امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دلیل استعفای نایب رییس بانوان دوچرخه سواری؛ مسوول بودم اما اختیاری نداشتم

#1
دلیل استعفای نایب رییس بانوان دوچرخه سواری؛ مسوول بودم اما اختیاری نداشتم 1

نایب رییس پیشین بانوان فدراسیون دوچرخه سواری گفت: من در فدراسیون مسوول بودم اما اختیاری نداشتم و همین موضوع انگیزه‌ام را کم کرد و تصمیم گرفتم همکاری‌ام را پایان بدهم.

مرجان محمودی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی علت استعفای خود از پست نایب رییسی فدراسیون دوچرخه سواری بیان کرد: من کم‌تر از دوسال در فدراسیون دوچرخه سواری به عنوان نایب رییس بانوان مشغول به کار بودم. من آن‌جا مسوول بودم اما در واقع اختیاری نداشتم و این من را اذیت می‌کرد. اختیاری برای پیاده کردن برنامه‌هایم نداشتم و تصمیم گرفتم از فدراسیون بروم.

محمودی در پاسخ به این پرسش که چه کارهایی مدنظر داشتید انجام دهید اما اختیار عمل لازم را نداشتید؟ تصریح کرد: برای ارتقا دادن دوچرخه سواری بانوان در تمام زمینه‌ها از مربیگری و داوری گرفته تا مدیریت برنامه‌هایی داشتم همچنین در نظر داشتم سرکشی و تعامل با نواب رییس بانوان هیات‌ها بیش‌تر شود و در واقع تکانی به دوچرخه سواری بانوان بدهیم اما متاسفانه آن موقع که من بودم این اتفاق رخ نداد. بخشی از آن بر می‌گشت به مشکلات اقتصادی که فدراسیون‌ها در یکی دو سال اخیر با آن در گیر هستند و بخشی دیگر به نگاه فدراسیون که چقدر دوست داشت این اتفاق رخ دهد.

او در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براین که معتقد است در فدراسیون دوچرخه سواری توجه به بخش بانوان و مردان یکسان نبود؟ تصریح کرد: به نظرم در هیچ کجای جامعه ما نگاه یکسان نیست. در اعزام‌های دوچرخه سواری، ورزشکاران دختر همراه خانم نداشتند؛ مربی خانم کجا باید کسب تجربه کند. داوران خانم ما باید یکی دو مسابقه بزرگ را ببینند و تا زمانی که همین مسابقات کوچک داخلی را قضاوت می‌کنند رشد نمی‌کنند.

نایب رییس پیشین فدراسیون در مورد این که چه مساله‌ای باعث دلسردی او شده بود؟ بیان کرد: وقتی کسی مسوولیتی دارد یا باید برنامه‌ای به او دیکته شود که چه کاری انجام دهد و یا این که به او تفویض اختیار بدهند اما برای من هیچ کدام از این دو مورد اتفاق نیفتاد. من هم می‌خواهم اگر جایی مسوولیتی دارم کار مثبتی انجام دهم اما کم کم انگیزه‌های من کم شد. با جابه‌جایی فدراسیون و طولانی شدن مسافت هم اذیت شدم که البته دلیل آن هم باز به نبود انگیزه بر می‌گردد چون انگیزه نباشد همه چیز آدم را اذیت می‌کند بنابراین دیگر به این نتیجه رسیدم با این شرایط امکان همکاری وجود ندارد.

محمودی در مورد مشکل اساسی دوچرخه سواری بانوان ایران گفت: در بخش همگانی اتفاقات خوبی افتاده است اما هنوز استان‌هایی داریم که مشکل فرهنگی دارند که با تعاملات و گفت‌وگو می‌توان آن‌ را حل کرد. هر چقدر ورزش همگانی بهتر شود، قهرمانی تقویت می‌شود. در بخش قهرمانی نفرات شاخصی داریم مانند سمیه یزدانی و فرانک پرتو آذر که هر چند نتوانستند کسب سهمیه (المپیک) کنند اما موفقیت‌هایی داشته‌اند. اما به نظرم باید به بخش بانوان بیش‌تر توجه کنیم و اگر توجه کم شود بانوان دلزده و دلسرد می‌شوند در این صورت بازگرداندن آن‌ها سخت خواهد شد.

نایب رییس پیشین بانوان فدراسیون درباره‌ی این که به اندازه موفقیتی که بانوان به دست می‌آورد، فدراسیون به آن توجه می‌کرد یا خیر؟ تاکید کرد: به خاطر موفقیت‌هایی که بانوان داشتند نگاه‌ها متفاوت شد. من در جلسه‌های فدراسیون هم بارها عنوان کردم هر چقدر بر روی بانوان سرمایه‌گذاری شود چیزی را از دست نمی‌دهیم چون امکان دسترسی به مدال در بخش بانوان راحت‌تر است. در اعزام‌ها نباید کفه ترازو همیشه به سمت مردان سنگین‌تر باشد و باید به بانوان بها بدهیم. من حتی در نظر داشتم پارا دوچرخه بانوان را فعال کنم چون فکر می‌کنم می‌توانیم در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ اما متاسفانه اقدامی انجام نگرفت.

او در پایان گفت: از رسانه‌ها تشکر می کنم که پیگیر مسائل ورزش و فدراسیون‌ها هستند. امیدوارم همه دست به دست هم دهیم تا ورزش پیشرفت کند به‌خصوص ورزش بانوان. دوچرخه سواری پر دردسر و پر هزینه است و هنوز چالش‌های فرهنگی را در رابطه با آن داریم و امیدوارم با کمک مسوولان مشکلات آن برطرف شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نایب قهرمانی ماسیک در بلژیک با لژیونرهای والیبال ایران
Clocket شیطنت سعودی‌ها در غفلت AFC با تغییر ورزشگاه/ دلیل تعجب استقلالی‌ها مشخص شد + عکس
  حضور دوباره بانوان سوری در ورزشگاه آزادی/عکس
  آلوز: نیامده بودم در ایران تفریح کنم
  گریزمان: مسی به این دلیل از من عصبانی بود
  سوم خرداد آخرین مهلت اعلام نمایندگان هندبال بانوان ایران برای باشگاه‌های آسیا
  تعطیلی ۱۸ ماهه تیم ملی هندبال بانوان
  رییس موقت IWF: در حال آماده کردن برنامه کامل مسابقات وزنه‌برداری هستیم
  بانوان پینگ‌پنگ باز ۲ بار تست کرونا می‌دهند
  فرهادی‌زاد: انتظار حداقل ۹ سهمیه المپیک برای بانوان داریم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان