامه‌ای به فرهادی زاد معاون فعلی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواستار ارائه مجوز قانونی برای آغاز به کار پاورلیفتینگ بانوان شدند.

مسئولان ورزش بانوان وزارت ورزش اینبار از مسئولان فدراسیون بدنسازی خواستند ابتدا لباس مناسب برای بانوان پاورلیفنیگ‌کار را طراحی و به وزارت ورزش ارسال کنند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. لباس فوق توسط طراحان لباس و با نظارت فدراسیون بدنسازی طراحی شد اما اینبار نیز فرهادی‌زاد معاون ورزش بانوان وزارت ورزش برای دادن وقت جهت مشاهده و بررسی لباس طراحی شده، پاسخی نداده تا وضعیت این رشته کماکان بلاتکلیف بماند.

زهره مرزوقی نایب رییس بانوان فدراسیون بدنسازی در گفتگو با ایسنا، در اینباره اظهار کرد: رشته پاورلیفتینگ طرفداران زیادی در میان بانوان ایرانی دارد و از پتانسیل بسیار خوبی برای کسب موفقیت برخورداریم. این رشته شبیه به وزنه‌برداری است و شامل اسکات، لیفت و پرس سینه است. در پرس سینه دقیقا مانند وزنه‌برداری جانبازان و معلولین و در لیفت نیز مانند رشته وزنه برداری افراد سالم است.

وی افزود: ما سال ۹۶ درخواست صدور مجوز قانونی کردیم اما پاسخی از مسئولان وقت ورزش بانوان وزارت ورزش دریافت نکردیم. پس از ۲ سال اینبار در بهمن سال گذشته و پس از مذاکراتی که با خانم فرهادی‌زاد داشتیم به ما اعلام کردند نسبت به طراحی لباس مناسب اقدام کنیم که ما نیز پس از بررسی‌های دقیقی که داشتیم موفق شدیم لباسی مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی‌مان طراحی کنیم، اما ۴ ماه است هر چه با خانم فرهادی‌زاد، خانم موسوی و دفترشان تملاس می‌گیریم و پیگیری می‌کنیم جوابی به ما داده نمی‌شود و همچنان منتظریم به ما وقت بدهند تا بتوانیم لباس طراحی شده را به ‌آن‌ها نشان دهیم!

مرزوقی در پایان با تاکید بر اینکه فعالیت قانونی بانوان در رشته پاورلیفتینگ هیچ منافاتی با ارزش‌های ایرانی و اسلامی ندارد، گفت: همه ما با علم به این موضوع نسبت به طراحی لباس مناسب اقدام کردیم اما با وجود گذشت نزدیک به ۳ سال هنوز پاسخی در اینباره دریافت نکرده‌ایم. امیدوارم با صدور مجوز قانونی، فعالیت و اعزام‌های بانوان در این رشته بصورت قانونی انجام شود. تا زمانیکه وزارت ورزش مجوز قانونی صادر نکند ما اجازه فعالیت رسمی در این رشته را نخواهیم داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  یحیی به دنبال انتقام تنها شکست لیگ نوزدهم
  الهلال باز هم به دنبال سرمربی جدید
  آغاز ماموریت شهریار در جمع پرسپولیس آسیایی
  حضور دوباره بانوان سوری در ورزشگاه آزادی/عکس
  اینتر با این زوج مخوف به دنبال قهرمانی (عکس)
  شایعه جدید پیرامون ازمون. لیورپول به دنبال جذب مهاجم ایرانی زنیت.
  تیم‌های ایتالیایی به دنبال خرید مجید حسینی
  آنتورپ به دنبال جذب دروازبان جدید. اینده بیرانوند در تاریکی!
  تراکتور به دنبال فسخ توافقی قرارداد حمزاویی!
  رئال در آستانه قهرمانی، مسی به دنبال هفتمین جایزه!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان