امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ورود "خارجی‌" به فوتبال ممنوع شود، نه فقط استقلال و پرسپولیس!

#1
ورود "خارجی‌" به فوتبال ممنوع شود، نه فقط استقلال و پرسپولیس! 1

مدیرعامل پیشین چندین تیم لیگ برتری در ایران معتقد است که طرح ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی در استقلال و پرسپولیس باید شامل تمام لیگ‌ها و تیم‌ها شود چرا که توجیه اقتصادی ندارد.

به گزارش ایسنا، وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده تیم‌های استقلال و پرسپولیس تا اطلاع ثانوی از جذب بازیکن و مربی خارجی محروم هستند. البته هنوز جزییات بیش‌تری از این موضوع اعلام نشده که تا چه زمانی این ممنوعیت ادامه خواهد داشت اما این سوال برای اهالی فوتبال و طرفداران سرخابی‌ها به وجود آمده که آیا در چنین شرایطی رقابت برابر میان این دو تیم با ۱۴ تیم دیگر برقرار خواهد شد یا خیر.

مسعود رضاییان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعمال این محدودیت برای دو تیم استقلال و پرسپولیس گفت: همیشه این موضوع را در ذهنم خودم بررسی کردم و از جهات مختلف آن را روی کفه ترازو گذاشتم. البته هیچ وقت این موضوع را برای تیم خاصی در نظر نداشتم و برای همه فوتبال ما فکر کردم.

* استقلال و پرسپولیس را کوچک نکنیم

وی درباره اعمال این محدودیت برای دو تیم استقلال و پرسپولیس و از بین رفتن برابری میان تیم‌های حاضر در لیگ برتر اظهار کرد: به اعتقاد من هر چیزی که خوب یا بد است، باید برای همه یکسان باشد. اگر ۱۴ تیم دیگر لیگ برتر را جزئی از بخش خصوصی در نظر بگیریم – که در واقعیت این‌طور نیست – دو تیم استقلال و پرسپولیس مورد تبعیض واقع می‌شوند و فی نفسه کار درستی نکردیم. به نظرم اگر بازیکنی خارجی بتواند فوتبال ما را متحول و هواداران را به اندازه دیدن مسی و رونالدو خوشحال کند، با اعمال این محدودیت تیم‌های سرخابی پایتخت را مقابل سایر رقیبان کوچک کردیم و در واقع مانند یک جنایت است.

* محرومیت تمام تیم‌ها تصمیم بهتری است

معاون ورزشی صنعت نفت آبادان با بیان این که باید حضور بازیکن و مربی خارجی در تمام فوتبال ایران ممنوع شود، گفت: فکر می‌کنم تصمیم خیلی درستی است اگر تمام تیم‌ها محروم شوند. اگر به فساد مالی در این نقل و انتقالات ورود نکنیم، باز هم می‌توانیم استعدادهای فوتبال ایران را پرورش دهیم و سرمایه خودمان را در داخل کشور حفظ کنیم. جذب بازیکن و مربی خارجی در این شرایط اشتباه است.

* استقبال از ممنوعیت جذب بازیکن در تمام تیم های لیگ برتری

رضاییان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به آثار مثبت این ممنوعیت در صورت اعمال برای هر ۱۶ تیم لیگ برتری گفت: مگر جز این است که جذب بازیکن خارجی در لیگ دسته یک ممنوع است. آیا لیگ دسته یک ما از بین رفته است؟ آیا فرصتی پیدا نشد که جوانان ما با مبالغ کم‌تری فوتبال بازی کنند؟

* بازیکن خارجی نیازی را حل نمی‌کند

مدیرعامل پیشین فولاد یادآور شد: وقتی به کیفیت بازیکنان خارجی نگاه می‌کنم، می‌بینم اصلا نیازسنجی نشده و آن‌ها نیازی را حل نکرده‌اند. بازیکن با یک قرارداد مبهم می‌آید، بازی هم نمی‌کند و در نهایت پرونده به فیفا می‌رود و ایرانی‌ها محکوم می‌شوند. جدای از این که کلی پول هزینه می‌کنیم، اعتبار ما هم زیرسوال رفته است. اولین نگاه در فیفا این است که باشگاه‌های ایرانی همیشه محکوم می‌شوند. حتی امکان دارد بدون خواندن پرونده، حکم هم بدهند.

* ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی را به فال نیک می‌گیرم

رضاییان تاکید کرد: اگر این اتفاقات (ممنوعیت جذب بازیکن و مربی خارجی) برای ما هم اعمال شود، نه تنها ناراحت نمی‌شوم، بلکه به فال نیک می‌گیرم. ما بازیکن خارجی باکیفیت هم داشتیم. عماد رضا و جانواریو خیلی کمک کردند اما جانورایو بهتر از ایمان مبعلی بود؟ تازه این مسائل برای زمانی بود که قیمت بازیکن خارجی به علت ارزش کم‌تر دلار، با بازیکن ایرانی برابر بود اما الان توجیهی ندارد و یا کدام مربی خارجی توانسته ما را قهرمان آسیا کند؟ دوم آسیا را که مربیان ایرانی هم کسب کردند.

* بازیکن و مربی خارجی را در ایران ممنوع کنیم

او در واکنش به این که در حال حاضر دلار در ایران به سختی پیدا می‌شود و اکثرا شاهد شکایت خارجی‌ها از ایرانی‌ها هستیم گفت: اگر پول بازیکن خارجی را بدهند، خوب است اما نمی‌دهند. مدیرعاملی را دیدم که تیمش ۴ بازیکن خارجی گرفته بود. به او گفتم با این وضع اقتصادی چطور توانستی این کار ار بکنی؟ گفت تحت فشار مردم این بازیکنان را آوردیم. مرگ یک بار، شیون هم یک بار؛ بازیکن و مربی خارجی را ممنوع کنیم.

وی به تیمداری باشگاه‌های اسپانیایی با استفاده از بازیکنان بومی ایالت خود اشاره کرد و گفت: رئال سوسیداد برای قهرمانی در لالیگا تلاش نمی‌کند و معمولا چند بازیکن غیربومی دارد که تعدادشان زیاد نیست. مگر اتفاقی افتاده؟ اتفاقا خودشان به این موضوع افتخار می‌کنند و کلی هوادار هم دارند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
Exclamation ادامه بدعهدی مدیران پرسپولیس
  ذوالفقارنسب: دکترهای زیادی در پرسپولیس هستند!
  واکنش آذری جهرمی به آیتم جنجالی فوتبال برتر
Information مدافع استقلال شایعه جدایی اش را تکذیب کرد
  استقلال و پرسپولیس با این دو جای خالی چه می‌کنند؟
Information محرومیت بی‌سابقه امیر قلعه‌نویی از فوتبال
  باقری صفحه پرسپولیس را فالو نکرده بود
Subarrow بیانیه باشگاه پرسپولیس علیه مدیرعامل استقلال
  لیگ یک/دبل خلیفه‌ و استقلال در کسب برد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان