امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

با این وضعیت، هیچکس جلودار کروناویروس نخواهد بود

#1
با این وضعیت، هیچکس جلودار کروناویروس نخواهد بود 1

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به تاثیر حضور در اجتماعات در ابتلا به ویروس کرونا گفت: زمانی که بیمار مبتلا به کروناویروس را ردیابی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این ابتلا به دنبال حضور در جشن، مسافرت و یا گردهمایی بوده است.

دکتر سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نکته‌ای که اخیرا مردم رعایت نمی‌کنند و به آن کم توجه شده‌اند، رفتن به مهمانی‌ها، شرکت در مراسمات و رفتن به مسافرت‌ها است و همه این موارد، رفتاری هستند که باعث انتشار عفونت می‌شوند.

وی افزود: زمانی که بیمار مبتلا به کروناویروس را ردیابی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که این ابتلا به دنبال حضور در جشن، مسافرت و یا گردهمایی بوده است.

علوی عنوان کرد: در اوایل شیوع کروناویروس، شعار در "خانه بمانید" را دادیم و دست‌هایمان را به علامت پیروزی بالا بردیم و گفتیم کرونا را شکست می‌دهیم اما چرا همه این شعارها فراموش شدند؟ با این وضعیت چگونه می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم؟ با عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و خروج از منزل می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم؟

وی افزود: زمانی که تمام کشور از جمله استان‌های قم و گیلان، با تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا درگیر بودند، در خوزستان موارد ابتلا زیاد نبود زیرا خوزستان نخستین استانی بود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: در ۱۳ فروردین‌ماه که روز طبیعت است، محدودیت‌های ترافیکی زیادی اعمال و پارک‌ها تعطیل شدند و کسی به گشت و گذار نرفت تا بتوانیم بیماری را شکست دهیم.

وی تصریح کرد: چه شد که پس از ۳۱ فروردین‌ماه و با بازگشایی‌ها تصور بر این شد که شیوع ویروس تمام شده است و مردم به رفتار قدیمی خود و به حالت عادی برگشتند، در حالی که همه مسئولین بهداشتی مرتبا هشدار می‌دهند که کروناویروس هنوز وجود دارد و با ما زندگی می‌کند. اگر کوچک‌ترین غفلتی شود، کروناویروس بدتر از حالت قبلی ما را مورد تهدید قرار می‌دهد.

علوی گفت: ما نمی‌خواهیم از زیر بار مسئولیت سنگینی که بر عهده ما گذاشته شده، شانه خالی کنیم اما همه می‌دانند اختیارات و قدرت مانورمان محدود است. ما تنها می‌توانیم بیماریابی انجام دهیم و مبتلایان به کروناویروس را توصیه به قرنطینه کنیم و افرادی که نیاز به بستری دارند را به بیمارستان‌ها هدایت کنیم.

وی افزود: نمی‌توانیم به زور درب منزل مردم را قفل کنیم و یا جلوی درب منزل آن‌ها مامور بگذاریم تا از خانه خارج نشوند. باید مردم با ما همکاری کنند در غیر این صورت کروناویروس را همراه خواهیم داشت و هیچ کس جلودارش نخواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان بیان کرد: زمانی می‌توانیم کروناویروس را مهار کنیم و شاهد کاهش موارد ابتلا باشیم که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. مگر در این پروتکل‌ها چه کارهای سختی وجود دارد که مردم نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند؟
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
Heart صحبت‌های ملانیا ترامپ درباره وضعیت سلامتی‌اش پس از کرونا
  زندگی جهان زیر سایه کروناویروس
  محافظ نامرئی هواپیما برای دوری از کروناویروس+تصاویر
  وضعیت قرمز بوشهر در انتظار برنامه‌های رئیس‌جمهور
  کروناویروس جهش‌یافته حاکم جهان شده است
  وضعیت کرمانشاه مطلوب نیست
  شاید واکسن موثر علیه کروناویروس هرگز ساخته نشود
  استان کرمان به وضعیت هشدار رسید

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان