امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

استاندار کرمانشاه: کمبود کیت نداریم

#1
استاندار کرمانشاه: کمبود کیت نداریم 1

استاندار کرمانشاه از افزایش تعداد تست‌های تشخیص کرونا در کرمانشاه به هزار تست در روز از امروز (24 خرداد) خبر داد.

هوشنگ بازوند در حاشیه نشست ستاد مقابله با کرونا، در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در کرمانشاه و تصمیماتی که اتخاذ شده، گفت: استان کرمانشاه از نظر شیوع کووید19 هم اکنون در وضعیت "قرمز" به سر می‌برد و شرایط سختی در استان داریم که اگر مردم و مسئولین رعایت و همراهی نکنند، هزینه‌های بسیار سنگینی به ما تحمیل خواهد شد و جان مردم به خطر می‌افتد.

وی ادامه داد: برای عبور از این شرایط نیازمند همکاری جدی مردم در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین تغییر رفتار مدیران و افزایش فعالیت‌های نظارتی آنها هستیم.

استاندار کرمانشاه مسئولیت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف را بر عهده متولیان مربوطه در دستگاه‌ها دانست و عنوان کرد: اگر در رستوران‌های پذیرایی موضوع 50 درصد ظرفیت رعایت نشود، اصناف از ماسک استفاده نکنند و یا بیش از سه نفر در تاکسی‌ها سوار شوند، مسئولیت بر عهده مدیران دستگاه‌های مربوطه است.

وی بر لزوم رعایت موازین بهداشتی در بانک‌ها نیز تاکید کرد و گفت: بانک‌هایی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند و بدون ماسک خدمات بدهند تعطیل خواهند شد و با نصب تابلو و بنر به مردم درباره دلیل تعطیلی بانک نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

بازوند از در نظر گرفتن قاضی ویژه برای برخورد با کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند نیز با همکاری دادستانی خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: جلسات کمیته نظارت به صورت هفتگی برگزار می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی هر گزارشی در زمینه عدم رعایت موازین بهداشتی به این کمیته ارجاع دهد، حتما برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با رعایت این موازین، پیک بیماری کرونا که اکنون در کرمانشاه با آن مواجهیم را با کمترین هزینه پشت سر بگذاریم.

بازوند در ادامه با اشاره به برخی تصمیمات ستاد ملی کرونا و بازگشایی‌هایی که اخیرا در کسب و کارها صورت گرفته، یادآور شد: قرار است رئیس جمهور اختیاراتی به استان‌هایی که در وضعیت قرمز و پیک کرونا هستند، برای گرفتن تصمیمات ویژه بدهد که این موضوع در جلسه‌ پنجشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهور مطرح و کار کارشناسی آن انجام خواهد شد و در نهایت شنبه هفته آینده (31 خرداد) اعلام می‌شود.

وی همچنین از تخصیص 680 میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در گذشته قرار بود این تسهیلات صرفا در زمینه صنوف فقط به آنهایی تعلق گیرد که کارگر بیمه شده دارند، اما با پیگیری‌های انجام شده مقرر شد این تسهیلات به صنوفی که کارگران آنها بیمه نشده‌اند نیز پرداخت شود.

استاندار کرمانشاه درباره آخرین وضعیت انجام تست‌های کرونا در استان نیز افزود: تاکنون روزانه 800 تست کرونا در استان اخذ می‌شد که این تعداد از امروز به هزار تست در روز افزایش می یابد.

بازوند افزود: این شیوه بیماریابی فعال روند خوبی است که اگرچه به دنبال افزایش تعداد تست‌ها تعداد مبتلایان هم بالا می‌رود، اما منجر به شناسایی افراد درگیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: مشکلی هم در زمینه کمبود کیت تشخیصی کرونا در استان نداریم.

استاندار کرمانشاه با اشاره به در نظر گرفتن هزار تخت بیمارستانی مطابق نقشه راه مقابله با کرونا در استان، تاکید کرد: هم اکنون 380 تخت به این منظور داریم که از این تعداد 76 مورد تخت بستری ICU است.

بازوند اشاره‌ای هم به وضعیت تامین ماسک در استان داشت و گفت: اگرچه کمبود ماسک هست، ولی به شکلی نیست که مردم نتوانند ماسک تهیه کنند.

وی از مشکلاتی که در زمینه تهیه پارچه استاندارد تولید ماسک وجود داشت یاد کرد و گفت: پیگیری برای تامین پارچه کافی در حال انجام است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  استانی عاری از کرونا نداریم/ احتمال برقراری مجدد محدودیت‌ها
  وضعیت کرمانشاه مطلوب نیست
  پیشنهاد ستاد نانو برای رفع چالش کمبود اعتبارات
  ابراز نگرانی استاندار سمنان از تعدد پاتوق‌های معتادان متجاهر
  چین: اطلاعاتی برای ارائه درباره کیم جونگ اون نداریم
  استاندار قم: مسافرت 200 هزار نفر از شهر قم به سایر نقاط کشور
  استاندار اصفهان: با دستور وزیر بهداشت، حضور پزشکان بدون مرز در استان منتفی شد
  نخستین سالن یخی استاندار ایران +عکس
  مسکو: برای مذاکره با آمریکا درباره سوریه پیش‌شرطی نداریم
  اوحدی: از سرنوشت ۶۹ مفقود ایرانی فاجعه منا، هیچ خبری نداریم

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان