امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خلق پول، خلاقیت را می کشد !

#1
خلق پول، خلاقیت را می کشد!

مرتضی یوسفی طهارم، تحلیل گر اقتصادی طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت: مادامیکه دولت تلاش می کند با خلق پول دست در جیب ملت کرده و هزینه های خود را حتی به بهانه خدمت به همین ملت پرداخت نماید، خلاقیت برای تولید در سطح بنگاه و ارایه خدمت در سطح خانوار خواهد مُرد.


دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
خلق پول، خلاقیت را می کشد ! 1


مرتضی یوسفی طهارم- هرگاه شنیدیم دولت با دلیل کاهش درآمد خود به علت کاهش قیمت نفت و فروش آن و کاهش درآمد مالیاتی به علت کاهش سود بنگاهها (مالیات بر درآمد) و مصرف خانوارها (مالیات ارزش افزوده) مثل هر خانوار و بنگاهی هزینه های خود را کاهش داده است یا دست به تعدیل نیروی انسانی خود زده است و یا پرداختی به آنها را کاهش داده است یا برخی از فعالیت ها و خدمات خود را کاهش و یا متوقف کرده است و یا مجبور شده است قرض و وام بگیرد.

و همچنین شنیدیم که برخی از بانک ها و موسسات مالی و اعتباری که سود های نامتعارف می دادند ورشکست شده اند و از بازار مالی و پولی خارج شده اند. آن موقع میتوانیم انتظار داشته باشیم که تورم دو رقمی نخواهیم داشت و قیمت دلار، طلا، پراید و... جهش نداشته باشد.

و در میان مدت و بلند مدت در سایه تلاش و خلاقیت بنگاهها در جهت پیدا کردن راه حل های جدید و تولید محصولات بهتر برای حفظ بقا و افزایش سودشان و تلاش و خلاقیت خانوارها در ارایه خدمات بهتر به بنگاهها جهت حفظ و افزایش درآمدشان برای پس انداز و مصرف بیشتر اوضاع اقتصادی جامعه و در نهایت دولت بهتر شده و حتی دولت در تامین امنیت که وظیفه اصلی آن است توانمندتر شود.

مادامیکه دولت هزینه های خود را نه تنها کاهش نداده و تلاش میکند با خلق پول دست در جیب ملت کرده و هزینه های خود را حتی به بهانه خدمت به همین ملت و تامین امنیت آنها پرداخت نماید، خلاقیت برای تولید در سطح بنگاه و ارایه خدمت در سطح خانوار خواهد مرد.

مادامیکه دولت هزینه های خود را نه تنها کاهش نداده و افزایش میدهد و تلاش میکند با خلق پول که در واقع مالیات مخفی است دست در جیب آحاد ملت کرده و هزینه های خود را حتی به بهانه خدمت به همین ملت و تامین امنیت آنها پرداخت نماید، خلاقیت برای تولید در سطح بنگاه و ارایه خدمت در سطح خانوار خواهد مرد و به جای آن تورم، نامیدی، رکود ، دلالی ، موج سواری، ... تا کلیه فروشی رواج پیدا خواهد کرد و هر تلاش دولت نیز جهت کنترل آنها به افزایش فساد و رانت خواری و همچنین افزایش هزینه‌های مادی و معنوی آن خواهد شد.

بنظرم راه حل واقعی مشکلات اقتصادی کشور جلوگیری از خلق پول بدون حساب و کتاب است و کاهش هزینه های دولت و افزایش بهره وری در سازمانهای دولتی است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  خلاقیت در محیط کار

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان