امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خاطره‌بازی با مهاجرانی درباره بازی ایران و فرانسه/ تقابل پلاتینی و ستاره‌های ایران +

#1
خاطره‌بازی با مهاجرانی درباره بازی ایران و فرانسه/ تقابل پلاتینی و ستاره‌های ایران + 1

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران به بازی تاریخی این تیم با فرانسه در تولوز اشاره کرده و می‌گوید ستاره‌های ایران چیزی از بازیکنانی مانند پلاتینی کم نداشتند.

به گزارش ایسنا، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۵۷ روزی است که تیم ملی ایران و فرانسه در تولوز به مصاف هم رفتند و در نهایت شاگردان حشمت مهاجرانی در دیداری نزدیک با نتیجه ۲ بر یک مغلوب یاران میشل پلاتینی شدند. تک گل ایران را حسن روشن به ثمر رساند. حشمت مهاجرانی، سرمربی وقت تیم ملی در آن دیدار خاطره انگیز که سابقه حضور در جام جهانی و قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را در کارنامه خود دارد، به بهانه سالروز این بازی درباره مسائل مختلفی صحبت کرد.

* چرا قبلا با فرانسه مجانی بازی کردیم اما نمی‌توانیم؟

مهاجرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره دیدار ایران و فرانسه در تولوز می‌گوید: من دو دیدگاه مختلف نسبت به این اتفاق دارم. موضوع اصلی این است که چطور شد این دیدار بدون پرداخت پول در خاک اروپا برگزار شد و ما دیناری خرج نکردیم. ما در آن مقطع تیم اول آسیا بودیم و در فوتبال جهان هم حرف‌هایی برای گفتن داشتیم. الان هم در آسیا جزو کشورهای مدعی هستیم و شرایط فرقی ندارد اما موضوع مهم، دیپلماسی و روابط بین‌الملل است که در دوره کنونی با ضعف شدیدی مواجه هستیم.

وی افزود: ما در شرایطی بدون هزینه با کشورهای فرانسه، آرژانتین، اسکاتلند و ... بازی می‌کردیم که الان هر کشور ضعیفی برای بازی در خاک ایران پول می‌خواهد و باید از جیبمان هزینه کنیم تا آن‌ها با ما بازی کنند. روابط بین‌الملل در فوتبال ایران بسیار ضعیف است.

* اگر دیپلماسی قدرتمندی داشتیم، میزبان جام ملت‌ها می‌شدیم

سرمربی سابق تیم ملی ایران با اشاره به درخواست ایران برای میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۷ یادآور شد: اگر از نظر دیپلماسی قدرتمند باشیم، می‌توانیم میزبانی این رویداد را به دست آوریم اما اینطور نیست.

* فرانسه قدرت اول جهان بود

وی همچنین درباره اتفاقات بازی ایران و فرانسه که برتری ۲ بر یک میزبان ختم شد، اظهار کرد: فرانسه نه به عنوان یک قدرت جهانی بلکه به عنوان قدرت اول جهان در آن دیدار بازی کرد. بازیکنانی مانند میشل پلاتینی و دومنیک روشتو در آن تیم بازی می‌کردند. سرمربی آن تیم میشل ایدالگو نیز از بزرگترین چهره‌های فوتبال فرانسه بود. با این وجود تیم ملی ایران بازی خوبی ارائه کرد و تاریخ‌ساز شد. تمام صحنه‌های آن بازی را به خاطر دارم. ما در واقع از داور ضربه خوردیم.

خاطره‌بازی با مهاجرانی درباره بازی ایران و فرانسه/ تقابل پلاتینی و ستاره‌های ایران + 1

* قاسم‌پور همه بازیکنان فرانسه را دریبل زد

مهاجرانی افزود: در یکی از صحنه‌ها ابراهیم قاسم‌پور از مقابل دروازه خودی تا دروازه فرانسه همه را دریبل زد و ولی نتوانست گل بزند. همه بازیکنان ایران از جمله حسن روشن، علی پروین و ... ستاره بودند. درست است که می‌گویند تیم ستاره‌ها را می‌سازد اما بازیکنان ما به تنهایی ستاره بودند. به هر حال یکی از مسابقات به‌یادماندنی ما مقابل فرانسه بود که خودم هم فراموش نمی‌کنم.

* فوتبالیست‌های خارجی الگوی چند بازیکن جوان شدند؟

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بحث ممنوعیت ورود بازیکنان و مربیان خارجی به تیم‌های استقلال و پرسپولیس پرداخت و گفت: باید تاثیر بازیکنان خارجی را بررسی کنیم. آیا بازیکنانی که به کشور وارد کردیم توانستند تاثیر بلندمدتی روی فوتبال بگذارند و تبدیل به الگوی چندین بازیکن جوان شوند؟ ترکیه چندین سال قبل این کار ار انجام داد و تاثیر آن را هم مشاهده کرد اما در کشور ما چنین اتفاقی رخ نداده است.

* برای توسعه فوتبال ایران دو سال ورود خارجی‌ها را ممنوع کنیم

وی تاکید کرد: برای توسعه فوتبال ایران و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های مالی بهتر است از جذب بازیکن و مربی خارجی پرهیز کنیم. این موضوع مربوط به تمام تیم‌هاست. حداقل برای دو سال هم که شده جذب بازیکن خارجی را ممنوع و آثار آن را بررسی کنیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
  27 ستاره در فهرست جدید تیم ملی
Humanfemale کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال؛ دو نماینده ایران در فینال
  سهمیه سه شطرنجباز ایران در جمع ۱۰۰ نفر برتر جهان
  جنجال در لیگ فرانسه؛ مارسی- نیس نیمه‌کاره ماند (عکس)
  قهرمانان لیگ ایران؛ متخصص سقوط به لیگ یک!
  هواداران رئال خواهان ماندن ستاره ژاپنی (عکس)
Clocket پایان حواشی درباره غیبت آقا کریم در جشن قهرمانی (عکس)
  واکنش آژاکس به شایعه علاقه میلان به ستاره صرب
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان