امتیاز موضوع:
  • 1 رأی - میانگین امتیازات: 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

بزرگترين اشتباهات اينترنتي!!

#1

اینترنت با این که می تواند به عنوان وسیله ای بسیار جذاب و سرگرم کننده مورد استفاده قرار گیرد، اما چنانچه در این محیط اشتباه بسیار کوچکی از شما سر بزند، می تواند موجب بروز صدمات جبران ناپذیری برای شما شود. مثلا ممکن است شما پسوردتان را در سایت های نامعتبر وارد کنید، یا آدرس ایمیل تان را برای هر سایتی که آن را از شما درخواست کند بفرستید. تمام اشتباهاتی که ممکن است از دید شما پیش پا افتاده باشد، بعدا می تواند به دردسرهای بسیار بزرگی برایتان تبدیل شود.

اشتباه اول: دست کم گرفتن اطلاعات شخصی

حتماً در گشت و گذار تان در فضای مجازی به سایت هایی که می توانید به صورت مجانی در آنها عضو شوید برخورده اید، برای نمونه شبکه های اجتماعی مانند Facebook و گوگل همین امکانات را به شما ارائه می کنند. اولین گام برای پیوستن به این سایت ها وارد کردن اطلاعات شخصی شماست. بسیاری از شرکت ها با جمع آوری این اطلاعات، تبلیغاتی را برایتان ارسال می کنند، پس هر قدر این تبلیغات به شما و علایق تان نزدیک تر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که شما آن محصول را خریداری کنید. نتیجه عضوشدن در چنین سایت هایی حقیقتاً مجانی نیست، بلکه شما حق عضویت تان را با در اختیار گذاشتن اطلاعات محرمانه به آنها پرداخت می کنید.

البته این را هم باید اضافه کنیم که خیلی از این سایت ها درصددند از اطلاعات شخصی شما محافظت کنند که این کار با انجام تنظیماتی صورت می گیرد، ولی با تمام این احوال، این میزان محافظت صددرصد تضمین شده نیست، پس چنانچه در این سایت ها عضو هستید، عاقلانه ترین کار این است که مانع دسترسی سایت های تبلیغاتی به اطلاعات شخصی تان شوید. برای این منظور بهترین کار ایجاد تغییرات در قسمت Account setting این سایت هاست و تعریف محدودیت های مورد نظر تان برای آن شرکت هاست.

اشتباه دوم: ارسال اطلاعات بسیار حساس از راه های ارتباطی نامطمئن

فرستادن اطلاعات حساس مانند اطلاعات مربوط به کارت اعتباری تان از طریق اینترنت کار زیاد مطمئنی نیست، البته در این باره شما به عنوان کاربر در ارسال این قبیل اطلاعات اشتباهی مرتکب نشده اید، بلکه این سایت ها هستند که موظفند کانال های امن تری مانند HTTPS به جای HTTP استفاده کنند، هدف از این کار ایجاد فضایی امن برای جا به جایی اطلاعات از کاربر به سرورشان است و شما به عنوان کاربر تنها نیاز دارید که در قسمت آدرس سایت های مورد نظر به دنبال //:https به جای آدرس های قدیمی تر باشید. همین کار، تمام مشکلات تان را حل خواهد کرد، پس چنانچه می خواهید روی سایت ویدئویی را مشاهده کنید یا مطلبی را بخوانید، حتماً لازم نیست که آن سایت از این کانال امن برای ارسال اطلاعاتش استفاده کند.

اشتباه سوم: عدم ایجاد فایل backup از اطلاعات جابه جا شده به صورت آنلاین

مسلماً می دانید که ایجاد فایل پشتیبان که حاوی کپی تمام اطلاعات شماست، چقدر اهمیت دارد، ولی این که فایل حاوی کپی اطلاعات جا به جا شده روی اینترنت تان باشد، از دیدگاه خیلی از کاربران جدی گرفته نمی شود. برای مثال تصور کنید شما اطلاعات تان را روی سایتی خاص ذخیره کرده اید، ولی بر حسب تصادف سایت مورد نظر برای زمانی کوتاه یا همیشه غیرفعال شود! شاید برای شما که اطلاعات بسیار حساس تان را در آن سایت قرار داده بودید، این کار به یک فاجعه بدل شود، زیرا از دست دادن حجم زیادی از اطلاعات بدون این که کپی آنها را داشته باشید، می تواند ضرر های زیادی به شما وارد کند.

پس همیشه به خاطر داشته باشید که شما به طور حتم نمی دانید چه اتفاقی برای اطلاعات تان خواهد افتاد، مخصوصاً که این داده ها را در فضایی خارج از محدوده خودتان ذخیره کرده باشید. برای همین هم شرط عقل آن است که از تمام آن مطالب backup تهیه و در جای مطمئن از آن محافظت کنید.

برای این منظور نرم افزار هایی وجود دارد که این کارها را برای شما به آسانی انجام می دهد. یکی از آنها اپلیکیشن InSync و دیگری برنامه Backupify است. اولین نرم افزار برای کپی برداری از داده های موجود روی گوگل است و دومین اپلیکیشن برای ایجاد فایل پشتیبان از سایت های مختلف کارایی فراوان دارد.

اشتباه چهارم: استفاده از رمز همیشگی

امیدواریم شما از آن دسته از کاربران نباشید که در جایی که باید رمز انتخاب کنند، از رمزهایی ساده و مشابه یکدیگر استفاده می کنند (به بیان دیگر برای این که پسوردشان را فراموش نکنند، تمام رمز ها را عین هم انتخاب می کنند). این در حالی است که شما باید یک گذرواژه امن با تعداد کلمات زیاد و در عین حال رمز هایی آسان برای به حافظه سپردن انتخاب کنید یا از عبارتی خاص برای رمز کمک بگیرید. با انجام این کارها امکان این که کسی رمز شما را حدس بزند و بتواند از آن سوءاستفاده کند، کمتر خواهید کرد. البته باید اضافه کنم که نرم افزاری مانند LastPass برای ایجاد پسورد جدید بسیار مناسب است، زیرا این اپلیکیشن علاوه بر ایجاد رمز جدید، آن را برای شما ذخیره می کند و در مواقع لازم آن را در دسترس تان قرار می دهد.

اشتباه پنجم: حدس مکان تقریبی شما

استفاده از سایت هایی مانند Foursquare، Gowalla و Facebook از طرفی بسیار جالب و سرگرم کننده است و از طرف دیگر اگر شخصی بخواهد می تواند از طریق این سایت ها جایی را که شما قرار دارید یا جاهایی را که می روید به آسانی تشخیص دهد. البته تمام این اطلاعات از طریق نشانی مکانی که شما از آنجا به اینترنت متصل می شوید، قابل دریافت است. تنها راه دفاعی که می توانید در برابر این خطر برای خود در نظر بگیرید، به اشتراک گذاشتن محدود اطلاعات تان است. برای انجام این کار شما باید در این سایت ها در قسمت مورد نظر گزینه اشتراک گذاری محدود را انتخاب کنید. در نهایت نسبت به این که چه کسی از مکانی که شما در آن قرار دارید مطلع می شود، باید بسیار حساس باشید، چرا که ممکن است این نشانی بدون آن که شما بدانید به دست شخصی برسد و آن شخص برای مقاصد نادرست از آن استفاده کند.


همیشه با خودم فکر میکنم برای سکوت هم معنی مثبت هست هم معنی منفی!

یه بار می گیم سکوت علامت رضاست ..

یه بارم میگیم جواب ابلهان خاموشی است ..
پاسخ
 سپاس شده توسط .ali. ، ...Sara SHZ... ، M.K.N ، (nasim) ، ~SoLTaN~ ، s love m ، ♥ Sky Princess♥ ، khani_.................. ، FARID.SHOMPET ، pink devil ، frozen✘girl ، sober
آگهی
#2
منتقل شد!
پاسخ


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان