امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

لیگ بوکس همان آش و همان کاسه قبل نشود!

#1
لیگ بوکس همان آش و همان کاسه قبل نشود! 1

در حالی که فدراسیون بوکس ایران قصد دارد لیگ برتر را بار دیگر راه اندازی کند، کارشناسان این رشته امیدوارند که همانند گذشته شاهد حواشی و مشکلات این رقابت‌ها نباشند.

به گزارش ایسنا، فدراسیون بوکس ایران تصمیم دارد رقابت‌های لیگ برتر این رشته را پس از گذشت ۱۰ سال بار دیگر راه اندازی کند، اما این موضوع باعث شده تا سوالات متعددی در مورد شرایط بوکس ایران برای برگزاری این رقابت‌ها، در اذهان دوستداران این رشته مطرح شود.

مسائلی همچون بحث وجود یا عدم وجود نیروی انسانی و پتانسیل کافی، ‌برنامه ریزی درست فدراسیون برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فعالیت‌های تیم ملی و همچنین بحث مسائل مالی که همگی در کنار هم باعث شده‌اند تا نگاه‌های متفاوتی در رابطه با این تصمیم فدرسیون ایجاد شود.

با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر فدراسیون بوکس با مشکلات مالی و مدیریتی متعددی دست و پنجه نرم کرده است، خیلی‌ از کارشناسان و پیشکسوتان معتقدد برگزاری لیگ کار ساده‌ای نیست و حتی می‌تواند باعث ایجاد حاشیه‌های بیشتر برای این رشته شود. بوکسی که به تازگی به لطف دو سهمیه المپیک ورزشکارانش خود را از نوک پیکان حاشیه‌های فدراسیون‌های ورزشی دور کرده است.

با وجود چنین صحبت‌هایی، حسین ثوری اعلام کرده است که فدراسیون بوکس قصد دارد لیگ پویایی را با حضور تیم‌های قابل قبول از نظر پشتوانه مالی برگزار کند. علی مظاهری پیشکسوت بوکس ایران در این مورد به ایسنا گفت: "رئیس فدراسیون بوکس اظهار کرده است که لیگ پویایی را برگزار می‌کند، اما حضور هشت تیم با قدرت کامل حداقل ۵۰ بوکسور یک سطح می‌خواهد که ما فعلا چنین ظرفیتی نداریم. اگر قرار است لیگ برگزار کنیم، نباید مثل سال‌های قبل پس از برگزاری دو هفته مسابقه، ۶ تیم انصراف دهند و تنها دو تیم که بوکسورهای خوب را در اختیار دارند در لیگ بمانند. باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که تیم‌ها وسط راه انصراف ندهند. نمی‌شود در هر چیزی به صورت مقطعی ورود کرد تا از بعد تبلیغاتی آن استفاده کنیم."

او همچنین افزود: "چشم من آب نمی‌خورد که لیگ به خوبی برگزار شود. وقتی در قهرمانی کشور ما آنقدر داوری‌ها را زیر سوال می‌برند، باید بدانیم که در لیگ هم این اتفاقات وجود دارد. برای برگزاری لیگ باید تیم قوی داشته و آن‌ها را به روز ‌کنیم. برای لیگ پویا باید همه عوامل درست باشد، اما خب ما از بوکس دور نیستیم و به عنوان‌ پیشکسوت و کارشناس هرجا مشکل باشد سعی می‌کنیم انتقاد سازنده انجام دهیم. تنها از ثوری می‌خواهیم که از بزرگنمایی دست برداشته و بیشتر کار کند."

* تیم ملی فدای لیگ برتر نشود

یکی از اصلی‌ترین مسائلی هم که با برگزاری لیگ بوکس توجه به آن از همیت بالایی برخوردار است، جلوگیری از لطمه زدن فعالیت لیگ به برنامه‌های تیم ملی خواهد بود که در گذشته هم باعث ایجاد حواشی می‌شد. اکبر احدی سرمربی سابق تیم ملی بوکس ایران نیز در این مورد گفت: "برگزاری لیگ اتفاق خوبی است،‌ به شرطی که فدراسیون برنامه‌ریزی خوبی را برای آغاز و پایان این مسابقات کند. همه ما همیشه و از قبل دوست داشته‌ایم که رقابت‌های لیگ راه‌اندازی شود، اما انتخاب زمان مناسب برای برگزاری این مسابقات بسیار مهم است. زمانی که برای برگزاری لیگ انتخاب می‌شود باید به گونه‌ای باشد که برنامه‌های تیم ملی را دچار آسیب نکند. لیگ باید بوکسورها را برای حضور در اردوی تیم ملی آماده کند، نه این که بوکسورها در اردوی تیم ملی آماده شوند."

او ادامه داد: "در گذشته هم این مشکل وجود داشت که وقتی قرار بود مسابقات لیگ را برگزار کنند، اردوی تیم ملی تعطیل می‌شد چون برخی از بوکسورها مجبور بودند در لیگ برای باشگاه‌های خود مبارزه کنند. اکنون با در نظر داشتن این موضوع باید زمانی برای برگزاری مسابقات لیگ انتخاب شود که لطمه‌ای به تیم ملی نخورد. نباید تیم ملی در اختیار باشگاه‌ها و لیگ باشد، ‌باید باشگاه‌ها در اختیار تیم ملی باشند."

موضوع دیگری که این روزها باعث ایجاد شائبه درباره برگزاری لیگی پویا برای بوکس شده، بحث تعداد بوکسورهای حرفه‌ای و سطح بالا در ایران است. تعدادی از کارشناسان معتقدند که فعلا بوکس ایران از نظر پتانسیل در سطحی قرار ندارد که بتواند لیگ سطح بالایی را داشته باشد و نهایتا دو تیم قدرتمند می‌توان در لیگ داشت. احدی همچنین دراین باره توضیح داد: "به هر حال باید از یک جایی این کار را شروع کرد؛ همه لیگ‌ها از همان ابتدا فوق‌العاده نبوده‌اند. با این وجود ایران به قدری بوکسور خوب دارد که حداقل ۶ تیم قابل قبول را تشکیل دهند. نصفی از این نفرات دیده نشده‌اند، حتی بوکسورهای شایسته‌ای هستند که هرگز به تیم ملی دعوت نشده‌اند. اصلا لیگ به همین منظور برگزار می‌شود که استعدادها و چهره‌های جدید را برای آینده شناسایی کنیم."

* قرادادهایی که پرداخت نمی‌شد اصلاح شود

موضوع دیگر نحوه عقد قرادادها و عمل کردن باشگاه‌های حاضر در لیگ بوکس، به تعهداتشان است. در گذشته شاهد بوده‌ایم که برخی باشگاه‌ها ابتدای فصل قراردادهایی را با بوکسورهای مد نظر خود بسته و در لیگ حضور یافته‌اندند، اما پس از گذشته چند هفته در اواسط راه کناره گیری کرده و طلب خود به بوکسورها را هم پرداخت نکرده‌اند.

عیسی گل‌محمدی سرپرست سابق تیم ملی بوکس که سابقه مربیگری در لیگ را داشته است، با بیان اینکه سازمان لیگ و فدراسیون باید از تیم‌هایی که می‌خواهند شرکت کنند ضمانت بگیرد، توضیح داد: "بهتر است قانونی باشد تا پول بوکسورها پرداخت شود. در گذشته تیم‌های مازندرانی و برخی تیم‌های دیگر که قرارداد می‌بستند، حق و حقوق بوکسورها را نمی‌دادند که فدراسیون باید به این موضوع دقت کند تا فردا اگر بوکسوری بازی کرد، بتواند پولش را بگیرد. این موضوع در گذشته بوده و الان نباید اینگونه باشد. همچنین بهتر است بازی‌ها در دو گروه و به صورت رفت و برگشت باشد، به گونه‌ای که تیم هر استانی در شهر خود میزبان باشد."

البته فعلا برگزاری لیگ برتر بوکس به خودی خود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما به نظر می‌رسد با توجه به پیگیری‌های فدراسیون این رقابت‌ها در سال جاری برگزار خواهد شد. حال با توجه به نکاتی که به آن‌ها اشاره شد، باید منتظر ماند و دید که آیا حسین ثوری می‌تواند به قول خود یعنی برگزاری لیگی پویا و منظم عمل کند یا خیر؟ پیشنهاد می‌شود فدراسیون بوکس ایران با استفاده از تجربیات کسب شده فدراسیون در دوره‌های گذشته لیگ و پیشنهادات کارشناسان، از تکرار دوباره اشتباهات خودداری کند تا مثل "همان آش و همان کاسه"، تکرار نشود.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  گل‌محمدی: تصمیم گیرنده‌های فدراسیون‌ بوکس ضعیف هستند
  نهرودی: زیرساخت برای لیگ بوکس کافی نیست، اما باید شروع کرد
  هشدار حمید سوریان: کشتی حمایت نشود سقوط می‌کنیم
  سلامت بازیکنان فدای شوق ازسرگیری لیگ نشود
  روزبهانی: پشت گوش‌تان را دیدید، لیگ بوکس را می‌بینید!
  نکته مهم برای مخالفان ادامه لیگ/ اگر مسابقات برگزار نشود...
  اسپانسر فدراسیون بوکس و چک‌هایی که پاس نمی‌شود!
  اقدام تحسین‌برانگیز نکونام؛لیگ برگزار نشود،دستمزدم را می‌بخشم
  تمرین ملی‌پوش بوکس در "کلبه وحشت"!
  شهردار گرگان: رای فدراسیون عوض نشود در لیگ حاضر نمی‌شویم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان