امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ترکیه درصدد احداث ۲ پایگاه نظامی در لیبی است

#1
Heart 
روزنامه «ینی شفق» ترکیه به نقل از برخی منابع منطقه‌ای نوشت، پس از سفر فایز السراج، رئیس شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی به آنکارا در تاریخ چهارم ژوئن و دیدار او با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، همکاری‌های نظامی لیبی و ترکیه به سطوح بالاتری ارتقا پیدا می‌کند.

این روزنامه در ادامه نوشت، در حال حاضر در کنار تلاش‌هایی که برای پاکسازی پایگاه هوایی الوطیه از مین‌ها می‌شود، این پایگاه که زیرساخت آن تعمیر شده در حال راه‌اندازی دوباره است.

ینی شفق افزود، هدف از این تلاش‌ها آن است که در پایگاه الوطیه امکان ساخت پایگاهی هوایی برای ترکیه فراهم شود و قرار است پهپادها و سامانه‌های پدافند هوایی ترکیه که نقش به سزایی در موفقیت عملیات‌های نظامی دولت وفاق برای بازپس‌گیری این پایگاه نظامی مهم داشتند، در این پایگاه مستقر شوند.

ینی شفق همچنین نوشت، علاوه بر این‌ها، در بندر شهر ساحلی مصراته که مشرف به دریای مدیترانه است، گام‌های مشابهی برای ساخت پایگاهی دریایی برداشته شدند.

این گزارش تاکید دارد، هم‌زمان با اقدامات تحریک‌آمیز یونان در مدیترانه شرقی و تنش روزافزون در آنجا نیاز به نیروی دریایی ترکیه در آب‌های منطقه‌ای لیبی وجود دارد و بر این اساس به نظر می‌رسد بندر مصراته به پایگاه دریایی دائمی ترکیه تبدیل شود.

ینی شفق ضمن ضروری دانستن حضور کشتی‌های جنگی ترکیه در آب‌های منطقه‌ای لیبی جهت حمایت از حفاری‌ها در برابر هرگونه تهدید احتمالی، نوشت، به این ترتیب ترکیه بزرگترین سهم را از استخراج نفت در آنجا خواهد داشت.

ترکیه از بزرگترین حامیان نظامی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در مقابل نیروهای موسوم به ارتش "ملی" لیبی تحت فرماندهی خلیفه حفتر است. آنکارا حفتر را به حمایت از "تروریسم" در لیبی و بر هم زدن ثبات آن با دخالت‌های نظامی و انتقال شبه‌نظامیان از خاک سوریه به لیبی متهم می‌کند.

دولت وفاق ملی لیبی و مسؤولان ترکیه ۲۷ نوامبر ۲۰۱۹ دو یادداشت تفاهم را برای تعیین مرزهای دریایی و تقویت همکاری‌های نظامی-امنیتی به امضا رسانده و به شدت با حفتر و نیز کشورهای مصر، یونان، قبرس و اتحادیه اروپا مخالفت کردند. طرف‌های یاد شده، این دو سند را "غیرقانونی" خوانده و ترکیه را به تلاش برای استقرار نظامی در لیبی و استفاده از بحران این کشور برای کنترل یافتن بر منابع آن در مدیترانه شرقی متهم کردند.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Earth ترکیه صادرات برق به لبنان را متوقف می‌کند!
Heart بیانیه ارتش عراق درباره حمله راکتی ناشناس به پایگاه «الحریر» اربیل
Heart محاکمه غیابی قاتلان خاشقچی هفته دیگر در ترکیه برگزار می‌شود
Heart نباید سناریوی سوریه در لیبی تکرار شود
Heart حدود ۲۸ هزار تن از شهرهای ترهونه و سرت لیبی آواره شده‌اند
Heart سفر غیر منتظره وزیر خارجه ایتالیا به لیبی
Heart انتقاد ترکیه از موضع "متناقض" فرانسه در لیبی
  دیپلماسی پزشکی، راهکار ترکیه برای بهبود روابط پرتنش بین‌المللی
  بحران کرونا، بودجه نظامی کشورهای اتحادیه اروپا را نیز به خطر انداخت !
  ترکیه به بیانیه ۵ کشور علیه فعالیت آنکارا در دریای مدیترانه و لیبی پاسخ داد

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان