امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرخه انتخابی به چکش کاری نیاز دارد/ باید دست سرمربی را در مواردی باز بگذاریم

#1
چرخه انتخابی به چکش کاری نیاز دارد/ باید دست سرمربی را در مواردی باز بگذاریم 1

پیشکسوت کشتی ایران و دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک با تاکید بر اینکه باید دست سرمربیان تیم ملی در انتخاب ملی پوشان در مواردی باز گذاشته شود، گفت: بی توجهی به این موضوع باعث دلزدگی آن ها خواهد شد.

به گزارش ایسنا، عباس جدیدی درباره ارزیابی خود از طرح جدید فدراسیون کشتی برای انتخاب ملی پوشان ایران در رقابت‌های جهانی و المپیک، تحت عنوان چرخه انتخابی تیم ملی، گفت: قانون بد از بی‌قانونی خیلی بهتر است و ما همیشه از قانونمندی و عدالت محوری حمایت می‌کنیم. به نظر من حق کشتی گیر را ضایع کردن یکی از گناهان بزرگ است. اعتقاد دارم نباید حق هیچ ورزشکاری که می‌خواهد سکوهای جهانی و المپیک را فتح کند، ضایع شود.


*چرخه انتخابی ضمانت اجرایی می خواهد

پیشکسوت کشتی ایران افزود: فرآیند انتخابی تیم ملی در فدراسیون قبلی نیز دنبال شد اما نمی‌دانم چرا اجرایی نشد. دوست دارم وجه تمایز طرح قبلی با قانون جدید انتخابی را بدانم. امیدوارم با ضمانت اجرایی قوی اینبار چرخه انتخابی به مرحله اجرا دربیاید.


*با تعامل به نتیجه می رسیم

دارنده مدال های طلای جهان و نقره المپیک افزود: چرخه انتخابی در صورتی می‌تواند عملی شود که میان کادر فنی تیم ملی و مسئولان فدراسیون ‌نگاه تعاملی باشد اما اگر قرار بر نگاه تقابلی باشد حتی بهترین قانون انتخابی نیز به بار نمی نشیند.

* کمی از دغدغه ام درباره کم شدن اختیارات سرمربی کم شد

جدیدی با اشاره به تغییر در میزان اختیارات سرمربی تیم ملی در انتخاب نفرات مد نظر خود با اجرای این قانون، خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه‌های من این بود که با اجرای این قانون، حوزه اختیارات کادر فنی تیم ملی محدود شود اما وقتی در جلسه دو سه ساعته، این طرح بصورت پاورپوینت ارائه و تشریح شد، مقداری از دغدغه ام کم شد، البته نمی‌توانم بگویم اختیارات سرمربی اصلا کم نمی‌شود اما در مواردی نیز اختیارات کادر فنی زیاد است.


*دست کادر فنی باز نباشد بی انگیزه می شوند

آزادکار سابق تیم ملی با تاکید بر لزوم باز گذاشتن دست کادر فنی در برخی موارد، گفت: اگر دست کادر فنی در مواردی باز نباشد باعث بی‌انگیزگی آنها می‌شود. بالاخره تعارف نداریم آن کسی که باید پاسخگوی باخت تیم ملی باشد، کادر فنی و مخصوصا سرمربی تیم ملی است. پس اگر سرمربی اختیاری نداشته باشد، این موضوع باعث بی‌انگیزگی و وازدگی او می شود.


*چرخه انتخابی نیاز به چکش کاری دارد

وی ادامه داد: این طرح احتیاج به بازنگری و چکش کاری دارد که مقداری زمان می‌خواهد. امیدوارم طی یکی دو ماه آینده با کار کارشناسی بیشتر، این طرح کامل تر و جامع تر شود. البته کار خوب و قشنگی است و ایده بسیار پسندیده ای است. جامعه کشتی نیز از کارهای جدید و نو استقبال می‌کند چرا که کار از قالب قدیمی و انتخاب‌های پیشین درمی آید و پوست اندازی می‌شود، اما باید کاری کنیم وقتی وارد این راه می‌شویم، کار را بصورت قانونی و قوی جلو ببریم. به همه عزیزانی که برای تدوین این قانون زحمت کشیدند خسته نباشید می‌گویم و امیدوارم این طرح طی روزهای آینده چکش کاری شود تا به عنوان یک قانون خوب بر نحوه انتخاب ملی پوشان حاکم شود.

*کشتی گیران همیشه دغدغه چگونگی انتخاب ملی پوشان را دارند

جدیدی تصریح کرد: همیشه یکی از مواردی که باعث بی انگیزگی کشتی گیران می شود این است که اصلا نمی دانند به چه شکلی قرار است انتخاب شوند. همیشه این دغدغه را دارند که نکند حقشان ضایع شود و کادر فنی دست روی یکی دیگر از کشتی گیران بگذارد. اگر قانون خوبی تدوین شود باعث می شود هر کسی که در هر کجای کشور تمرین می کند این احساس را نداشته باشد که ممکن است حقش ضایع شود و می‌داند که معیار و سنجشی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی وجود دارد و برای رسیدن به آن با انگیزه تلاش خواهد کرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  باید بیشتر راه برویم
  سیمئونه: می دانستم این باشگاه آینده بزرگی دارد
  تمدید قرارداد سرمربی یاران طارمی
  الهلال باز هم به دنبال سرمربی جدید
Subarrow مطهری: پرسپولیس ژن قهرمانی دارد
  سرمربی رم: صعود آینده من را تغییر نمی‌دهد
  زمان حضور سرمربی تیم ملی والیبال در ایران مشخص شد
  توجیهات سرمربی الاهلی بعد از باخت به استقلال/از داور تا روزه‌داری
  چاگو: فولاد کیفیت لازم برای صعود را دارد
  این را باید پذیرفت؛ زیدان نابغه تاکتیک است

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان