امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بیوگرافی الیزابت ماس

#1
بیوگرافی الیزابت ماس




بیوگرافی الیزابت ماس 1




الیزابت ماس ، هنرپیشه آمریکایی ، به خاطر نقش هایش در مجموعه تلویزیونی ” The West Wing ” ، ” Mad Men ” و ” The Handmaid’s Tale ” معروف است.


الیزابت ماس در ۲۴ ژوییه ۱۹۸۲ در لس‌آنجلس کالیفرنیا به دنیا آمد. او کارش را به عنوان یک رقاص باله شروع کرد ، اما با بازی در نقش دختری در فیلم Interrupted به سمت بازیگری روی آورد . این هنرپیشه جوان از نقش طولانی‌ که به عنوان یک دختر رییس جمهور در فیلم The West Wing نهایت لذت را برد و این مسیر را با بازی در نقش پگی ، در مجموعه معروف ” مردان دیوانه ” ادامه داد. او بعدا برنده جایزه گلدن گلوب در سال ۲۰۱۴ برای کار خود در یک مینی سریال به نام Top of the Lake شد. و هر دو جایزهامی و گلدن گلوب را برای ایفای نقشش در  فصل اول سریال سرگذشت یک ندیمه دریافت کرد.


فیلم‌های سینمایی  و تلویزیونی او


 
‘Girl, Interrupted’


در سن ۱۶ سالگی ، ماس در مقابل ” آنجلینا جولی ” ( Angelina Jolie ) برنده جایزه اسکار ، در فیلم ‘Girl, Interrupted’ به ایفای نقش پرداخت. دختر، ازهم‌گسیخته، فیلمی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۹ به کارگردانی جیمز منگولد و بازیگری وینونا رایدر، آنجلینا جولی ، بریتانی مورفی و جرد لتو می‌باشد.آنجلینا جولی برای بازی در این فیلم اولین و تنها اسکارش را در رشته بهترین بازیگری نقش مکمل در سال ۲۰۰۰ بدست آورد.


 


‘The West Wing’


در همان زمان که در فیلم Girl, Interrupted بازی می کرد ، نقش طولانی را به عنوان دختر یک رییس جمهور در یک فیلم تلویزیونی بدست بیاورد. او می‌گوید: ” من از زمانی که ۱۷ تا ۲۴ سال سن داشتم این نوع شخصیت را بازی می کردم ، اما هیچ ایده‌ای در مورد دختر یک رییس جمهور بودن نداشتم. من فقط سعی کردم یک دختر معمولی را با سرویس مخفی بیرون خوابگاه خود نشان دهم .”




ایفای نقش پگی در ” مردان دیوانه “


او در سال ۲۰۰۷ مهم‌ترین نقش خود را در مجموعه ” مردان دیوانه ” در سال ۲۰۰۷ بازی کرد. این سریال حول  اوایل دهه ۱۹۶۰ می چرخید. داستان سریال مربوط به یک بنگاه تبلیغاتی به اسم استرلینگ کوپر در خیابان مدیسون در شهر نیویورک دههٔ ۱۹۶۰ است. او تحسین منتقدان زیادی را بخاطر ایفای نقش پگی به دست آورد.


او در زمان فعالیت خود در مد من ، چندین نامزدی جایزه امی و گلدن گلوب را در سال  ۲۰۱۵ کسب کرد.


 موس با مارک داپلاس در کمدی مهیج و رمانتیک The One I Love   نیز بازی کرد. آن‌ها نقش یک زوج را بازی می‌کنند که سعی می کنند رابطه شکر آب خود را در یک تعطیلات آخر هفته ترمیم دهند.  در سال ۲۰۱۵ ، ماس به تئاتر برادوی رفته و در احیای نمایشنامه Wendy Wasserstein  حضور یافت که در نهایت برای این حضور نامزد دریافت جایزه تونی شد. 


در سال ۲۰۱۷ این بازیگر در سریال The Handmaid’s Tale بازی کرد که اقتباسی از رمان مارگارت آتوود در سال 1985 می باشد. او در این فیلم نقش اصلی را دارد، فصل اول این سریال تا حد زیادی در بین بینندگان محبوب واقع شد و الیزابت ماس به خاطر ایفای نقش عالی خود در این فصل، موفق به کسب جایزه امی وگلدن گلوب برای این کار شد.

بیوگرافی الیزابت ماس 1
زندگی شخصی
موس با موزیسین و کمدین برنامه زنده شنبه‌شب ، فرد آرمیسن ازدواج کرد. آن ها حدود یک سال قبل تر در جریان همین برنامه زنده تلویزیونی با هم آشنا شدند ، اما بعد از هشت ماه ازدواج، ماس و ارمیسن از هم جدا شدند.
بیوگرافی الیزابت ماس 1
دوران کودکی و نو جوانی الیزابت ماس
الیزابت ماس در ۲۴ ژوییه ۱۹۸۲ در لس‌آنجلس کالیفرنیا  در خانواده ای که پدر موزیسین ، و مادر بازیگر بود به دنیا آمد. او خود را یک کودک ” جدی و متمرکز ” توصیف می‌کند. او درمدرسه جز شاگرد ممتاز ها بود و تفریح دوران کودکی مورد علاقه او ، بازی ای به نام ” کتابخانه ” بود . او می‌گوید:
نقل قول:
“من همیشه می خواستم یک بازیگر باشم، اما نمی‌توانم توضیح بدهم که چطور این را می خواستم”.
 او اولین بازی حرفه‌ای خود را در سن ۶ سالگی در مینی سریال‌ تلویزیونی به نام«خوش شانس» ایفا کرد.
بر خلاف این شروع، او بیشتر بر روی رقص متمرکز بود تا بازیگری. او به نیویورک سفر کرد تا در مدرسه باله آمریکایی تحصیل کند و از آنجا به واشنگتن دی سی رفت تا با سوزان فارل در مرکز کندی تحصیل خود را در این رشته ادامه دهد. او می‌گوید: ” اگر شغلی پیدا نمی‌کردم، فقط به رقص می‌رفتم.”.
بیوگرافی الیزابت ماس 1
با این وجود، در سن ۱۰ سالگی ، ماس گام دیگری در زمینه بازیگری برداشت، او در مقابل بت میدلر در فیلم موزیکال  Gypsy بازی کرد.
او در سال ۱۹۹۹ در سن ۱۶ سالگی بخاطر داشتن معلم خصوصی ، دو سال زودتر از دبیرستان فارغ التحصیل شد.


بیوگرافی الیزابت ماس 1
پاسخ
 سپاس شده توسط Medusa ، red_Queen
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیوگرافی سیدنی سوئینی(Sydney Sweeney)
  بیوگرافی بازیگران hollywood `
  بیوگرافی الکساندرا داداریو Alexandra Daddario
  بیوگرافی تام هالند (Thomas Holland)
  بیوگرافی زندایا (Zendaya Maree )
  بیوگرافی جسیکا باردن (Jessica Barden)
  بیوگرافی جنا اورتگا (Jenna Ortega)
  بیوگرافی جنیفر لارنس (اJennifer Shrader Lawrence)
  بیوگرافی مَریلین مونرو (Marilyn Monroe)
  بیوگرافی اینگرید برگمن(Ingrid Bergman)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان