امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

دومینو اشتباه‌های داور لیگ برتری؛ فدراسیون اکبریان را نقره داغ می‌کند؟

#1
دومینو اشتباه‌های داور لیگ برتری؛ فدراسیون اکبریان را نقره داغ می‌کند؟ 1

به گفته یکی از اعضای کمیته داوران قرار است محمدرضا اکبریان به دلیل مصاحبه در خصوص عملکرد فنی اش و همچنین اشتباه تاثیرگذار در دیدار استقلال و صنعت نفت آبادان جریمه شود که ممکن است این جریمه به قیمت سود نزدن برای استقلال در آینده داوری‌اش باشد.

به گزارش ایسنا، چندی پیش محمدرضا اکبریان داور دیدار استقلال و صنعت نفت به اشتباه خود در این دیدار اعتراف کرد و اذعان کرد که گل سالم استقلال به صنعت نفت را به اشتباه اوت اعلام کرده است. البته این فقط بخشی از اشتباه اکبریان بود و این داور در بازه‌های زمانی مختلف با چند تصمیم اشتباه باعث شد تا داوری فوتبال ایران به اشتباه رود و حتی فرهاد مجیدی پس از مدت‌ها دوباره واکنشی تند به این موضوع نشان دهد.

در بازی دومینو، اگر سنگی به اشتباه بیافتد، باعث ریختن سنگ‌های دیگر می‌شود و یک قطار اشتباهات را به وجود می‌آورد؛ کاری که اکبریان با خود و داوری کرد و حالا باید منظر جریمه‌ها و تاوان های مختلف باشد. به زعم بسیاری از کارشناسان از جمله پیشکسوتان داوری حاضر در کمیته داوران، نخستین اشتباه اکبریان زمانی بود که زمان به وقوع پیوستن این اتفاق، مدیریت اشتباهی داشت و به جای این که نظر داور خط را بپرسد، از کمک داوری نظر خواست که از توپ عقب‌تر بود و دید مناسبی نسبت به رد شدن توپ از خط نداشت. اکبریان در آن لحظه تصمیم گرفت از نظر کمک داور خود که آن هم به اشتباه پرچم زده بود، استفاده کند که این باعث افتادن سنگ اول دومینو اشتباهات این داور شد.

پس از آن و بعد از ماه‌ها اکبریان باز هم مرتکب خطا شد و دومین اشتباهش یعنی مصاحبه در خصوص عملکرد فنی اش را انجام داد؛ کاری که طبق قوانین فیفا غیرقانونی است و هیچ داوری نباید در خصوص عملکرد خود یا همکارانش گفت‌وگویی را با رسانه‌های مختلف انجام دهد. سومین خطای او هم اعتراف به اشتباهش بود اما شاید تا آن زمان خود اکبریان هم نمی‌دانست اشتباهش در آن بازی چه بوده و فقط می خواسته بر حسب جوانمردی از شر عذاب وجدانش راحت شود.

این کار اکبریان کلیه عملکرد داوری ایران را زیر سوال برد و حالا کمیته و دپارتمان داوری در حال جمع‌بندی برای اعلام جریمه این داور با سابقه لیگ برتری است. اکبریان که کارش باعث شده تا بسیاری از اعضای کمیته داوران فدراسیون فوتبال از اسماعیل صفیری گرفته تا حیدر بهاروند شاکی شوند و به دنبال جریمه‌ای باشند که دیگر هیچ داوری نتواند با اینگونه مصاحبه‌ها عملکرد همکارانش را زیر سوال ببرد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  برتری پرسپولیس در اولین بازی دوستانه فصل
  واکنش فدراسیون به دعوت شدن کنعانی‌زادگان
  رونالدو اشتباه بزرگش را تکرار کرد
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  تئوری عجیب درباره تصمیم جنجالی داور اسپانیایی
  توجیهات سرمربی الاهلی بعد از باخت به استقلال/از داور تا روزه‌داری
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  دست برتری الاهلی مقابل رقبای ایرانی
  سرمربی الوحده: داور 2 پنالتی ما را نگرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان