امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پاسخ معاون بانوان وزارت ورزش به درخواست مجوز برای پاورلیفتینگ بانوان

#1
پاسخ معاون بانوان وزارت ورزش به درخواست مجوز برای پاورلیفتینگ بانوان 1

مهین فرهادی زاد گفت: در صورتی که رشته پاورلیفتینگ از نظر مبانی اسلامی و فیزیولوژیکی مورد تایید باشد، مشکلی با فعالیت آن نداریم.

به گزارش ایسنا، رشته پاورلیفتینگ زنان طرفداران زیادی در ایران دارد و با وجودی که بانوان فعال در این رشته می‌توانند با پوشش مناسب در این رشته فعالیت کنند اما مجوز قانونی برای بانوان فعال در این رشته هنوز صادر نشده است.

مسئولان فدراسیون بدنسازی تیر ماه سال ۹۶ در نامه‌ای به محمدیان معاون وقت ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواستار ارائه مجوز برای فعالیت قانونی بانوان در رشته پاورلیفتینگ همراه با رعایت تمامی موازین شرعی شدند اما جوابی دریافت نکردند.

مسئولان فدراسیون بدنسازی بهمن سال ۹۸ برای دومین مرتبه و اینبار در نامه‌ای به فرهادی زاد معاون فعلی ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان خواستار ارائه مجوز قانونی برای آغاز به کار پاورلیفتینگ بانوان شدند.

مسئولان ورزش بانوان وزارت ورزش این بار از مسئولان فدراسیون بدنسازی خواستند ابتدا لباس مناسب برای بانوان پاورلیفتینگ‌کار را طراحی و به وزارت ورزش ارسال کنند تا در این خصوص تصمیم‌گیری شود. با اعلام زهره مرزوقی، نایب رئیس بانوان فدراسیون بدنسازی لباس فوق توسط طراحان لباس و با نظارت فدراسیون طراحی شد اما همچنان منتظر دادن وقت جهت مشاهده و بررسی لباس طراحی شده هستند.

فرهادی زاد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد شرایط آغاز به کار رشته پاورلیفتینگ بانوان بیان کرد: آقای پورعلی‌فرد در زمان معاونت خانم محمدیان در وزارت ورزش، نامه‌ای در این زمینه ارائه دادند و جلساتی برگزار شد اما در آن زمان به نتیجه خاصی برای فعال کردن این رشته نرسیدند. ۱۵ روز پیش به خانم مرزوقی گفتم لباس مد نظر و نوع فعالیتی که امکان اجرا در وزارت را دارد به دفتر من بیاورید تا من و یکی، دو نفر از مدیران ببینیم. در ادامه هم در شورای سیاست‌گذاری، شورای لباس و تصویب، روی موارد مختلف کار می‌کنیم اما تا الان این اتفاق نیفتاده است.

او در ادامه افزود: روز گذشته هم به خانم مرزوقی اطلاع دادیم که اگر امکان اجرای حرکات ورزشی این رشته در دفتر وجود ندارد ما مثل رشته وزنه برداری به محل تمرین شما بیاییم. حتی با او صحبت کردم که به وزارت بیاید اما به دلیل داشتن جلسه قرارمان به سه‌شنبه موکول شد که موراد لازم را بگوید و جمع بندی کنیم. برای فعال شدن این رشته من به تنهایی تصمیم‌گیرنده نیستم و باید بخش‌های دیگر نیز بررسی کنند تا ببینیم آیا برای فعالیت بانوان مناسب است یا خیر.

مرزوقی در مصاحبه خود اعلام کرد بود که بهمن ماه ۹۸ در مورد این رشته با معاون بانوان صحبت کرده و اکنون چهار ماه است که لباس مخصوص بانوان تهیه شده اما پاسخی از طرف وزارت دریافت نکرده است. فرهادی زاد در این مورد گفت: خانم مرزوقی به من گفت لباس را آماده می‌کنیم تا اینکه ۱۵ روز پیش اعلام کرد که آماده شده و خواستم به اینجا بیاورند. اگر این رشته‌ از نظر مبانی اسلامی و فیزیولوژیکی برای فعالیت زنان مورد تایید باشد، قهر و مشکلی وجود ندارد و اگر مناسب نباشد بدون رودربایستی اعلام می‌کنیم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  درخواست گل‌محمدی برای واکسیناسیون فوتبالیست‌ها
  باخت «تاریخی» الاهلی مقابل استقلال در حضور وزیر ورزش عربستان
  درخواست جدی بیرانوند؛ به ما واکسن بزنید
  درخواست نویسندگی در بخش فوتبال و سایر ورزش ها و زیرشاخه ها
  حضور دوباره بانوان سوری در ورزشگاه آزادی/عکس
  قانون خاص مسی برای تعویض پیراهنش | دو بازیکنی که لئو از آنها درخواست پیراهن کرد
  پاسخ سخنگوی استقلال به ادعای سرمربی پرسپولیس
  ورزش جدید اسلم بال
  آشنایی با ورزش لاکراس
  مهدی طارمی؛ پرچم و غرور یک ملت فراتر از ورزش

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان