امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

چشمک المپیک به کاپیتان

#1
چشمک المپیک به کاپیتان 1

با تصمیم جدید فدراسیون جهانی برای رقابت های کسب سهمیه المپیک، کاراته بانوان ایران شانس کسب یک سهمیه دیگر را دارد تا تعداد کل سهمیه های ایران از طریق رنکینگ به عدد ۵ برسد ضمن اینکه ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی نیز می تواند برای کسب سهمیه المپیک در مبارزه با سجاد گنج زاده شانس داشته باشد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی کاراته اعلام کرد: "با تعویق بازیهای المپیک توکیو به سال ۲۰۲۱ و تصویب مراحل جدید صلاحیت المپیک توسط IOC ، فدراسیون جهانی کاراته ناچار شد که سیستم گزینش ورزشکاران برای المپیک را مرور کند تا بتواند سیستم را با شرایط جدید تنظیم کند.

بر همین اساس با حفظ ماهیت اصلی سیستم اولیه گزینش ورزشکاران المپییکی، تعدادی از مسابقات به مسیر کسب سهمیه المپیک اضافه شد که یکی از این مسابقات کاراته وان رباط مراکش ۲۰۲۱ است که پیش از قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود.

البته فدراسیون جهانی اعلام کرده امکان جایگزینی این رویداد با دیگر رقابت لیگ برتر کاراته وان که در سال ۲۰۲۱ برگزار می شود نیز وجود دارد.

دیگر رویداد در نظر گرفته شده، مسابقات قهرمانی اروپا ۲۰۲۱ است که پیش از این قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار شود. این مسابقات در سال ۲۰۲۱ به جای باکوی آذربایجان در گوتنبرگ سوئد برگزار می شود."

فدراسیون جهانی در پایان یادآور شده که تاریخ دقیق برگزاری این مسابقات پس از بررسی نهایی اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که با توجه به شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان، در هفته های پایانی سال گذشته شمسی، فدراسیون جهانی مسابقات کاراته وان رباط مراکش را لغو کرد.

پس از لغو این رقابتها، مسابقات مادرید جایگزین شد اما این رقابتها نیز برگزار نشد تا فدراسیون جهانی امتیازات کاراته وان سالزبورگ اتریش را به عنوان مرحله نهایی احتساب امتیازات از طریق رنکینگ مد نظر قرار دهد.

بر همین اساس فدراسیون جهانی، ۴ کاراته کای ایران به نام های سارا بهمنیار، حمیده عباسعلی، بهمن عسگری و سجاد گنج‌زاده را به عنوان المپیکی های کاراته ایران معرفی کرد.

حالا با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، کاراته ایران این شانس را دارد که با شرکت در کاراته وان مراکش ۲۰۲۱ یک سهمیه دیگر در بخش بانوان بدست بیاورد. رزیتا علیپور نماینده ایران در وزن ۶۱+ کیلوگرم بانوان است که این فرصت را دارد تا از طریق رنکینگ راهی بازیهای المپیک شود.

در بخش بانوان با توجه به اختلاف امتیاز بالای عباسعلی با نفرات پشت سر خود، حضور وی در توکیو قطعی است ولی بهمنیار باید فاصله امتیازی خود را با نفرات بعد از خود حفظ کند.

در بخش مردان کسب دو سهمیه از سوی ایران قطعی است. امتیازات بالای بهمن عسگری موجب شده وی تحت هر شرایطی مسافر توکیو شود ولی حالا در وزن ۷۵+ کیلوگرم با تصمیم جدید فدراسیون جهانی، رقابت میان ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی و سجاد گنج زاده خواهد بود تا یکی از آنها جواز حضور در المپیک را بدست آورد. در این وزن نیز یک سهمیه برای ایران قطعی است اما وضعیت گنج زاده برای المپیکی شدن کمی بهتر است.

مسابقات کاراته در المپیک ۲۰۲۱ با حضور ۸۰ کاراته کا در ۶ وزن کومیته و دو بخش کاتای انفرادی مردان و زنان برگزار می شود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ورزشکاران، المپیک توکیو را شگفت‌انگیز کردند
  شبی که استقلال 3 کاپیتان داشت (عکس)
  آلرژی کاپیتان پرسپولیس به «تن کاته»
  بازگشت باشکوه کاپیتان معروف با فتح جام
  شوک در آبادان؛ کاپیتان زادگاهش را ترک می‌کند
  هدیه دردسرساز کمپانی خودروساز به کاپیتان وریا غفوری
  هشدار کاپیتان ذوب آهن به بازیکنان پرسپولیس
  کاپیتان یونایتد به نفع تاتنهام غش کرد!
  کاپیتان وریا، سرحال و شاداب آماده بازگشت(عکس)
  چهره جدید کاپیتان شجاعی با سبیل! (عکس)

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان