امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

انتشار کتاب روانشناسی پاندمی‌ها

#1
انتشار کتاب روانشناسی پاندمی‌ها 1

کتاب روانشناسی پاندمی‌ها نوشته استوین تیلور ترجمه دکتر مریم بختیاری و دکتر عباس مسجدی آرانی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی توسط انتشارات دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی منتشر شد.

به گزارش ایسنا، به گفته مترجمان، ۳۱ دسامبر ۲۰۱۹ دفتر سازمان بهداشت جهانی در چین از چند مورد پنومونی با علت ناشناخته در شهر ووهان مطلع شد. از آن روز تا سوم ژوئن ۲۰۲۰ مقامات چینی ۴۴ بیمار با پنومونی به علت ناشناخته را به سازمان بهداشت جهانی گزارش کردند.

در ۱۱ و ۱۲ ژانویه سال ۲۰۲۰ سازمان بهداشت جهانی اطلاعات دقیق‌تری از کمیسیون ملی بهداشت چین دریافت کرد؛ شیوعی که اتفاق افتاده ناشی از عرضه مواد غذایی دریایی در بازار شهر ووهان است. در ۷ ژانویه مقامات چینی نوع جدیدی از ویروس کرونا را شناسایی کردند.

این ویروس نوظهور در سراسر جهان گسترش یافت و بعد از چین به ترتیب کشورهای تایلند، ژاپن و کره جنوبی با بازگشت افراد آلوده از ووهان، گزارش ابتلا را به سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند. در کشور ما اولین اعلام رسمی درباره ابتلا به ویروس کرونا در ۳۰ بهمن‌ماه ۹۸ توسط وزارت بهداشت صورت گرفت. در ایران تلاش‌های متعددی برای کنترل شیوع بیماری انجام شده است و همکاران بسیاری در خط مقدم مبارزه تلاش‌های مجدانه و خالصانه‌ای کرده و برخی نیز جان خود را در مسیر پرافتخار نجات بیماران از دست دادند که یادشان گرامی باد.

از آنجاکه مانند هر منطقه در دنیا کشور ما نیز مصون از همه‌گیری بیماری‌های عفونی نبوده است، در تاریخ معاصر نیز به دلیل ارتباط با دنیا و حمل و نقل سریع، ما هم در معرض خطر پاندمی هستیم. مدیریت پاندمی نیاز به یک برنامه‌ریزی جامع دارد که نیازهای جسمی و همچنین روانشناختی اجتماعی در آن لحاظ شود.

کتاب دکتر تیلور در این زمینه علاوه بر به‌روز بودن، مملو از نگاه‌های چند بعدی و چند رشته‌ای با تاکید بر تغییر سیاستگذاری‌های بهداشت عمومی است که مورد توجه مجامع علمی جهان قرار گرفته است و به حوزه مغفول روانشناسی در پاندمی پرداخته است و با بردن خوانندگان به دوردست‌های تاریخی و وارد کردن او به زمان حال، واکنش‌های روانشناختی و اجتماعی مردم را به پاندمی نشان داده است که شاید تغییر چشمگیری نکرده باشند.

مترجمان در این کتاب پیشنهادهایی برای مدیریت پاندمی از واکنش‌های فردی، گروهی و اجتماعی از شایعه تا عدم تبعیت از بهداشت و همچنین رسانه‌های خبری و رسانه‌های اجتماعی ارائه کرده و مسیر آینده پژوهشی این حوزه را به تصویر کشانده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Eye-blink کتاب زبان بدن (چگونه افکار دیگران را بخوانیم)
  کتاب باشگاه پنج صبحی ها
Book کتاب رستاخیز مردگان
  کتاب ۴۸ قانون قدرت
  کتاب ۳۳ استراتژی جنگ
  کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم
  کتاب هرگز سازش نکنید
Smile • روانشناسی تاریک (• اثر مایکل پیس)
  کتاب نبرد من
Book کتاب { چگونه دیگران را روانکاوی کنیم؟}

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان