امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقایسه دو خودروی (Off-Road) لوکس لندرور و رنجرور

#1
لندرور، (Land Rover) شرکت خودروسازی بریتانیایی است . رِنج‌رووِر یا رِینج‌روور یا Range Rover یک خودرو شاسی‌بلند سواری شهری ـ بیابانی (Off-Road) است . حال می پردازیم به مقایسه این دو خودرو
مقایسه دو خودروی (Off-Road) لوکس لندرور و رنجرور 1
تفاوت لندرور و رنجرور
لندرور، (Land Rover) شرکت خودروسازی بریتانیایی است، که به جهت ساخت خودروهای چهارچرخ محرک، مشهور می‌باشد .

شرکت لندرور هم‌اکنون زیرمجموعه‌ای از گروه جگوار لندرور به‌شمار می‌آید و از سال ۲۰۰۸ متعلق به کمپانی هندی تاتا موتورز می‌باشد، که خود شرکت تابعهای از گروه تاتا محسوب می‌شود.

ریشه‌های تأسیس این شرکت به سال ۱۹۴۸ بازمی‌گردد، که موریس فردیناند ویلکس؛ رئیس هیئت مدیره وقت گروه روور با هدف تولید خودروهای چهارچرخ محرک، اقدام به طراحی و راه‌اندازی خط تولید لندرور نمود.

شرکت روور در آن زمان خود زیرمجموعه‌ای از کمپانی لیلاند موتورز به‌شمار می‌آمد، تا اینکه در سال ۱۹۶۷ بریتیش لیلاند شرکت روور را تصاحب نمود. در ۱۹۹۴ در پی خریداری روور توسط ب ام و، برند لندرور نیز به این شرکت آلمانی واگذار گردید.

مقایسه دو خودروی (Off-Road) لوکس لندرور و رنجرور 1
لندرور تاکنون مدل‌های زیادی را عرضه کرده و هم‌اکنون ۳ مدل از این شرکت بنام‌های :

لندروور دیسکاوری
لندرور دیفندر
لندروور فری‌لندر
در خط تولید کارخانه‌های لندرور قرار دارند .
رنجرور
رِنج‌رووِر یا رِینج‌روور یا Range Rover یک خودرو شاسی‌بلند سواری شهری ـ بیابانی (Off-Road) لوکس است. موتور این خودرو از ابتدای تولید تا سال ۲۰۰۲ هشت‌سیلندر بنزینی بوده‌است. این خودرو ساخت کمپانی انگلیسی لندرور است.

ولوسیتی اورفینچ (Overfinch Velocity)، شاسی‌بلند سفارشی رنجروور، به‌طور رسمی در نمایشگاه بین‌المللی قایق‌ها در فورت‌لادردال فلوریدا رونمایی می‌شود.

تاریخچه لندرور و تولید رنجرور
تولید لندرور به زمانی بازمی‌گردد که جنگ جهانی دوم با تمام تلفات و ویرانیهایش پایان گرفته بود و کارخانه روور هم که در سالی هیل انگلستان واقع شده بود مانند بسیاری از کارخانه‌های دیگر با پایان گرفتن جنگ می‌بایست سیاست جدیدی را برای تولیدات خود اعمال می‌کرد.

این کارخانه که در آن زمان به تولید اتومبیل موریس مشغول بود و در کنار آن مقداری از لوازم و ماشین‌آلاتی را که در شرایط جنگ مورد نیاز بود نیز تولید می‌نمود.

با پایان گرفتن جنگ تصمیم به تولید وسیله نقلیه‌ای گرفت که بتوان با صادر کردن آن قسمتی از نیاز وارداتی خود را نظیر مواد اولیه تأمین کند و همچنین خودرو تولید شده برای فعالیت‌های عمرانی پس از جنگ نیز مفید واقع گردد.

برحسب تصادف (یا از روی خوش شانسی) آقای موریس ویلکس (سرمهندس کارخانه) به همراه برادرش تصمیم به طراحی و تولید یک اتومبیل چند منظوره دو دیفرانسیل گرفتند که بتوان آن را جایگزین اتومبیل دو دیفرانسیل آمریکایی جیپ ویلیز که در آن زمان یعنی سال ۱۹۴۷ اولین و تنها خودرو دو دیفرانسیل بود، بکنند.

Landrovers2a.jpg
2005 Land Rover Discovery.JPG

بعد از گذشت پنج ماه اولین نمونه این تولید جدید که لندرور نامیده می‌شد، حاضر شد.

زمان در تولید لندرور بسیار حائز اهمیت بود زیرا می‌بایست برای بقای کارخانه هرچه زودتر به بازار جهانی راه پیدا می‌کرد و سرانجام در سی‌ام آوریل ۱۹۴۸ برای اولین بار در نمایشگاه جهانی خودرو در آمستردام، لندرور به جهانیان معرفی شد.

این خودرو به زودی نظرها را متوجه خود نمود زیرا دارای ویژگی‌های خاصی بود، خودرویی چندمنظوره بود که جزئیات زیادی در طراحی آن رعایت شده بود.

جنس بدنه آن از آلومینیوم بود و این مسئله باعث جلوگیری از زنگ‌زدگی و پوسیدگی در اثر رطوبت می‌شد.

لندرور دارای موتوری چهارسیلندر بود که توسط گیربکسی چهارسرعته نیرو را به چهار چرخ منتقل می‌کرد و در کنار آن از گیربکس کمک نیز سود می‌جست، بنابراین دارای چهار دنده سبک و یک دنده عقب و چهار دنده سنگین و یک دنده عقب سنگین بود.

فیلتر هوای روغنی که برای آن در نظر گرفته شده‌بود از ورود کوچک‌ترین ذرات غبار به درون موتور جلوگیری می‌کرد و به‌کار رفتن سیستم آب تحت فشار درون سیستم خنک‌کننده موتور پدیده‌ای نو در آن زمان به حساب می‌آمد.

سیستم ترمزدستی بر روی گاردان عمل می‌کرد بنابراین در شیب‌های تند با اطمینان کامل اتومبیل را در سرجایش میخ‌کوب می‌کرد.

از دیگر ویژگی‌های لندرور تعبیه قسمتی مخصوص بر روی گیربکس بود که توسط آن می‌شد نیروی موتور را برای به کار اندازی دستگاه‌های مختلفی نظیر پمپ‌های آب، ژنراتورهای مختلف، وینچ گاردانی (مکانیکی) و بسیاری نیازهای دیگر استفاده نمود.

تمام این پارامترها به اضافه دسترسی آسان به قسمت‌های مختلف خودرو جهت تعمیرات و نگهداری آسان آن، این خودرو را متمایز کرده بود و همین تمایز باعث شد تا ایده‌های مختلفی بر روی این خودرو شکل بگیرد.

از اتومبیل آتش‌نشانی تا وسیله‌ای برای سم‌پاشی زمین‌های کشاورزی و حتی تبدیل آن به یک نوع Hovercraft یا لوکوموتیوی کوچک برای کارهای سبک بر روی ریل راه‌آهن.

با توجه به این مطالب می‌توان دریافت که لندرور اتومبیلی بود که از ابتدا با هدف چندمنظوره بودن ساخته شده بود.
مقایسه دو خودروی (Off-Road) لوکس لندرور و رنجرور 1
تفاوت لندرور و رنجرور
تفاوت لندرور و رنجرور در برند شرکت
برند سازنده لندرور و رنجرور ، در قسمت جلویی خودرو از Range Rover و Land Rove استفاده می‌کند؛ پس تشخیص لندرور و رنجرور کاملا راحت است.

طراحی لندرور و رنجرور
لندرور در سال ۱۹۴۸ ساخت 4x4s را آغاز کرده و به دلیل ماهیت منحصر بفردش ، برای رانندگی در خارج از جاده طراحی شده . لندرور هنوز هم یک وسیله نقلیه همه منظوره و تنومند است.

لندرور خودرویی خاص و بسیار راحت ساخته شده . لندرور درهر خیابان و جاده و مناطق جنگلی، کارایی بالایی از خود نشان می‌دهد.

از طرف دیگر وسایل نقلیه رنج اور از ماشین‌های لوکس و پر فروش هستند و به خاطر راحتی و ظرافت، در بین سایر رقیبان خود شناخته شده .

بر خلاف لندرور، رنج اور بیشتر به سمت رانندگی در سطح شهر کاربرد دارد .

تنوع محصولات لندرور و رنجرور
نمونه کارهای لندرور شامل iconic Freelander است که در نسخه‌های 2WD و 4WD منتشر شد و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۴ در مرحله تولید بود؛ تا اینکه با لندرور Discovery Sport زیبا و قدرتمند جایگزین شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  لبنان اولین خودروی الکتریکی خود را به نمایش میگذارد
Snowman سریع‌ترین خودروی جهان با سرعت 1000 مايل درساعت "۵ آر" توسط شرکت "آئوسی اینویدر"
  چرا خودرو هامرEV شاسی بلند در مقایسه با وانت قدرت کمتری دارد؟
  ﺑﺮﺩ 1000 ﮐﯿﻠﻮﻣﺘﺮ ﺑﺮﺍﯼ خودروی ﺗﺎﺯﻩ ﻭﺍﺭﺩ ﭼﯿﻨﯽ
  FV Frangivento Sorpasso:ابر خودروی ایتالیایی که نامش را نشنیده اید
  معرفی نسخه مسابقه ای ابر خودروی 720s
  خودروی ﺩﺍﭼﯿﺎ ﺍﺳﭙﺮﯾﻨﮓ ﺑﺮﻗﯽ ﺑﺰﻭﺩﯼ ﻋﺮﺿﻪ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺷﺪ
  ایده های ناب طراحی سازه سایبان در فضای معماری لوکس
  مقایسه قیمت توسان کارکرده و جک s5 صفر
  نقد و بررسی سراتو؛ خودروی محبوب و خوش‌ساخت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان