امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

برای موج‌های بعدی کرونا "پلاسما" نیاز داریم

#1
برای موج‌های بعدی کرونا "پلاسما" نیاز داریم 1

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه از نیاز ضروری به پلاسما خبر داد وافزود: با توجه به شروع موج دوم کرونا و احتمال وقوع موج های بعدی این بیماری، نیاز ضروری به اهدای پلاسما و ذخیره سازی آن جهت درمان مبتلایان کرونا داریم.

دکتر پژمان صالحی فر در آیین تجلیل از اهداکنندگان، هنرمندان و اصحاب رسانه حامی اهدای خون در استان، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور در سه ماه اخیر، گفت: این شرایط موجب شده تا آمار اهدای خون پایین بیاید و از همان زمان اصحاب رسانه، هنرمندان و گروه های مختلف مردمی پای کار آمدند تا فرهنگ اهدای خون را ترویج دهند.

وی افزود: خوشبختانه با همت این افراد کاهش اهدای خون در ایران به نسبت بسیاری کشورهای دیگر کمتر بود و در حالی که بسیاری کشورها کاهش 70 درصدی اهدای خون را در شرایط شیوع کرونا تجربه کردند، این میزان کاهش در ایران حدود 30 تا 35 درصد بود.

صالحی فر افزود: در اهدای خون، سلول زنده اهدا می شود که اهمیت آن کم از اهدای عضو نیست و افراد باید بدانند با هر بار اهدای خون می‌توانند جان سه نفر را نجات دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه 2.5 درصد جمعیت ایران جزو اهداکنندگان خون هستند، گفت: با توجه به جوان بودن کشور پتانسیل ها در این زمینه بالاتر است و جمعیت بسیاری می توانند اهدای خون داشته باشند و در همین راستا باید کارهای بسیاری صورت گرفته و اهدای خون به عنوان یک فرهنگ جدی در سطح جامعه مطرح شود.

وی تاکید کرد: باید همه به این باور برسیم که نیاز به خون همیشگی است و از طرفی "مرگ تنها برای همسایه نیست" و همه ما یک روزی احتمال دارد به خون افراد دیگر محتاج شویم و در همین راستا باید بحث اهدای خون را جدی بگیریم.

صالحی فر در ادامه به اهمیت اهدای پلاسما هم اشاره کرد وافزود: بحث پلاسما درمانی هم اکنون به عنوان یک راهکار درمانی تایید شده در درمان مبتلایان کرونا مطرح شده و به عنوان موثرترین اقدام درمانی در این زمینه مورد تاکید قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر تنها در استان کرمانشاه بیش از هفت هزار مبتلا به کرونا شناسایی شده و تعداد این افراد با سیر صعودی در حال افزایش است و قطعا برای درمان این افراد نیاز به پلاسمای بیشتری خواهیم داشت.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در همین راستا از تمام بهبود یافتگان کرونا که در رده سنی 18 تا 60 سال قرار دارند خواست تا برای اهدای پلاسما مراجعه داشته باشند.

وی افزود: این افراد یک ماه پس از بهبودی و منفی شدن نتیجه تست کرونا می‌توانند برای اهدای پلاسما به مرکز انتقال خون استان مراجعه داشته باشند و باید بدانند این اهدای پلاسما می‌تواند جان بسیاری از مبتلایان کرونا را نجات دهد.

صالحی فر تصریح کرد: مشخص نیست آنتی بادی تولید شده در بدن این افراد تا چه مدت در بدن آنها باقی می ماند، لذا باید هرچه سریعتر برای اهدای پلاسما که حاوی این آنتی بادی ها است، مراجعه داشته باشند.

وی افزود: با ذخیره سازی پلاسماهای اهدایی در دمای منفی 40 درجه می‌توان تا دو سال آنها را ذخیره و در شرایط مورد نیاز استفاده کرد.

صالحی فر با اشاره به شروع موج دوم کرونا، گفت: به احتمال زیاد موج های بعدی بیماری هم در راه باشد و در همین راستا نیاز ضروری به اهدا و ذخیره سازی پلاسما داریم و از تمام بهبود یافتگان برای این کار خیر دعوت می کنیم.

در پایان این مراسم از جمعی از هنرمندان، اصحاب رسانه و اهداکنندگان فعال خون و پلاسما در استان تقدیر شد.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  مرکل:دروضعیت کرونایی بی سابقه قرار داریم
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان