امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چرا نوزاد انسان قادر به راه رفتن نیست؟

#1
چرا نوزاد انسان قادر به راه رفتن نیست؟ 1
دانشمندان با کمک مدلسازی توانستند دریابند چرا نوزاد انسان بلافاصله پس از تولد قادر به راه رفتن نیست در حالی که بسیاری از جانداران چند ساعت پس از تولد می توانند راه بروند.
به گزارش خبرگزاری مهر، گروهی از دانشمندان دانشگاه لوند در سوئد با ساخت الگویی که می تواند آغاز اولین قدمهای یک جاندار را با اطلاعاتی در رابطه با وزن مغز همان جاندار ( زمان تکامل مغز) پیش بینی و اعلام کند این جاندار می تواند مانند انسان بر روی کف پا بایستد و یا اینکه بر روی انگشتان دست و پا حرکت کند، دریافتند چرا نوزاد انسان در بدو تولد قادر به راه رفتن نیست.

نتیجه این مدل سازی نشان داد مکانیزم نرونی که زمینه ساز آغاز راه رفتن است در بسیاری از پستانداران به یکدیگر مشابه است و این مکانیزم در زمانی فعال سازی می شود که تکامل مغز آغاز می شود. به بیانی دیگر در حالی که نوزاد انسان تا قبل از یک سالگی و بچه فیل تا قبل از یک روزه شدن قادر به راه رفتن بر روی پاهای خود نیستند هر دو این فرایند را در نقطه مغزی مشابهی آغاز می کنند که آن مرحله آغاز تکامل مغزی است.

مطالعات پیشین محققان بر روی موشها نشانه هایی از رابطه میان آغاز راه رفتن و آغاز تکامل مغزی جانداران را آشکار کرده بود و آنها برای اثبات این نشانه ها به بررسی رابطه میان عوامل مختلف مانند ابعاد مغز و ساختار بیومکانیکی پاها و لحظه آغاز راه رفتن در میان 24 گونه پستاندار پرداختند.

محققان متوجه الگویی شدند که می توان آن را به واسطه تفاوتهای حجم مغز جانداران توضیح داد. نتایج نشان داد ساختار بیومکانیکی پاها نیز نقش مهمی در لحظه آغاز راه رفتن دارد اما به هر حال اهمیت آن به اندازه اهمیت عاملی مانند حجم مغز نیست و اینکه جاندارانی مانند انسان که قادر به ایستادن بر روی کف پای خود هستند زمان بیشتری را برای دستیابی به مرحله آغاز راه رفتن نیاز دارند.

بر اساس گزارش لایوساینس، محققان این نشانه ها را به ساختار مغز ارتباط دادند زیرا پاهای جاندارانی که بر روی کف پا می ایستند از ساختار بیومکانیکی بسیار پیچیده ای برخوردار است که این پیچیدگی نیازمند قدرت بالاتر مغزی برای پردازش و فعالسازی بوده و این قدرت بیشتر نیز نیازمند صرف زمان بیشتر برای تکامل مغز خواهد بود.
پاسخ
 سپاس شده توسط امیر539
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نقطه ی کور چشم انسان
  انسان حس مغناطیسی دارد
Rainbow تحولات مغز انسان ۳۰ ثانیه پس از مرگ
  شباهت درخت نخل و انسان
  دانستنی جالب انسان
  واقعا انسان‌ها فقط از 10 درصد مغزشان استفاده می‌کنند؟
  آیا “انسان‎های باستانی” قربانیان انقراض ششم بودند؟
  موی انسان می‌تواند وزن ۲ فیل را تحمل کند!
  آیا می دانید نیمی از بدن انسان را میکروب ها تشکیل داده اند؟
  غذای انسان های اولیه چه بود؟

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان