امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

جزئیات ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس اعلام شد !

#1
Thumbs Up 
وزیر آموزش و پرورش «دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان» را در راستای اتخاذ تدابیرلازم به منظور انجام ثبت نام دانش آموزان در فضایی امن و آرام، سیاست کاهش تمرکز و تفویض اختیار و با در نظر گرفتن شرایط خاص مواجهه با ویروس کووید19(کرونا) به ادارت کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

در این دستورالعمل بر رعایت اصل تکریم، کرامت انسانی و حفظ احترام خانوده‌ها، انتخاب افرادی دارای حسن خلق، صبور و آگاه به قوانین و مقررات در ستادهای ثبت نام، دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به شیوع کرونا، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، تعیین سهمیه‌های ثبت نام در مدارس در دوره‌های مختلف تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی، اطلاع رسانی به موقع و تمهید مقدمات لازم به منظور پیشگیری از ازدحام تاکید شده است.


شایان ذکر است، در دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان در راستای تسهیل درامر ثبت نام، دو بخش مجزای مقررات عمومی ثبت نام و مقررات ثبت نام در مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان و شاهد گنجانده شده است و در هر بخش شرایط و موارد لازم برای ثبت نام شرح داده شده است که در ادامه خواهد آمد.

مقررات عمومی ثبت نام

ثبت‌نام تمام نوآموزان دوره پیش دبستانی در سامانه سناد به تفکیک کدهای دولتی، با مشارکت مردم و غیردولتی الزامی بوده و مسئولیت ثبت نام با مدیر مدرسه است.
سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین 2 مهر 94 الی 1 مهر 95) و سن ثبت نام پیش دبستانی، دو، پنج تا شش سال تمام (متولدین 2 مهر93 الی 1 مهر94) است.

ثبت نام نوآموزان دوره پیش دبستانی اتباع خارجی همچون سایر دوره‌های تحصیلی، طبق شیوه نامه‌های ابلاغی بلامانع است.


اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت‌نام

اجرای محدوده بندی جغرافیایی برای ثبت نام دانش آموزان به استناد ماده 31 آیین نامه اجرایی مدارس صورت پذیرد.


شرایط ثبت‌نام پایه 10

ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم آموزش متوسطه، با تأکید بر رعایت اولویت‌های تعیین شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره‌ای انتخاب رشته به منظور بهره‌ برداری و تکمیل ظرفیت اسمی کلاس‌ها با رعایت مفاد بخشنامه مورخ 19 فروردین99 و راهکارها و سیاست‌های توسعه متوازن با رویکرد توسعه آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و کاردانش در دوره دوم آموزش متوسطه صورت پذیرد.

به استناد بخشنامه مورخ 11تیر97 برقراری هرگونه رابطه مالی مدارس با مؤسسات درخصوص برگزاری آزمون و کتاب‌های کمک درسی ممنوع است.

به استناد ماده 30 آیین نامه اجرایی مدارس، برگزاری آزمون ورودی، مصاحبه وتعیین شرط معدل برای ثبت نام دانش آموزان و دریافت هرگونه وجه (به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی) در زمان ثبت نام مجاز نیست و نباید دانش آموزی به دلایل مذکور از ثبت نام محروم شود.


برگزاری آزمون و مصاحبه برای دوره ابتدایی و پایه هفتم ممنوع

به استناد مصوبه بیست و یکمین جلسه شورای سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت مرکزی مورخ 17 بهمن96 و بیست و دومین جلسه شورا مورخ 24بهمن96 برگزاری هرگونه آزمون یا مصاحبه برای پذیرش دانش‌آموزان در دوره ابتدایی و پایه هفتم دوره اول متوسطه در مدارس غیردولتی ممنوع است.

وجوه اختیاری مربوط به کمک‌های مردمی، فعالیت‌های فوق برنامه، سرویس ایاب و ذهاب، لباس فرم، لباس کارگاهی، با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و بارعایت سایر قوانین و مقررات بعداز شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.

به منظور رعایت اصول تربیتی و باتوجه به اهمیت حفظ اعتماد به نفس کودکان در آغاز ورود به مدرسه، برگزاری هرگونه مصاحبه یا آزمون برای نوآموزان پیش دبستانی و کلاس اولی در تمام مدارس اعم از دولتی و غیردولتی در زمان پذیرش و ثبت نام ممنوع است.

تمامی نوآموزان بدو ورود به پایه اول دبستان ملزم به شرکت در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی هستند و شرکت نوآموزان پیش دبستانی در برنامه سنجش مطابق دستورالعمل سازمان آموزش وپرورش استثنایی و معاونت آموزش ابتدایی انجام می‌شود.

به استناد ماده 7 اساسنامه مدارس عشایری مورخ 1آذر94، سنجش بدو ورود دانش آموزان عشایری الزامی و رایگان است و باتوجه به کوچ رو بودن عشایر بازه زمانی سنجش بدو ورود آنان تا پایان مهرماه خواهد بود.

دانش آموزان گروه‌های آسیب دیده شنوایی، بینایی، معلول جسمی – حرکتی و دارای اختلال های هیجانی – رفتاری خفیف تامتوسط، در صورت دارابودن شرایط می‌توانند در تمامی دوره‌های تحصیلی برابر شیوه نامه اجرایی آیین نامه آموزش وپرورش تلفیقی و فراگیر در مدارس عادی ثبت نام کرده و از خدمات مربوط برخوردار شوند.



شرایط دریافت شهریه در مدارس هیئت امنایی

مدارس هیأت امنایی از نوع مدارس دولتی محسوب شده و دریافت هرگونه هزینه به جز هزینه‌های خدمات آموزشی و پرورشی فوق برنامه که به تصویب هیأت امنایی مدرسه رسیده است، توسط این مدارس ممنوع است.


ثبت نام در مدارس دوره دوم آموزش متوسطه نظری و هنرستان‌های فنی وحرفه‌ای نمونه دولتی، تابع شرایط و ضوابط مندرج در دستورالعملی خواهد بود که متعاقبا از سوی وزارت آموزش وپرورش به ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ابلاغ می‌شود.

ثبت نام دانش آموزان در مدارس بزرگسالان بارعایت مفاد آیین نامه آموزشی نظام جدید دوره دوم آموزش متوسطه شیوه نیم سالی – واحدی، بزرگسالان، آموزش از راه دور ایثارگران و داوطلبان آزاد داخل کشور که طی بخشنامه مورخ 20آذر96 به ادارات کل آموزش وپرورش استان‌ها ارسال شده انجام می‌پذیرد.

رعایت دستورالعمل جامع معافیت تحصیلی، موضوع بخشنامه مورخ 12دی96 در ثبت نام دانش آموزان ذکور الزامی است.


شرایط ثبت نام در مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان و شاهد

ثبت نام دانش آموزان در مدارس غیردولتی، استعدادهای درخشان و شاهد علاوه بر رعایت آیین نامه‌های مصوب شورای عالی آموزش وپرورش با رعایت مقررات ذیل انجام می‌گیرد:

در مدارس غیردولتی نصب پوستر نرخ شهریه مصوب ابلاغی به همراه رئوس تمام فعالیت‌ها در محل ثبت نام و در معرض دید اولیا دانش‌آموزان و مراجعین الزامی است.
مدارس غیردولتی هنگام ثبت‌نام فقط شهریه مصوب را باید بگیرند

مدارس غیردولتی در زمان ثبت‌نام صرفا مجاز به اخذ شهریه مصوب ( برنامه هفتگی مصوب شورای عالی آموزش وپرورش و فوق برنامه درسی) هستند و دریافت هزینه خدمات از قبیل تغذیه بین روز، لباس متحدالشکل، ایاب و ذهاب و هزینه تشکیل کلاس‌های تابستانی و فعالیت غیردرسی از اولیای دانش آموزان با هماهنگی و موافقت انجمن اولیا و مربیان مدرسه و کسب موافقت شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی منطقه و ناحیه در زمان مقرر امکان پذیر خواهد بود.

مدیران مدارس غیردولتی موظف‌اند، هنگام ثبت نام با ورود به سامانه مشارکت‌های مردمی به آدرس mosharekatha.ir نسبت به انعقاد قرارداد اخذ شهریه بین ولی دانش آموز و واحد آموزشی در سامانه تعیین شهریه اقدام و یک نسخه از قرارداد تکمیل شده را چاپ و پس از مهر و امضا به ولی دانش آموز تحویل دهند.

تمام قراردادها به صورت الکترونیکی و از سامانه مذکور باید انجام شود و قرارداد دستی فاقد اعتبار است.


مدارس استعدادهای درخشان

ثبت‌نام پذیرفته شدگان پایه هفتم از طریق سنجش و پذیرش ورودی دبیرستان‌های دوره اول استعدادهای درخشان براساس بند (د-1) ضوابط و شرایط پذیرش ثبت نام در دستورالعمل سنجش و پذیرش این مدارس مورخ 12بهمن98 مجاز است.

دانش‌آموزان پایه نهم مدارس سمپاد نیازی به شرکت در آزمون ندارند

ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون ورودی دبیرستان‌های دوره دوم استعدادهای درخشان در پایه دهم، براساس بند (د-1) دستورالعمل آزمون ورودی این مدارس مورخ 12بهمن98 صورت پذیرد. همچنین دانش آموزان پایه نهم مدارس استعدادهای درخشان سال تحصیلی 99-98 از شرکت در آزمون پایه دهم سال تحصیلی 1400-1399 معاف هستند.


ثبت نام دانش آموزان پایه‌های تحصیلی و تربیتی (دوره اول متوسطه) مصوبه شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش مورخ 5 دی97 و در دوره دوم با رعایت مفاد مواد 66 و تبصره ماده 77 آیین نام آموزشی دوره دوم متوسطه (روزانه) مصوب جلسه 932 شورای عالی آموزش وپرورش مورخ 17خرداد95 انجام شود.

ثبت نام دانش آموزان متقاضی انتقال در دبیرستان‌های دوره اول و دوره دوم استعدادهای درخشان، بارعایت کف نمره مدرسه مدرصه مقصد و به شرط وجود ظرفیت، مطابق نقل وانتقال این مدارس و از طریق سامانه نقل و انتقال دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان با موافقت استان‌های مبدأ و مقصد انجام شود.
انتقال دانش آموزان پایه هفتم و دهم این مدارس در سال اول پذیرش در آزمون ورودی، در بین مدارس استعدادهای درخشان درون یک شهرستان به استناد بند بخش(و) مورخ 12 بهمن 98 اکیداً ممنوع است.

ثبت نام دانش آموزان پایه دهم پذیرفته شده در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان در رشته‌ای غیراز رشته پذیرفته شده در سنجش ورودی، ممنوع است.
تصمیم گیری درخصوص امکان یا عدم امکان انتقال به هریک از مدارس استعدادهای درخشان، در اختیار اداره کل آموزش وپرورش استان خواهد بود.

ثبت نام دانش آموزان پایه یازدهم مدارس استعدادهای درخشان متقاضی تغییر رشته تحصیلی با رعایت شرایط و ضوابط تغییر رشته و به شرط وجود ظرفیت و صرفاً در صورت دارا بودن کف امتیاز قبولی در رشته موردنظر در آزمون ورودی پایه دهم بلامانع است.


میزان شهریه مدارس سمپاد

میزان حق الثبت مدارس استعدادهای درخشان، براساس مصوبه هیأت امنا سمپاد که معادل پنجاه درصد مبلغ بخشنامه مربوط به ثبت نام در مدارس غیردولتی هر شهر است، توسط اداره کل آموزش وپرورش استان تعیین و به مدارس استعدادهای درخشان ابلاغ می‌شود.

در هنگام ثبت نام دانش آموزان، مدیران این مدارس با عنایت به مفاد آیین نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی (دوره اول متوسطه) مصوب شانزدهمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش وپرورش 4 مهر 97 وجود کتب تکمیلی ویژه این مدارس را از دانش آموزان دریافت و نسبت به ثبت سفارش کتب فوق از طریق سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی به صورت گروهی اقدام نمایند (وجوه دریافتی باید به حساب مدرسه واریز شود) لازم به ذکر است بخشنامه محتوای تکمیلی مورخ 5 تیر95 در دوره اول و دوم مدارس استعدادهای درخشان در سال تحصیلی 1400-1399 لازم الاجرا است.



مدارس شاهد

تغییرات بخشنامه ثبت نام مدارس شاهد (سال تحصیلی 1400-1399)

امتیاز نوه رزمنده هر ماه 5 امتیاز و حداکثر 70 امتیاز است.

اعمال ضریب 20 برای محاسبه امتیاز معادل در بند ج جدول 1-6 امتیازات

بند ج از ردیف 3-6 امتیاز خیر مدرسه ساز حذف می‌شود.

فرزندان جانبازان تا 24 درصد از پرداخت 40 درصد کمک سرانه مصوب ستاد اجرایی شاهد استان معاف هستند.

ثبت نام دانش آموزان در پایه دهم منوط به کسب شرایط ورود به شاخه ورشته موردنظر(بدون درنظرگرفتن اولویت دانش آموز برای ثبت نام در فرم شماره 7 هدایت تحصیلی یا همان الف –ب – ج) به علاوه شرایط علمی ورود به پایه دهم مندرج در جدول1-5 و کسب امتیاز لازم طبق جدول1-6 امتیازبندی می‌باشد.

دانش آموزان دوره دوم متوسطه با اولویت ایثارگری (دانش آموزان جانباز و فرزندان جانبازان تا 25 درصد) (ورودی و ادامه تحصیل) چنانچه حداکثر در 2 درس کمتر از حد نصاب نمره را کسب نمایند، می‌توانند در مدارس شاهد ثبت نام نمایند.

دستورالعمل ثبت مدارس شاهد (1400-1399) به صورت کامل جهت بهره مندی همکاران و اولیای در سامانه سجا وسایت اداره کل شاهد بارگذاری و قابل استفاده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مدارس برتر ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
Mybb آزمون نشانه(مدارس برتر) ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ | دهم انسانی
Question آزمون نشانه(مدارس برتر) ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ | یازدهم انسانی
  آزمون تشریحی نشانه (مدارس برتر) نیمسال اول دوازدهم | رشته ریاضی و تجربی
  درخواست نویسندگی در بخش تحصیلات دانش آموزی و دانشجویی
  حضور در مدارس اجباری نیست!
  تا سه روز آینده مدارس تهران غیرحضوری خواهد بود
  در مدارس ژاپن قلب‌ و اندیشه‌ دانش‌آموزان مد نظر است .
  حضور دانش‌آموزان در کلاس‌ها اجباری نیست
  ۶۰ هزار دانش‌آموز خبرنگاری می‌آموزند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان