امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خسارت ۲۱۸ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری کرمان

#1
خسارت ۲۱۸ میلیارد تومانی کرونا به حوزه گردشگری کرمان 1

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان درباره ازسرگیری فعالیت موزه ها و اماکن گردشگری استان کرمان بیان کرد: همه سایت های تاریخی، اماکن و موزه ها فعالیت خود را از سر گرفته و آماده ارائه خدمات هستند.

"فریدون فعالی" در گفت و گو با ایسنا درباره وضعیت حوزه گردشگری استان کرمان در پی شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: برآورد شده با شیوع این ویروس بالغ بر ۲۱۸ میلیارد تومان به حوزه گردشگری استان کرمان از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، صنایع دستی و ... خسارت وارد شده که این میزان خسارت را به مراجع مربوطه اعلام کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه ما تابع سیاست های ستاد استانی و ملی مقابله با کرونا بودیم و در تعطیلی مراکز گردشگری و فعالیت این اماکن تابع نظر این ستاد بودیم تصریح کرد: اکنون با توجه به شرایط حاکم بر کشور از لحاظ اپیدمی کرونا، فعالیت تورهای گردشگری با رعایت پروتکل های بهداشتی آغاز شده و هتل ها هرچند تعطیل نبودند، اما فعالیت خود را از سر گرفته و با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، به مسافران خدمات ارائه می دهند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان بیان کرد: باید تلاش کنیم بتوانیم شرایط را مهیا کنیم تا دوران پساکرونا به خوبی طی شود. براساس برخی نظریه های و استدلال‌ها، شاید کرونا دائم با ما باشد و باید یاد بگیریم حتی با بودن کرونا کار و زندگی کنیم حتی در حوزه گردشگری. زیرا بیشترین آسیب ناشی از شیوع این ویروس را بخش گردشگری هم در کشور و هم در دنیا دید.

فعالی با بیان اینکه فرصت از دست رفته در حوزه گردشگری دیگر بر نمی گردد، افزود: تختی که فروخته نشد، نمی شود آن را انبار کرد و دوباره فروخت لذا در حوزه گردشگری نیاز به توجه و حمایت بیشتر از سوی دولت و برنامه ریزان داریم.

وی با بیان اینکه پیشنهادات زیادی برای جبران خسارت وارده بخش گردشگری به وزارت ارائه داریم اما باید احتیاط کنیم؛ سلامت مردم برای ما مهم است و نمی توانیم جدا از بهداشت پیش برویم تصریح کرد: باید متناسب با پروتکل های بهداشتی پیش برویم و باید همه شرایط را درک و متناسب با آن کار و رفتار کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با اشاره به حضور مسافر در برخی از استان های کشور و خطراتی که از سوی این افراد در جامعه احساس می شود افزود: باید حواسمان باشد برای سفر برنامه ریزی و محل اقامت و مراکز بازدید تعریف شده باشد و بدون برنامه ریزی وارد یک شهرستان نشویم که بار ترافیکی زیاد باشد.

فعالی درباره ازسرگیری فعالیت موزه ها و اماکن گردشگری استان کرمان بیان کرد: همه سایت های تاریخی، اماکن و موزه ها فعالیت خود را از سر گرفته و آماده ارائه خدمات هستند.

وی در پایان درباره وضعیت پروازهای استان کرمان گفت: هم اکنون تمامی پروازهای داخلی به مقصد و مبدا کرمان انجام می شود و درباره پرواز های خارجی نیز هر زمان که وزارت بهداشت اعلام کند، آمادگی پذیرایی از مسافران خارجی را خواهیم داشت.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان