امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

از پالایش اخبار کرونا تا مذاکره با صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده آموزشی

#1
از پالایش اخبار کرونا تا مذاکره با صداوسیما برای پخش برنامه‌های زنده آموزشی 1

ئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران درباره تصمیم‌گیری این موزه برای مذاکره با صداوسیما گفت: تصمیماتی مبنی بر مذاکره با صداوسیما وجود داشت که اگر امکانش باشد زمانی را در اختیار ما قرار دهند تا برنامه‌های آموزشی را به صورت تلویزیونی نیز ارائه کنیم، چون همه مردم به صورت یکسان به اینترنت دسترسی ندارند. بنابراین لازم است این برنامه‌های آموزشی را وارد تلویزیون کنیم. ان‌شاءالله مذاکراتمان را در این زمینه آغاز می‌کنیم تا اگر زمان مناسبی را در اختیارمان قرار دادند، به صورت زنده برنامه‌های آموزشی را از ساختمان مرکزی موزه پخش کنیم و این می‌تواند در کنار بقیه برنامه‌های آموزشی صداوسیما مفید باشد.

سیف‌الله جلیلی در گفت‌وگو با ایسنا به مناسبت روز جهانی موزه‌ها درباره برنامه‌های این موزه در دوران شیوع کرونا گفت: ما از دوم اسفند که برنامه تعطیلی برخی از مراکز ابلاغ شد، برنامه‌های مجازی موزه را آغاز کردیم و برنامه‌های متنوعی را در دستور کار داشتیم. این برنامه‌های متنوع در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و غیره که اغلب مردم به آن‌ها دسترسی داشتند، آغاز شد.

وی افزود: مدتی بعد، پالایش خبرها را در دستور کار قرار دادیم. یکی از مشکلاتی که با شیوع کرونا ایجاد شد و ما فکر کردیم که این موضوع برای جامعه دردسر ایجاد خواهد کرد، پخش اخبار و شایعات نادرست درباره کرونا در شبکه‌های مجازی بود. ما وب‌سایتی تحت عنوان پالایش اخبار و اطلاعات علمی دیدن لینک ها برای شما امکان پذیر نیست. لطفا ثبت نام کنید یا وارد حساب خود شوید تا بتوانید لینک ها را ببینید.
http://palanews.ir/ راه‌اندازی کردیم که "پالا نیوز" نام گرفت. در این وب‌سایت سعی کردیم اخباری که مناسب باشند و از منابع معتبر هستند، با تایید علمی منتشر کنیم و همچنین انتشار برنامه‌های آموزشی را از طریق همین وب‌سایت شروع کردیم و سعی کردیم از متخصصان حوزه‌های مختلف دعوت کنیم که پادکست یا هر نوع اطلاعاتی را که می‌توانند به زبان ساده و خیلی روشن به مردم منتقل کنند، در این وب‌سایت جمع‌بندی کنند.

جلیلی با اشاره به فراهم‌شدن امکان بازدید مجازی از موزه علوم و فناوری گفت: علاوه بر موارد مذکور، تلاش کردیم بازدیدهای مجازی از موزه علوم فراهم کنیم و از طریق شبکه‌های مجازی پخش زنده از گالری‌ها داشته باشیم. اقدام دیگری که انجام دادیم، طراحی یک اکانت اینستاگرامی برای انتشار یک مطلب علمی همچون انجام یک آزمایش علمی و پخش یک سخنرانی علمی به زبان ساده برای همه بود. بعد از شیوع این ویروس و با تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس، تلاش کردیم این اکانت اینستاگرامی را فعال کنیم تا بتوانیم مطالب علمی را برای بچه‌ها فراهم کنیم. این مطالب علمی با بررسی و تایید کارگروه علمی موزه در این حساب منتشر می‌شود. همچنین بسیاری از همکاران ما به صورت دورکاری مشغول به کار هستند و هر کدام از آن‌ها با توجه به امکانات و سلیقه شخصی سعی کردند اطلاعات علمی را با تایید کارگروه علمی موزه پالایش کنند و در اختیار مردم قرار دهند.

رئیس موزه ملی علوم و فناوری ایران درباره برنامه‌های موزه در صورت تداوم شرایط فعلی گفت: علاوه بر این که این برنامه‌ها ادامه پیدا خواهد کرد، پالایش اخبار علمی در خصوص کرونا در وب‌سایت پالانیوز را گسترش خواهیم داد و این وب‌سایت شامل برنامه‌های آموزشی نیز می‌شود. در گذشته در موزه ملی علوم و فناوری ایران، یک سری سمینارها و برنامه‌هایی به صورت حضوری برگزار می‌شد. الان با توجه به این که امکان برگزاری حضوری وجود ندارد، تصمیم گرفتیم این برنامه‌ها به صورت مجازی ادامه پیدا کند. ما برنامه‌هایی تحت عنوان "سار" داشتیم که افراد در حوزه‌های مختلف فناوری و علوم برای سخنرانی به موزه دعوت می‌شدند، در صورتی که شرایط فعلی ادامه یابد، این برنامه‌ها به صورت مجازی ارائه می‌شود.

جلیلی ادامه داد: برنامه‌های شادی همچون جنگ‌های علمی نیز وجود داشت که در موزه برگزار می‌شد، با تداوم وضعیت فعلی و تعطیلی موزه‌ها این برنامه‌ها نیز به صورت مجازی ارائه می‌شود. تصمیماتی نیز مبنی بر مذاکره با صداوسیما وجود داشت که اگر امکانش وجود داشته باشد، زمانی را در اختیار ما قرار دهند تا برنامه‌های آموزشی را به صورت تلویزیونی نیز ارائه کنیم، چون همه‌ مردم کشور به صورت یکسان به اینترنت دسترسی ندارند. بنابراین لازم است این برنامه‌های آموزشی را وارد تلویزیون کنیم. ان‌شاءالله مذاکراتمان را در این زمینه آغاز می‌کنیم تا اگر زمان مناسبی را در اختیارمان قرار دادند، به صورت زنده برنامه‌های آموزشی را از ساختمان مرکزی موزه پخش کنیم و این می‌تواند در کنار بقیه برنامه‌های آموزشی صداوسیما مفید باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth توجه توجه!(اخبار درمورد درگیری آذری ها با کردها و کشته شدن چهارنغر)!!!!آذربایجان غربی
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  روزنده: مردم مخالف مذاکره با آمریکا هستند/آراء خاکستری، نگاه جناحی ندارند
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
  نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا(زنده)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان