امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

حاشیه های فساد در فدراسیون جهانی وزنه برداری

#1
حاشیه های فساد در فدراسیون جهانی وزنه برداری 1

رقیب جدی تاماش آیان که دو مرتبه در انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری شکست خورد عنوان کرد می خواهد از آیان خسارت بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از Inside the games، آنتونی اورسو رییس کنفدراسیون وزنه برداری اروپا دو مرتبه از تاماش آیان در انتخابات سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷ شکست خورد. او در واکنش به گزارش مک لارن که عنوان کرده آیان در دو کنگره قبلی انتخابات وزنه برداری رای خریده است، گفت: من از گزارش مک لارن تعجب نکردم زیر از سالهای گذشته از فساد آیان شکایت کرده بودم اما هیچ اقدامی علیه او صورت نگرفت. می توانم بگویم اگر آیان پول نمی داد من در انتخابات سال ۲۰۱۷ برنده بودم. این فساد خسارت بزرگی را به ورزش، فدراسیون جهانی وزنه برداری و شخص من وارد کرد.

مک لارن که مسئول رسیدگی به اتهامات علیه تاماش آیان است و اورسلا پاپاندرئا رییس موقت فدراسیون جهانی اعلام کرده اند اطلاعاتی که در مورد فساد آیان دارند در صورت لزوم در اختیار قانون دو کشور مجارستان و سوئیس می گذارند. اورسو در این مورد نیز گفت: من تصمیم دادگاه سوئیس را در مورد تاماش آیان دنبال می کنم و با وکیلم صحبت خواهم می کرد و می خواهم در دادگاه از آیان خسارت بگیرم.

اورسو اولین نفری بود که از مفقود شدن میلیون ها دلار در فدراسیون جهانی در ۱۰ سال گذشته شکایت کرده بود و شواهد خود را برای مک لارن ارسال کرده و معتقد است در مورد این مسئله برنده خواهد شد.

اورسو در مورد امتناع کردن تعدای از اعضای هیات اجرایی از همکاری با مک لارن گفت: مشکل از هیات اجرایی نیست بلکه مشکل زیاد شدن فرزندان آیان است که از لحاظ ذهنی مانند او هستند. ما باید ذهن آنها را پاک کنیم و آنها را آگاه سازیم که وزنه برداری رشته باستانی و شایسته احترام است نه جایی برای فساد. حتی باید برخی از روسای فدراسیون های عضو تغییر کنند و قوانین فدراسیون جهانی هم عوض شود. همچنین باید کسانی بتوانند عضو هیات اجرایی شوند که در کشور خود هم از لحاظ ورزشی و هم کیفری پاک باشند.

او با اشاره به انتخابات سال ۲۰۱۷ که در تایلند برگزار شد، گفت: من زمانی که می خواستم در انتخابات فدراسیون جهانی شرکت کنم به کشورهای زیادی سفر کردم و ابتدا به سراغ کشورهای پاک رفتم. برخی از روسای فدراسیون ها هم معتقد بودند اکنون وقت تغییر است و اگر آیان در ریاست بماند نمی توانند مدال بگیرند. شعار من هم "زمان تغییر" بود.

اورسو در زمان انتخابات ساعت مچی و تی شرت هایی که شعار زمان تغییر روی آن نوشته شده بود را به عنوان هدیه آورده بود که مصادره شد و آن زمان شایعه شد او به دنبال خریدن رای بوده است.

اورسو در واکنش به این اتهام گفت: من نسبت به این اتهام خندیدم. من هدیه ای را برای نمایندگان کشورها در کنگره انتخاباتی آوردم که در همه کنگره های انتخاباتی چنین چیزی هست که کاندیدا دلایل خود برای نامزدی را توضیح می‌دهد و هدیه کوچکی به عنوان سمبل هم اهدا می کند. هزینه هدیه من فقط ۳۰ دلار بود زیرا این فقط یک هدیه نمادین بود. زمانی هم که وارد فرودگاه بانکوک شدم، ماموران گمرک به سراغ من آمدند مستقیم سوال کردند چه چیزی با خودم حمل می کنم که من هم توضیح دادم و حتی فاکتور ساعت ها که ارزش آنها داخلش نوشته بود را نشان دادم اما آنها ساعت ها را توقیف کردند و گفتند زمان برگشت می توانم دریافت کنم. این در حالی بود که گوشی های همراه جدید که متعلق به کشور قزاقستان بود به کسانی که با آیان بودند، داده شد که ارزش آنها هزاران دلار بود.

اورسو در پاسخ به این پرسش که در انتخابات فدراسیون جهانی که ژانویه ۲۰۲۱ برگزار می شود، شرکت خواهد کرد گفت: خیلی ها از من این سوال را می‌پرسند و من می گویم وقت آن نیست به آینده فکر کنیم بلکه وقت آن است به فکر شرایط حال حاضر باشیم. ما از همین حالا باید تغییرات را آغاز کنیم و احتیاج داریم ۴۴ سالی که توسط یک دیکتاتوری از دست رفته را بازیابی کنیم. دموکراسی و شایسته سالاری را در نظر بگیریم و گذشته را رها کنیم و تصویر جدید از وزنه‌برداری بسازیم. من وقتی با ورزشکاران پاک صحبت می کنم آنها نمی گویند "می خواهم برنده باشم" بلکه می گویند می خواهند در سطحی رقابت کنند که همه پاک باشند این همان چیزی است که وزنه برداری احتیاج دارد و هیات اجرایی فدراسیون جهانی باید شرایطش را برای ورزشکاران و کشورها فراهم کند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  واکنش فدراسیون به دعوت شدن کنعانی‌زادگان
  دومین شکست جوانان بسکتبال ایران در جام‌جهانی
  قاضی هیتلر برای فدراسیون آلمان دردسرساز شد!
  فدراسیون فوتبال و اعلام استادیوم های جام جهانی به AFC
  غیبت پرسش‌برانگیز ایران در جام جهانی FIFAe
  فوری: شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس تایید شد! شایعه نیست
  شکایت فدراسیون فوتبال هند از پرسپولیس؟
  تمجید اتحادیه جهانی از ستاره کشتی ایران/ گرایی: به این نمایش افتخار می کنم
  رکورد جهانی استراماچونی در اینستاگرام
  فوری: بحرین میزبان ادامه رقابت‌های مقدماتی جام جهانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان