امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

تهران در رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی پایین‌ترین استان

#1
تهران در رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی پایین‌ترین استان 1

استاندار تهران از قرار گرفتن استان تهران در پایین‌ترین رتبه در حوزه رعایت فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و گفت: باید در این حوزه دقت بیشتری اعمال کنیم.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در پایان جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد در تشریح مصوبات این جلسه در جمع خبرنگاران، گفت: تمدید مرخصی زندانیان به جلسه ۳۱ خرداد ماه موکول شد. در جلسه امروز گزارشی در مورد بررسی وضعیت کشور به ویژه برخی استان‌ها که قبلا در وضعیت شیوع کمتری بودند و در هفته‌های جاری شیوع در آنها افزایش پیدا کرده، ارائه شد، به طوری که این استان‌ها نسبت به هفته‌های قبل افزایش ابتلا و شیوع را شاهد بودند که مقرر شد امکانات مورد نیاز و کمبودهای آنها تامین شود. همچنین اختیاراتی نسبت به برقراری و اعمال محدودیت‌ها به استانداران این استان‌ها داده شد که البته استان تهران جزء آنها نیست.

وی تاکید کرد:‌ روند بیماری در استان تهران کمی افزایش یافته اما در حوزه مرگ و میر همانند گذشته آمارها پایین آمده است. به شکلی که در حال حاضر در شرق استان وضعیت خوبی داریم اما در شهرستان‌های غرب استان نیازمند توجه بیشتر در فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این که استان تهران تاکنون وضعیت بحرانی نداشته است، افزود: در استان تهران با شیبی به شکل ملایم به پیک شیوع رسیدیم و با وجود پیچیدگی‌های تراکم جمعیت ، کسب و کار و وجود جمعیت سه و نیم میلیون نفری شناور به تناسب این موضوعات، شرایط بحرانی نداشتیم و با مدیریت از پیک شیوع عبور کردیم البته باید دقت و مراقبت ما بیشتر باشد.

وی ادامه داد:‌ مردم تهران میل به سفر بیشتری دارند به شکلی که در تعطیلات قبلی بر اساس آمار نیروی انتظامی جمعیت زیادی از استان خارج شدند که در هنگام برگشت ممکن است این افراد مبتلا به بیماری شوند و به داخل استان بازگردند. در حال حاضر باید توجه ویژه‌ای به حوزه حمل و نقل عمومی داشته باشیم.

به گفته بندپی، امروز در رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری‌های اجتماعی پایین‌ترین استان هستیم که باید در این حوزه دقت بیشتری اعمال کنیم. البته خوشبختانه تصمیماتی همچون برگزاری امتحانات دانشگاهها به صورت غیر حضوری ابلاغ شد که تبعیت هم کردند اما نگرانی حمل و نقل عمومی همچنان وجود دارد. استفاده از ماسک خوب بوده اما رعایت فاصله گذاری اجتماعی کم است که ممکن است از این منظر آسیب پذیر باشیم.

وی درباره بازگشایی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی گفت: تمام پروتکل‌های بهداشتی در این حرم رعایت شده و اقامه نماز نیز با رعایت پروتکل‌ها انجام می شود به شکلی که بیش از ۹۰ درصد افراد این پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند. در مورد مساجد نیز وضعیت به همین شکل است. البته در مورد بانک‌ها ، اصناف و رستوران‌ها نیاز داریم که اتحادیه‌ها شرایطی را فراهم کنند که پروتکل‌های فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود تا مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌ها نشویم. تالارها همچنان در تهران بسته خواهند ماند اما توصیه این است که ازدواج ها بدون گرفتن این مراسم انجام شود.

استاندار تهران تاکید کرد:‌ در این جلسه به وزارت صمت تکلیف شد نسبت به عرضه ماسک ارزان قیمت اقدام کند. بی تردید ماسک وسیله‌ای مؤثر در جلوگیری از انتقال و قطع چرخه شیوع ویروس است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  بمب گذاری کرمان: جنایت دوم داعش پس از حمله تروریستی حرم شاه چراغ !
  پیج بچه پولدارا های تهران در اینستاگرام چه خبره ؟+ عکس ها
Subarrow برجام چگونه بن سلمان را وادار کرد از موضع پایین، به مذاکره با ایران تن دهد؟
  قیمت لحظه ای سهام امروزشرکت ها دربازار بورس تهران
  هشدار فرابورس درباره دستکاری قیمت سهام در شبکه‌های اجتماعی
  زالی: وضعیت تهران نگران کننده است/ خودداری از دورهمی شب یلدا
  آموزش رقص و حرکات موزون در شمال شهر تهران +عکس
  دعا کنید در تهران زلزله نیاید/ برای زلزله بالای ۷ ریشتری مشکل قبر هم داریم
  عوامل اجرای موسیقی خیابانی بدون رعایت الزامات فرهنگی و بهداشتی در ایلام دستگیر شدند.
  فرود پلیکان غول پیکر در منزل مسکونی در تهران

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان