امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

مراقبت نکنیم به وضعیت قرمز برمی‌گردیم

#1
مراقبت نکنیم به وضعیت قرمز برمی‌گردیم 1

استاندار سمنان ضمن ابراز خرسندی از روند رو به بهبود کنترل کووید19 در این استان پهناور، بر لزوم مراقبت بیشتر در حوزه بهداشت و فاصله‌گذاری فیزیکی در جامعه تاکید کرد و گفت: اگر مراقبت نکنیم دوباره به وضعیت قرمز برمی‌گردیم.

علیرضا آشناگر 21 خردادماه در شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به جدی بودن خطر همه‌گیری کروناویروس اظهار کرد: برخی از استان‌ها تازه به نقطه اوج شیوع رسیدند و همین نشان می‌دهد که اگر این مراقبت و مدیریت جدی تداوم نیابد خطر بازگشت به وضعیت قرمز وجود دارد.

وی با اشاره به همه‌گیری بالا و وضعیت قرمز در برخی استان‌ها خاطرنشان کرد: استانی مثل خوزستان امروز در شرایط قرمز قرار دارد و یا کرمانشاه تازه به نقطه اوج شیوع رسیده و این گویای این واقعیت است که اگر مردم و مسوولان مراقبت نکنند امکان گسترش کروناویروس همچنان وجود دارد.

کاهش کرونایی های استان به 32 نفر
عالی‌ترین مقام اجرایی استان با مقایسه شرایط استان در روزهای آغازین شیوع کرونا و شرایط امروز گفت: آخرین میزان بستری‌های ناشی از کروناویروس در استان، دیروز به 32 نفر رسیده که امروز نیز دو نفر نیز این رقم کاهش یافته و این در حالی است که میزان بستری‌های استان در روزهای ابتدایی همه‌گیری کووید 19 رقمی بیش از 520 بیمار بود.

این مقام ارشد اجرایی با اذعان به اینکه عملکرد استان سمنان در حوزه کنترل این بیماری خوب بوده افزود: در حال حاضر وضعیت در دو شهرستان شاهرود و میامی سفید است و دیگر شهرستان‌ها نیز در وضعیت زرد قرار دارند. البته وضعیت آرادان نیز در مقطعی سفید شد اما متاسفانه دوباره به وضعیت زرد بازگشت.

وی بر ضرورت تداوم آموزش‌های عمومی تاکید و تصریح کرد: در ابتدای بحران کرونا آموزش‌های خوبی در فضای عمومی جامعه و به بویژه با بهره‌گیری از فضای مجازی ارائه شد به‌گونه‌ای که امروز در دورترین روستاها هم مردم شناخت نسبی از این بیماری و راه‌های مقابله با آن پیدا کردند.

آشناگر با اشاره به اهمیت مقابله با کرونا در این استان افزود: استان سمنان، استانی با موقعیت ممتاز جغرافیایی و سوق‌الجیشی است و سالانه حدود 19 میلیون نفر از آن عبور می‌کنند و از همین رو مقابله با کروناویروس در آن از اهمیت مضاعفی برخوردار است.

وی به اهمیت شورای فرهنگ عمومی پرداخت و اظهار کرد: یکی از وظایف این شورا، نهادینه‌سازی رفتارهای مورد قبول و تاکید بر آموزش این رفتارها و تبدیل آن به هنجار اجتماعی است.
وی با بیان اینکه کرونا به همه کشورها و از جمله به ایران آسیب جدی زد ادامه داد: باید تبیین شود که اگر مراقبت و حفاظت نکنیم، کرونا گسترش می‌یابد و کشور و استان با همه‌گیری جدی‌تری مواجه خواهد شد.

استاندار سمنان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ عمومی ادامه داد: دولت به تنهایی نمی‌تواند فرهنگ را گسترش دهد و لذا باید عامه مردم را به میدان آورد.
وی به نقش جدی مردم در این بخش پرداخت و گفت: در همین بحران کرونا بعد از تاکیدات رهبری معظم انقلاب شاهد بودیم که مردم چگونه برای کمک‌های مومنانه به میدان آمده و چه حرکت عظیمی در سراسر کشور و استان شکل گرفت.

هرکس به وحدت استان آسیب بزند، حتما کار غیرفرهنگی کرده است

استاندار سمنان بر لزوم تمرکز شورای فرهنگ عمومی بر چند سرفصل مهم تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شرایط مالی دولت به گونه‌ای نیست که هر طرحی ارائه شود تایید شود لذا باید با تمرکز بر چند سرفصل مهم، بیشتر به سیاست‌گذاری و تثبیت رفتارهای مردمی که همان معروفات هستند، بپردازیم.

آشناگر از لزوم توجه همگان به ایجاد وحدت و همگرایی بیشتر در استان تاکید و خاطرنشان کرد: ایجاد انسجام و همگرایی در همه استان‌ها ضروری و در استان سمنان ضروری‌تر است.
وی با بیان اینکه همه ما عضوی از یک پیکره واحد هستیم تصریح کرد: هرکس به وحدت در استان آسیب بزند، حتما کار غیرفرهنگی کرده است.

جانشین رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین از کار در حوزه فرهنگ کار و تولید به عنوان یک ضرورت نام برد و گفت: در همین بحران کرونا نیز بخشی از مشاغل و خصوصا مشاغل خرد آسیب جدی دیدند و شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه فرهنگ‌سازی در این بخش کمک کند.

آشناگر ادامه داد: مشاغلی همچون کارگران ساختمانی، آرایشگرها، مغازه‌داران، برخی واحدهای صنفی خرد، رسانه‌ها و خبرنگاران و...در جریان همه‌گیری کروناویروس آسیب جدی دیده و با مشکلاتی در حوزه معیشتی روبرو شدند. به نظر می‌رسد شورای فرهنگ عمومی باید در حوزه فرهنگسازی و مساعدت در خصوص تولید و اشتغال و کمک به اقشار آسیب‌پذیر، می‌تواند نقشی مهم ایفا کند.

تداوم بهبود شاخص‌های اقتصادی در استان

وی با بیان اینکه صدقه دادن یک امر پسندیده در دین مبین اسلام است افزود: با وجود پسندیده بودن این سنت، اما معتقدم که رفع مشکل از طریق صدقه دادن در برخی حوزه‌ها به نوعی پاک کردن صورت مسئله است. از همین رو باید به سمت نوآوری و کمک به ایجاد فرهنگ کار و تولید در جامعه حرکت کنیم.

این مقام ارشد اجرایی با بیان اینکه وضعیت استان در حوزه شاخص‌های اقتصادی نیز در مقایسه با سایر استان‌ها رضایتبخش است اظهار کرد: استان سمنان در حوزه اشتغال از استان‌های برتر کشور است. در بحث تورم و گرانی تیز این استان جز دو استان اول کشور از نظر برخورداری از کمترین تورم است.
افزایش 43 درصدی ارزش صادرات در استان
وی با اشاره به رشد بالای درآمدهای استان در حوزه صادرات افزود: صادرات اسن استان در سال گذشته افزون بر 43 درصد از نظر ارزش دلاری افزایش داشته و این درحالی است که افزایش این شاخص در میانگین کشوری حدود یک درصد است.

وی با بیان اینکه تنها در محصولی مثل پسته نزدیک به 15 میلیون دلار صادرات داشیم ادامه داد: بازارهای هدف استان امروز به 48 کشور در اقصی‌نقاط دنیا رسیده و این درحالی است که در گذشته بازارهای هدف ما عمدتا محدود به کشورهای همسایه بود و بیش از نیمی از حجم صادرات استان راهی دو کشور عراق و افغانستان می‌شد اما امروز این یهم به 22درصد رسیده و به عبارتی استان با افزایش بازارهای صادراتی روبرو بوده است.

وی با بیان اینکه افزایش صادرات استان گویای ارتقا کیفی تولیدات استان است اظهار کرد: باید بر روی ظرفیت‌ها و محاسن استان کار بیشتری شود و شورای فرهنگ عمومی یکی از شوراهایی است که می‌تواند در این بخش کمک کند.

آشناگر در پایان از برگزاری نمازجمعه در شهرستان های با وضعیت زرد این استان از اول تیر خبر داد و گفت: نمازجمعه در شهرستان‌های کم‌خطر استان و از جمله در شاهرود و میامی از دو هفته پیش آغاز شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  طلا در سال آینده کدام مسیر را برمی‌گزیند؟
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
Heart ئیس جمهور: اگر مجبور شویم همه محدودیت‌های کرونایی را برمی‌گردانیم
  وضعیت کرمانشاه مطلوب نیست
  استان کرمان به وضعیت هشدار رسید
  درباره وضعیت زندان های کرمان در رابطه با بیماری کرونا نگرانی جدی وجود ندارد
  با این وضعیت، هیچکس جلودار کروناویروس نخواهد بود

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان