امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

خطر موج دوم همه‌گیری کووید19در شاهرود

#1
خطر موج دوم همه‌گیری کووید19در شاهرود 1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود نسبت به خطر موج دوم همه‌گیری کروناویروس و تغییر وضعیت دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه از وضعیت سفید به وضعیت زرد و قرمز هشدار داد.

دکتر رضا چمن در گفت‌وگو با ایسنا با اذعان به اینکه در این شرایط در معرض خطر موج دوم قرار داریم اظهار کرد: هر دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه بیش از یک ماه است که در وضعیت سفید هستند.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور و خطر وقوع احتمالی موج دوم همه‌گیری کروناویروس تصریح کرد: با تلاش همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه در شرق استان سمنان به وضعیت مهار و کنترل کووید19 رسیدیم.

این عضو ارشد کارگروه استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه طی این مدت موارد بدحال و بستری در شاهرود و میامی به حداقل ممکن رسیده افزود: با این حال تلاش همکاران ما در بیماریابی چند برابر شده و نمونه‌گیری گسترده از هرگونه مورد مشکوک و یا دارای سابقه تماس با هدف قطع زنجیره انتقال به‌صورت جدی ادامه داشته و به ازای هر یک مورد مثبت شناسایی شده ۵ تا ۱۰ نمونه از اطرافیان گرفته می‌شود .

دکتر چمن با اشاره به حجم بالای این نمونه‌گیری‌ها خاطرنشان کرد: در نتیجه این بیماریابی فعال و گسترده در شهرستان‌های تحت‌پوشش علوم پزشکی شاهرود، موارد بدون علایم و خفیف و یا با سابقه آلودگی و بهبود یافته، خود به خود و در مسیر کار نیز کشف و شناسایی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود ادامه داد: همچنان که پیش از این نیز پیش‌بینی و بارها هم یادآوری و هشدار داده بودیم با توجه به خطر شیوع کروناویروس در کشور در این شرایط در معرض خطر موج دوم قرار داریم.

وی به بافت جمعیتی و فرهنگی در منطقه پرداخت و اضافه کرد: با توجه به ارتباطات گسترده بین مردم مناطق مختلف و همجوار و روابط سببی و نسبی و موقعیت‌های شغلی شاهد گسترش دامنه موج دوم هستیم.

این متخصص اپیدمیولوژی، هشدارها در خصوص خطر شیوع دوباره کووید19 را جدی ارزیابی و اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی به صورت جدی از مردم درخواست داریم که مراقب سلامت خود و اطرافیان خود بوده و همچنان اصول پیشگیری و موازین بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

وی از شت‌وشوی مکرر و مرتب دست‌ها به عنوان یک اصل مهم در پیشگیری از بیماری‌های ویروسی یاد کرد و گفت: رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از دست دادن و روبوسی، محافظت از ترشحات مجاری تنفسی،رعایت و توجه جدی به فاصله بیش از یک متر در کلیه اماکن و محیط‌های شغلی و محافل خانوادگی و استفاده از ماسک خصوصا در اماکن پر ازدحام و...از مواردی است که می‌تواند به طور جدی در پیشگیری از ابتلا به کووید19 موثر باشد.

این عضو هیئت علمی علوم پزشکی با توجه به ریسک بالای بیماری برای سالمندان و افراد با زمینه بیماری از خانواده‌ها خواست: مراقبت از سلامت سالمندان و کسانی که بیماری های مزمن زمینه‌ای دارند را بیش ز پیش مدنظر داشته باشند.
وی با اشاره به سفید بودن وضعیت در هر دو شهرستان تحت‌پوشش این دانشگاه تصریح کرد: این وضعیت به معنای پایان کووید19 نیست و خطر بازگشت و رویارویی با موج دوم آن همچنان وجود دارد و از عموم مردم در شهرستان‌های تحت‌پوشش انتظار داریم که همچنان توصیه‌های وزارت بهداشت و کارشناسان سلامت را جدی گرفته و با رعایت بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی ما را در مدیریت شرایط و مقابله با کروناویروس یاری دهند.
به گزارش ایسنا- با وجود اینکه شاهرود و میامی از ابتدای بحران کروناویروس همواره از مناطق پرخطر در استان بودند اما مدیریت خوب و ایثارگرانه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود سبب شده که مناطق تحت پوشش این دانشگاه در بیش از یک ماه اخیر در وضعیت سفید و با خطر کم قرار گیرند.
استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی با مرکزیت شاهرود و سمنان است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  نیاز شدید اهواز به فضای فیزیکی برای انجام نمونه‌گیری کرونا
  پزشک فرانسوی: همه‌گیری کرونا در حال پایان یافتن است
  کناره گیری هیفا وهبی از خوانندگی بخاطر بیماریش
  وزارت بهداشت: در پاییز بار دیگر کرونا اوج‌گیری خواهد داشت
  روحانی: سخت گیری‌هایی از فردا اجرا می‌شود مردم آمادگی داشته باشند/ ممکن است همه پارک‌
Exclamation کناره گیری هیفا وهبی از خوانندگی بخاطر بیماریش! (عکس)
  بت رکورد بیشترین نفس گیری زیر آب (عکس)
Lightbulb بهره گیری WatchMaster از ساعت رومانسون در تولید واچ فیس Gear S3
  داماد برای باج‌گیری از پدرزن، خودش را ربود !
  ماجرای انتقام گیری خانُمـ 23 ساله در شبکه های مجازی!

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان