امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

اولین خودروی دوگانه‌سوز تاریخ +عکس

#1
گازهای حاصل از موتور خودروها امروز از آلوده‌کننده‌ترین موادی است که به محیط زیست وارد می‌شود و سلامتی انسان و سایر موجودات را به خطر می‌اندازد اما اولین راهکار برای خلاصی از این گازها چه زمانی مطرح شد؟

در اواخر قرن 18 میلادی از «فردیناند پورشه» درخواست شد تا وسیله نقلیه الکتریکی طراحی کند تا صدای موتورهای پر سر و صدای گازی و بنزینی را خاموش کند و از آلودگی حاصل از موتور آنها بکاهد، پورشه این کار را انجام داد و موتوری ساخت که نیم قرن بعد الهام‌بخش ساخت فضا پیمای آپولو شد.


اولین خودروی دوگانه‌سوز تاریخ +عکس 1

نتیجه طراحی پورشه خودرویی الکتریکی گازی بود که اولین موتور هیبریدی یا دوگانه سوز دنیا به حساب می‌آمد، این ماشین که انرژی لازم برای حرکت را از یک باطری الکتریکی و گاز تامین می‌کرد، اولین خودروی دیفرانسیل دنیا نیز بود.

این ماشین در نمایشگاه خودروی سال 1900 به نمایش درآمد اما نه تنها از آن استقبالی نشد بلکه تا صد سال بعد نیز به فراموشی سپرده شد، از علل عدم توجه به این خودرو در آن دوران قیمت ارزان سوخت و اهمیت نداشتن مسائل محیط زیستی را می‌توان نام برد، البته عده‌ای شیطنت‌های شرکت‌های نفتی و ترس از دست رفتن مشتری‌هایشان را نیز موثر می‌دانند.


اولین خودروی دوگانه‌سوز تاریخ +عکس 1

در حالی که این عکس در یکی از کانال‌های تلگرام به عنوان اولین پورشه تاریخ منتشر شده، اما بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد این تصویر مربوط به اولین خودروی دوگانه سوز طراحی شده توسط فردیناند پورشه است.
این خودرو از یک موتور سوخت فسیلی و موتور الکتریکی نیرو می‌گرفت و توسط ژنراتورهایی که در چهار چرخ خودرو تعبیه شده بود، باطری خود را شارژ می‌کرد.

در ادامه تصاویر اولین خودرو واقعی ساخته شده توسط پورشه را می‌بینیم که جز شاسی ، فرمان و داشبرد قطعه‌ دیگری از آن باقی نمانده است. نکته‌ای که جلب توجه بسیاری می‌کند تماما الکتریکی بودن اولین خودرو ساخت فردیناند پورشه در سال 1898 است. این خودرو هم اکنون در موزه پورشه نگهداری می‌شود.

گرچه این ابتکار بی‌نظیر در آن دوران به فراموشی سپرده شد اما این ماشین الگوی اولیه ماشین‌های هیبریدی امروز است که کم کم از یک امکان به یک الزام در حمل و نقل تبدیل می‌شوند.
.La mort est le remède
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  معرفی کتاب های تاریخ
  اولین حلقه ازدواج به دست کرده در جهان... .. . !!
Science بزرگترین معما‌های تاریخ که هیچ گاه حل نخواهند شد.
  برگی از تاریخ فلشخور
  دوست داشتی در تاریخ چه اتفاقی هرگز روی نمی داد ؟؟؟؟؟؟؟؟
  " تاریخ چیست "
Book ☽تاثیرگذار های تاریخ☾اسحاق نیوتون Isaac Newton
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ ابن رسته
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ابن حوقل
Book ✍تاریخ‌نگاران✍ استرابون

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان