امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

درباره وضعیت زندان های کرمان در رابطه با بیماری کرونا نگرانی جدی وجود ندارد

#1
درباره وضعیت زندان های کرمان در رابطه با بیماری کرونا نگرانی جدی وجود ندارد 1

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که درباره وضعیت زندان های این استان در رابطه با بیماری کرونا جای نگرانی جدی وجود ندارد، گفت: تمهیدات لازم در زندان های استان کرمان با ایجاد بندهای قرنطینه مورد نیاز و اجرای پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده است

"یدالله موحد" امروز پنجشنبه ۲۲ خردادماه در جلسه بررسی وضعیت زندان های استان کرمان افزود: اداره کل زندان های استان کرمان در تعامل با دانشگاه علوم پزشکی و سایر مجموعه های مرتبط از ورود بیماران مبتلا به کرونا به بندهای بسته جلوگیری کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام زمان مرخصی برخی مددجویان و افزایش ورودی ها به زندان ها نگرانی هایی درباره احتمال ورود این ویروس به زندان ها ایجاد شده که با انجام تدابیر لازم تلاش می شود که از ورود این بیماری به زندان ها جلوگیری شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر این مطلب که وضعیت سلامت مددجویان زندان ها از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 به صورت مستمر مورد سنجش قرار گرفته و به شدت تحت کنترل است، اظهار کرد: لازم است که به خانواده زندانیان اطمینان لازم داده شود که وضعیت سلامت مددجویان زندان ها همواره تحت سنجش و بررسی است تا از نگرانی های آنها جلوگیری شود.

موحد گفت: دادگستری استان کرمان تلاش می کند که از مجاری قانونی لازم زمینه تمدید مرخصی برخی مددجویان زندان ها را دنبال کرده و با سایر تدابیر مورد نیاز، وضعیت سلامت کنونی در زندان ها را به نحوی حفظ کندکه امنیت و آرامش جامعه نیز تداوم یابد.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان تاکید کرد: لازم است که دانشگاه علوم پزشکی کرمان پروتکل های بهداشتی تکمیلی برای حفظ سلامت مددجویان زندان ها را تدوین و ارائه کند و مجموعه قضایی نیز ضمانت اجرای کامل این تدابیر را بر عهده می گیرد.

موحد اظهار کرد: غربالگری ورودی و فاصله گذاری اجتماعی در حد مقدورات قانونی از اولویت های رفتاری برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به زندان ها است.

رییس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از این نشست و در ارتباط ویدئو کنفرانس با زندان های کهنوج و منوجان با اشاره به لزوم فعال شدن بازداشتگاه قلعه گنج و رودبار جنوب، گفت: با راه اندازی این بازداشتگاه ها در کنار زندان های منوجان و کهنوج، مشکلات زندان های این شهرستان ها کاهش می یابد.

موحد در ارتباط ویدئو کنفرانس با تعدادی از زندان های استان کرمان افزود: با تشکیل دادگاه کیفری یک کهنوج و شهرستان های مرتبط، امکان اعزام زندانیان این شهرستان به جیرفت وجود ندارد و باید برای رفع مشکلات این زندان ها برنامه ریزی و اقدام شود.

وی با اشاره به طرح موضوع زندانی یک زوج دارای سه فرزند در شهرستان کهنوج، گفت: مددکاران زندان با مشاهده اینگونه موارد باید بلافاصله وضعیت این مددجویان را بررسی کنند تا در صورت امکان با حمایت قضایی یکی از والدین آزاد شده و سرپرستی فرزندان خود را بر عهده گیرد و در غیر اینصورت فرزندان این خانواده ها به سایر اعضای خانواده خود و یا بهزیستی سپرده شوند.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان نیز در این نشست با تاکید بر این مطلب که تاکنون مشکلی در رابطه با بیماری کرونا در زندان های استان کرمان ایجاد نشده است، گفت: با ارائه مرخصی به مددجویان، برگزاری دادگاه های الکترونیک و همکاری همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی زمینه حفظ سلامت مددجویان زندان ها فراهم شده است.

به گزارش ایسنا، "رمضان امیری" افزود: براساس پروتکل های بهداشتی تست هایی از سوی دانشگاه علوم پزشکی از مددجویان ورودی به زندان هاگرفته می شود تااز سلامت این افراد اطمینان لازم حاصل شود.

وی با اشاره به این مطلب که با از سرگیری ورودی ها و بازگشت زندانیان مرخصی تدابیر لازم برای پیشگیری از ورود کرونا به زندان ها اندیشیده شده است، عنوان کرد: فضای لازم برای چک علائم کرونا در ورودی های زندان ها ایجاد شده و مددجویان ورودی پس از سنجش ابتدایی، سپس وارد بند قرنطینه دوم می شوند.

وی با اشاره به این مطلب که آموزش های لازم به مددجویان زندان ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا ارائه شده است، گفت: پرسنل اداره کل زندان های استان کرمان از ابتدای شیوع ویروس کووید 19 به صورت کامل در آماده باش هستند و آموزش های لازم به این افراد نیز ارائه شده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  گوشت آهو به بازار رسید! نگرانی از منقرض شدن نسل آهو ها
Information اسماعیل خلیل زاده روانه زندان شد!
Subarrow انجام تحقیقات در رابطه با ارائه اطلاعات از سوی کری به ظریف
  حقایقی درباره یکی از نخستین دانشمندان ناشناخته زن جهان
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  چند شایعه درباره وضعیت جسمانی رهبر انقلاب + عکس
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان