امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی

#1
تولید الکل از پسماند صنایع غذایی و محصولات غذایی برای ارتقای سیستم ایمنی 1

رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از تولید الکل از پسماند کارخانجات صنایع غذایی خبر داد و گفت: علاوه بر آن دستگاه تونل- پاک را عرضه کردیم که با تولید آئروسول از آب شارژ شده در فضای پلاسمایی، اقدام به ضدعفونی و میکروب‌زدایی سطحی از لباس و کفی و رویه کفش می‌کند.

به گزارش ایسنا دکتر قدیر رجب‌زاده با بیان اینکه همزمان با شیوع کرونا ویروس در کشور کلیه پتانسیل‌های موجود در این مرکز پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت و اقدامات لازم در قالب تیم‌های اجرایی و تحقیقاتی از ابتدای اسفند ماه سال ۹۸ آغاز شد، ادامه داد: با توجه به نیاز گسترده کشور به مواد ضدعفونی کننده بر پایه اتانول، این موسسه با همکاری بخش خصوصی، اقدام به راه اندازی خط تولید اتانول از منابع ارزان و جدید نظیر پسماند کارخانجات صنایع غذایی کرد.

وی خاطر نشان کرد: با بهینه سازی خط تولید در این واحد، ظرفیت تولید به روزانه یک تن اتانول ۹۶ درصد به روش تخمیر ارتقاء یافت.

رجب‌زاده، ساخت دستگاه تونل- پاک را از دیگر دستاوردهای این موسسه نام برد و افزود: این سامانه به صورت تمام اتوماتیک با تولید آئروسول (Aerosol) از آب شارژ شده در فضای پلاسمایی، اقدام به ضدعفونی و میکروب‌زدایی سطحی از پوشش لباس، کفی و رویه کفش به عنوان اصلی‌ترین عوامل انتقال ویروس می‌کند.

رییس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با بیان اینکه این سامانه دارای سیستم "تب‌سنجی هوشمند" و بدون دخالت اپراتور و نمایشگر داخل و بیرون کابین جهت اطلاع نگهبان برای ورود افراد به داخل اماکن عمومی و سازمانی است، اظهار کرد: این سامانه با استقرار در درب ورودی واحدهایی که با ارباب رجوع سروکار دارند، نظیر ارگان‌های نظامی، دولتی، بانک‌ها، مجلس، شورای شهر، هتل‌ها، فرودگاه‌ها، بیمارستان‌ها، رستوران‌ها و دیگر اماکن عمومی می‌تواند با ضدعفونی سطوح و البسه در از بین بردن زنجیره انتقال تاثیرگذار باشد.

وی با بیان اینکه این مرکز در سال ۱۳۹۷ با مشارکت بخش خصوصی، مرکز تحقیقات و خدمات پلاسما را راه‌اندازی کرده است، گفت: فناوری پلاسما در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنایع غذایی و پزشکی کاربردهای گسترده‌ای دارد. یکی از فرآورده‌های این مرکز، تولید آب شارژ شده در فضای پلاسمایی است که حاوی مقادیر قابل توجهی هیدروژن پراکسید و پراستیک اسید است که بر اساس مستندات سازمان جهانی بهداشت، این دو ماده خاصیت کشندگی بسیار بالایی بر ویروس‌ها و از جمله ویروس کرونا دارند.

رئیس مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی افزود: تاکنون عملیات ضدعفونی با آب پلاسمایی در بیمارستان‌های مختلف مشهد و تهران و همچنین میادین تره بار تهران و نیز بعضی از ساختمان‌های اداری به صورت رایگان انجام شده است.

رجب زاده یادآور شد: این موسسه در راستای ماموریت ملی خود در زمینه ارتقاء سطح سلامت جامعه از طریق ارائه محصولات غذایی سالم و مغذی، پروژه‌های متقاضی‌محور متعددی را به انجام رساند که نتایج آن در صنایع غذایی مختلف عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: محصولات غذایی توسعه یافته در این موسسه، علاوه بر دارا بودن نقش اصلی به عنوان غذا، به دلیل غنی سازی با ویتامین D با استفاده از فناوری نانو، میکروارگانیسم‌های مفید، پپتیدها و سایر ریزمغذی‌ها دارای خواص فراسودمند است و در نهایت باعث ارتقاء سطح ایمنی بدن در مقابله با بیماری‌هایی نظیر کووید-۱۹ می‌شود.

بر اساس اعلام موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، رجب‌زاده تولید نان سین بیوتیک با مکمل‌های اینولین و باکتری‌های پروبیوتیک ریزپوشانی شده، تولید نبات فراسودمند حاوی سویه پروبیوتیک، شکلات کم‌کالری و کاهنده استرس حاوی سویه پروبیوتیک را از دیگر دستاوردهای محققان این موسسه عنوان کرد و گفت: علاوه بر آن بستنی پروبیوتیک حاوی بتاگلوکان و اثر آن بر عملکرد سیستم ایمنی در بیماران مبتلا به سرطان پستان، میکرو کپسول‌های حاوی کلسیم و ویتامین D جهت غنی‌سازی چای سیاه کیسه‌ای، شکلات غنی شده (فراسودمند) با کلسیم، و ویتامین‌های D و امگا ۳ و غنی‌سازی نان جو با ویتامین D درون پوشانی شده و بررسی تاثیر آن بر شاخص‌های سلامت افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ از جمله طرح‌های تحقیقاتی انجام شده در این موسسه برای ارتقاء سطح ایمنی و سلامت جامعه به شمار می‌رود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مخترع ملکانی آب مصنوعی تولید کرد
  توان تولید "کیت" برای انجام ماهانه 1000000 تست «کرونا» را داریم
Heart عدم ایمنی کافی، یک معدن زغال‌سنگ در گلستان را به تعطیلی کشاند
  توضیحات معاونت علمی درباره شائبه‌های صادرات محصولات کرونایی
  تولید نانو پوشش ضد ویروس کرونا توسط محققان دانشگاه اراک
  افزایش ظرفیت تولید محلول ضدعفونی کننده با تسهیلات کرونایی صندوق نوآوری
  سیستم هشدار ۵ مرحله‌ای دولت انگلیس برای ارزیابی خطر شیوع کرونا
Shocked محلول ضدعفونی کننده دوستدار محیط زیست تولید شد !
Heart با تعریف یک پروژه در حد مسکن مهر می‌توان "جهش تولید" را عملیاتی کرد
  برجی که آلودگی هوا را می مکد و هوای پاک تولید می کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان