امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

محمد جواد ابراهیمی: با دبیر موافقم که وظیفه سرمربی انتخاب ملی‌پوش نیست

#1
محمد جواد ابراهیمی: با دبیر موافقم که وظیفه سرمربی انتخاب ملی‌پوش نیست 1

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با تمجید از اقدام فدراسیون کشتی در تدوین چرخه انتخابی تیم‌ ملی، گفت: قانون باید حرف اول را درباره انتخاب ملی‌پوشان بزند، نه اینکه مثل سابق حق خیلی ها مثل من با نظرات شخصی خورده شود.

محمدجواد ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، درباره ارزیابی خود از قانون تدوین شده برای انتخاب ملی‌پوشان در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک، تحت عنوان"چرخه انتخابی" تیم ملی، اظهار کرد: جا دارد از علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی برای این کار ارزشمند و بزرگ تشکر کنم و قطعا این کار باعث افزایش جمعیت کشتی‌گیران و انگیزه آنان خواهد شد. با این قانون امثال من که سال ها حقمان برای رسیدن به دونده تیم ملی خورده شد، انگیزه زیادی گرفته‌ایم و می‌دانیم که دیگر قرار نیست اتفاقات گذشته تکرار شود.

آزادکار وزن ۹۷ کیلوگرم ایران، با تاکید بر اینکه او نیز مانند بسیاری دیگر از کشتی‌گیران با اجرای این قانون با انگیزه زیادی در حال تمرین است، گفت: با تدوین و اجرای این قانون می‌دانیم که دیگر نظرات شخصی تعیین نمی‌کند که چه کسی ملی‌پوش شود و این عملکرد کشتی‌گیر و سیستم امتیازبندی است که تکلیف انتخاب ملی‌پوشان را روشن می‌کند. با روش گذشته که اصلا مشخص نبود چه متر و معیاری برای انتخاب کشتی‌گیران وجود دارد، خیلی‌ها انگیزه‌شان را از دست داده بودند. وقتی من همه را می‌بردم اما در زمان انتخاب دست روی فرد دیگری می‌گذاشتند هم خودم خسته شده بودم و هم کشتی‌گیران نوجوان و جوان زیادی که با من تمرین می‌کردند، دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن نداشتند و سر تمرین نمی‌آمدند.

وی ادامه داد: یکی از نکات بسیار مثبت چرخه انتخابی این است که کشتی‌گیر اول و دوم به یک تورنمنت اعزام می‌شوند و اینطور نیست که یک نفر را مثل گذشته به یک مسابقه سخت و دیگری را به مسابقه‌ای آسان‌تر اعزام کنند. این دقیقا مطابق با عدالت در کشتی است چرا که همه کشتی‌گیران به یک چشم دیده می‌شوند. قبلا نفر اول را به تورنمنت فرانسه می‌فرستادند و من که نفر دوم بودم را به یاریگین روسیه می‌بردند اما با این قانون همه حق مساوی خواهند داشت. من همه را می‌بردم و در تورنمنت خارجی هم اول می‌شدم اما نظرشان را از طریق شورای فنی که درست کرده بودند اعمال می‌کردند و فرد دیگری ملی‌پوش می‌شد.

دارنده ۲ مدال طلای بزرگسالان آسیا و طلای جوانان جهان، تصریح کرد: اگر قانون مبنای اجرای کار و تصمیمات باشد، همه تکلیف خود را می‌دانند و حق هیچ کس ضایع نمی‌شود. کشتی‌گیری که کسی را ندارد دیگر نگران از دست رفتن حقش نیست و با انگیزه تر از همیشه تمرین خواهد کرد تا به تیم ملی برسد. خود من طی ۶ سال در مسابقات مختلف استانی و کشوری همه رقبایم را با اختلاف بالا می بردم چرا که آن‌ها اصلا انگیزه ای برای تلاش بیشتر نداشتند و می‌دانستند که رسیدن به دوبنده تیم ملی بخاطر تصمیمات شخصی غیر قابل دستیابی است. اگر ۱۰ یا ۱۵ کشتی گیر در هر وزن داشته باشیم قطعا باعث رشد کشتی ایران خواهد شد.

وی درباره اینکه برخی معتقدند با اجرای این قانون اختیارات سرمربی تیم ملی کم می‌شود، گفت: این حرف علیرضا دبیر که اعلام کرد کار سرمربی انتخاب ملی‌پوش نیست کاملا درست است. وقتی کشتی‌گیری با ۹۰ درصد آمادگی به اردو می‌رود سرمربی تیم ملی باید او را به ۱۰۰ برساند و مهمتر از آن وظیفه یک سرمربی مدیریت و کوچ کردن خوب کشتی‌گیر در زمان مبارزه است یا اینکه قبل از مبارزه به لحاظ روحی و روانی او را مهیای حضور در میدان کند. قبلا مورد داشتیم که سرمربی تیم ملی شب قبل از مبارزه به من گفت فردا به حریفت می‌بازی! آخر این چه حرفی است که یک سرمربی به کشتی‌گیرش می‌زند تا روحیه او از بین ببرد؟

ابراهیمی در پایان درباره آمدنش به وزن ۹۷ کیلوگرم گفت: برای اینکه المپیکی شوم به این وزن آمدم و با همه توان در حال تمرین هستم و انگیزه زیادی دارم تا به تیم ملی برسم. مطمئن باشید زیباترین کشتی‌ها را از من می‌بینید و حرف‌های زیادی برای گفتن خواهم داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  ژاوی هنوز آماده هدایت بارسلونا نیست!
  الاهلی با جانشین ابراهیمی به توافق نرسید
  تمدید قرارداد سرمربی یاران طارمی
  الهلال باز هم به دنبال سرمربی جدید
  سرمربی رم: صعود آینده من را تغییر نمی‌دهد
  زمان حضور سرمربی تیم ملی والیبال در ایران مشخص شد
  توجیهات سرمربی الاهلی بعد از باخت به استقلال/از داور تا روزه‌داری
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  زیدان: کلوپ در رئال؟ فعلا من سرمربی این تیم هستم
  سرمربی الوحده: داور 2 پنالتی ما را نگرفت

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان