امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ماه رمضان، ماه وقایع مهم و تاریخ ساز !

#1
Rainbow 
ماه رمضان، ماه وقایع مهم و تاریخ ساز

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به وقوع غزوه بدر در 17 رمضان سال دوم هجری، گفت: رمضان؛ماه ضیافت الهی پراز مناسبت های مهم و تاریخ ساز است.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
ماه رمضان، ماه وقایع مهم و تاریخ ساز ! 1

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب امروز در جلسه تواصی به حق کارکنان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری که در قالب فضای مجازی برگزار شد، افزود: علاوه بر غزوه بدر، معراج پیام آور مهر و رحمت، نزول قرآن، شهادت مولای متقیان(ع)، لیالی پر برکت قدر و فتح مکه در ماه رمضان اتفاق افتاد.

سرپرست حجاج ایرانی از دو غزوه بدر و فتح مکه بعنوان دو نبرد مهم علیه مشرکان نام برد و گفت: در غزواتی مانند احد، خندق و همچنین بدر ثانی که اتفاق نیافتاد؛ پیامبر با مشرکان روبرو بود ولی جنگ بدر به عنوان نخستین غزوه و رویاروئی با مشرکان بسیار تأثیرگذار و به شکست سخت مشرکان منجر شد و اقدام تلافی جویانه آنها هم در اُحد بی نتیجه بود و در خندق نیز با وجود جمع کردن همه احزاب، ناکام ماندند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) در سال هشتم هجری توانست مکه را فتح کند، بیان کرد: جنگ بدر همیشه مورد توجه پیامبر و مسلمانان بود و از بدریون بعنوان مسلمانان راستین و پایدار که سابقه زیادی در خدمت به اسلام داشتند و در نبرد با مشرکان، پیامبر را تنها نگذاشته بودند، یاد می کردند.
وی افزود: با توجه به این که مکه، پایگاه قریش و بت پرستان و مشرکان جزیره العرب بود، با آزاد سازی آن، بزرگترین پیروزی نصیب مسلمانان می‌شد.
وی با اشاره به اینکه لشکر پیامبر آمده بودند تا کاروان مشرکان را در قبال اموالی که از مسلمانان درمکه به یغما برده بودند مصادره کنند و یا بجنگند، گفت: مشرکان تمام ساز و کارهای نبرد را برای تقویت روحیه یاران خود و تضعیف روحیه طرف مقابل همراه کرده بودند ولی به اراده خداوند؛ پیامبر با عِده و عُده کمتر به پیروزی رسید و این موفقیت بیادگار ماند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اینکه برخی افراد که در بدر، حنین و دیگر اتفاقات نقشی نداشتند به جایگاهی رسیده و کارهایی مخالف اهداف پیامبر انجام می دادند، گفت: معاویه که در شام پادشاهی می کرد از جمله این افراد بود که به هیچ وجه حاضر و راضی نبود تاج و تخت را رها کند و مطابق روش و اسلوب پیامبر اسلام عمل کند.

وی با بیان اینکه فضای نامه نگاری ها بین حضرت علی (ع) و معاویه به تدریج تلخ شد به نصایح امیرالمؤمنین به معاویه در نامه‌ دهم نهج البلاغه اشاره کرد و گفت: در آستانه سالروز شهادت مولای متقیان رشادت ها، دلاورمردیها و فداکاریهای ولی خدا حضرت علی (ع) را گرامی می داریم.
وی افزود: درحالیکه معاویه در نامه اش امام(علیه السلام) را تهدید به جنگ کرد، حضرت علی نیز او را به رها کردن مردم و جنگ تن به تن طلبید تا تکلیف مسلمانان روشن شود.

وی گفت: حضرت علی در ادامه از خود به ابوالحسن یاد می کند و گذشته تاریخ اسلام، که طعم شمشیر را بر جد و برادر و دایی معاویه نشاند؛ به یاد او می آورد و می فرماید: این شمشیر همچنان نزد من است و بوسیله آن با دشمن برخورد می کنم.
حجت الاسلام و المسلمین نواب افزود: حضرت علی در ادامه می فرماید: ما بر دین و روش پیامبر پایدار هستیم دین و روشی که شما آزادانه رها کردید زیرا اسلام را از روی اجبار و اکراه پذیرفته بودید.

نماینده ولی فقیه در پایان تصریح کرد: نهج البلاغه کتاب زندگی و انسان سازی است و در این کتاب؛ از امام علی (ع) درس های فراوانی برای مسلمانان و مؤمنین به یادگار مانده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  حکم روزه بچه ای که درماه رمضان بالغ شده است چگونه است؟
  فرصت سحر رمضان را از دست ندهید
  فضایل ماه رمضان
  برای درک بهتر ماه رمضان چکار باید کرد؟
  تاریخ شهادت امام محمدتقی(ع)(جوادالائمه)سال97امام جواد(ع)در۲۹ذیقعده سال220هجری(یکشنبه)
  تاریخ ماه محرم 97 :| تاریخ شروع محرم 1397 + پیامک
  حکم جویدن آدامس در رمضان
  دعا های جالب ماه مبارک رمضان
Heart دانلود آسانتر جزء به جزء قرآن کریم برای علاقه مندان در ماه مبارک رمضان
  چهار اشتباه رایج در روایت وقایع عاشورا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان