امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مقاومت‌هایی در اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی وجود دارد

#1
مقاومت‌هایی در اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی وجود دارد 1

وزیر علوم با تاکید بر اینکه مقاومت‌هایی در اجرای طرح ساماندهی مراکز آموزش عالی وجود دارد، گفت: در اجرای این طرح وجود همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد اجرای نقشه جامع علمی ضروری است.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در دستور اول جلسه ۱۳۱ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اینکه اجرای طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی است، گفت: این طرح باید به گونه‌ای اجرایی شود که حواشی آن کاهش یابد؛ چرا که در این موضوع نگاه‌های بخشی و منطقه‌ای همراه با مقاومت‌هایی در برابر اجرای این طرح وجود دارد.

وی با تأکید بر لزوم همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی و ستاد اجرای نقشه جامع علمی در پیاده‌سازی طرح فوق، اظهار کرد: بعد از ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کار منطقه‌بندی مؤسسات آموزش عالی آغاز شد و در حال حاضر اساس عملکرد وزارت علوم منطقه‌ای است؛ ولی در اجرای طرح ساماندهی به استانی تقلیل یافته است؛ چرا که در اجرای این مصوبه شاهد بروز برخی اختلافات استانی بوده‌ایم.

دکتر غلامی افزود: در اجرای این طرح به دنبال این نیستیم که یک استان سفید باشد و در استانی دیگر با تراکم دانشگاه‌ها مواجه شویم؛ از این رو تصمیم گرفتیم در اجرای این طرح استانی با توجه به ظرفیت‌های منطقه‌ای عمل کنیم.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه بر اساس توزیع رشته‌ها و حوزه فعالیت‌های علمی و آموزشی میان استان‌ها تقسیم شده است، خاطر نشان کرد: اجرای آن بر عهده هیأت امناء است و از آنجایی که هیأت‌های امناء میان دانشگاه‌ها مشترک هستند، هم‌پوشانی‌ها و دوباره‌کاری‌ها را کنترل می‌کنند.

وی ساماندهی مؤسسات آموزشی دولتی را موجب کاهش اختیارات برخی از دانشگاه‌های کوچک و بزرگ دانست و افزود: از این‌رو در استان‌ها نباید درگیر طرح‌های استانی باشیم تا مسئولان استانی را بیشتر هماهنگ کنیم، در غیر این صورت شاهد بروز اختلافات میان آنها خواهد شد.

وزیر علوم با بیان اینکه منطقه‌ای کردن برای دانشگاه پیام نور علی‌رغم چالش‌هایی که داشت، اجرایی شد، ادامه داد: این طرح برای دانشگاه علمی کاربردی نیز اجرایی شد؛ ولی هیچ محدودیتی برای دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای به دلیل توسعه اشتغال ایجاد نکردیم، به گونه‌ای که در دو سال اخیر حدود ۱۸ مرکز جدید راه‌اندازی کردیم که ۱۰ مورد آن مربوط به دختران می‌شود.

دکتر غلامی یکی از چالش‌های پیش‌رو برای اجرایی کردن طرح ساماندهی مؤسسات آموزش عالی را فشارهای نمایندگان مجلس، مسؤولان استانی بیان کرد و گفت: این عزیزان تمایل دارند در شهر و روستای خود مؤسسه آموزش عالی تأسیس کنند که این امر امکان پذیر نیست.

وزیر علوم بر لزوم حمایت از ظرفیت علمی کشور در جامعه جهانی تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های مناسبی در حوزه نانو در کشور ایجاد شده که یکی از آنها وجود اساتید خوب در حوزه نانو است که به واسطه آن تربیت دانش‌آموختگان و متخصص در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: همچنین با شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرایط استفاده از دانش‌آموختگان حوزه نانو فراهم شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم فراهم شدن بستر تبدیل دانش حوزه نانو به ثروت را با توجه به وجود ۴۳ پارک علم و فناوری در کشور، دانست و تصریح کرد: ضرورت دارد حمایت بیشتری از ظرفیت علمی کشور به عنوان یک سرمایه ملی در جامعه جهانی انجام شود که انشاءالله این رونق ادامه‌دار باشد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بیش از هشت هزار روستای کشور در معرض خطر سیلاب قرار دارد
Heart اقلیم کردستان عراق بیش از ۲۸ میلیارد دلار بدهی دارد
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
Heart شاخص‌هایی دال بر مداخله خارجی در کشور وجود دارد
  تصورات غلطی که درباره روش‌های پیشگیری از کرونا وجود دارد
  زمان مهار کرونا به رفتار اجتماعی بستگی دارد
  درباره وضعیت زندان های کرمان در رابطه با بیماری کرونا نگرانی جدی وجود ندارد
  امکان ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا وجود ندارد اما ...
  مصباحی مقدم: امروز جریان مقاومت آزادی بحر تا نهر را دنبال می‌کند

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان