امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ارتباط سلطان فولاد با اکبر طبری چیست؟

#1
Heart 
رسول دانیال زاده ابربدهکار بانکی یا همان سلطان فولاد نقش پر رنگی در پرونده فساد‌های اکبر طبری داشته است.


نام رسول دانیال زاده پیش از آن که در پرونده اکبر طبری مطرح شود، در پرونده فساد فولاد آمد و از او به عنوان سلطان فولاد ایران و مالک برج‌های لوکس روما و فلورا در کامرانیه تهران و یکی از ابر بدهکاران نظام بانکی کشور یاد کردند.

رسول دانیال زاده نمین اهل اردبیل است و عضو هیئت‌های اقماری شرکت‌های صنایع لوله گالوانیزه روی پوشان قزوین، شرکت کارخانجات نورد و لوله سمنان، شرکت لوله گالوانیزه ماهان سمنان، شرکت مجتمع فولاد گیلان و شرکت فولاد کاویان بوده است.

دانیال زاده در فساد صورت گرفته در موضوع فولاد نقش پررنگی داشت و پس از آن که نام او به عنوان یکی از متهمان پرونده فولاد مطرح شد، از کشور فرار کرد، اما پس از مدتی به صورت داوطلبانه خود به ایران بازگشت.

مهرماه سال گذشته بود که دانیال زاده از کشور فرار کرد، اما یک ماه پس از متواری شدن به صورت داوطلبانه خود را معرفی و به کشور بازگردانده شد.

رشوه میلیاردی ابر بدهکار بانکی به اکبر طبری
همان طور که گفته شد دانیال‌زاده یکی از بزرگترین بدهکاران شبکه بانکی کشور و دارای برج‌های لوکس در مناطق خوب تهران بوده است و مبلغ ۱۸۳ میلیارد و ۲۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال به اکبر طبری متهم ردیف اول پرونده رشوه داده است.

دانیال زاده چندین شرکت با همسر، پسر و دخترانش داشت و مواد اولیه را برای این شرکت‌ها وارد می‌کردند، اما از آنجایی که فرار مالیاتی بسیاری داشته و بدهی‌های کلان مالی را به بار آورده و یکی از متهمان ردیف اول پرونده به شمار می‌رفته، رشوه‌های سنگین به اکبر طبری داده است.

رسول دانیال زاده با دریافت وام‌های کم بهره توانسته برج‌های لوکس را در مناطق تهران تأسیس کند، اما اینکه چگونه ارتباط او با اکبر طبری پررنگ شده مشخص نیست. تاکنون در کیفرخواست صادره علیه طبری از رشوه ۱۸۳ میلیاردی دانیال زاده و یک واحد مسکونی لوکس به اکبر طبری صحبت شده، اما هنوز درباره دیگر موضوعات پرونده چیزی گفته نشده است و باید منتظر ادامه جلسات دادگاه برای مشخص شدن نقش این متهم ماند.

نیروی هوایی تایوان بعد از عبور هواپیمای Y-8 چینی از خط حدفاصل تنگه تایوان، جنگنده‌های خود را برای محاصره این هواپیما فرستاد. این اتفاق، یک روز پس از آزمایش موشک ضدهوایی تایوان رخ می‌دهد.
به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری مرکزی تایوان با ارجاع به وزارت دفاع ملی اعلام کرد از طریق هواپیماهای رهگیر در فضای هوایی تایوان، هواپیمای ترابری Y-8 ارتش آزادی‌بخش خلق چین را محاصره کرده است.

بنا بر "ساوث چاینا مورنینگ پست"، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: ما هواپیمای یون‌-8 چین را در حالی که صبح امروز (شنبه) به سمت تایوان در پرواز بود، شناسایی کرده و بلافاصله جت‌های جنگنده خود را به منظور ردگیری و متفرق کردن از طریق هشدار رادیویی، اعزام کردیم.

با این وجود، گزارش‌ها بیان‌گر آن است که Y-8 از خط حدفاصل تنگه تایوان عبور کرده که به قلمروی تایوان تعلق ندارد؛ به این معنی که هواپیمای مورد نظر بر فراز آب‌های بین‌المللی در پرواز بوده است.

"گلوبال تایمز" پکن اعلام کرد نامشخص است که چه نوع Y-8 مورد استفاده قرار گرفته؛ چرا که برخی از آن‌ها وظایف ساده ترابری را بر عهده دارند در حالی که برخی دیگر قادر به ایفای نقش‌های اطلاعاتی الکترونیکی هستند.

این اتفاق یک روز پس از آن رخ می‌دهد که تایوان یک موشک زمین به هوای "تین کونگ-3" را که قرار بود موشک‌های بالستیک در حال ورود را رهگیری کند، تست کرد. بر اساس "ساوث چاینا مورنینگ پست" که به صفحه فیس‌بوک قانون‌گذار تایوانی ارجاع داده بود، این موشک به سمت یک "تین‌کوئنگ-2 " پرتاب شد و با موفقیت توانست آن را رهگیری کند.

از سوی دیگر این اتفاق در آخر هفته‌ای به وقوع می‌پیوندد که پر از اتفاقات این‌ چنینی بوده است. روز دوشنبه، به یک هواپیمای کلیپر باری C-40A ارتش آمریکا اجازه داده شد که بر فراز جزیره تایوان پرواز کند؛ و روز سه‌شنبه نیز جت‌های تایوانی تلاش کردند جنگنده‌های سو-30 چینی را که از خط حدفاصل جزیره عبور کرده بودند، رهگیری کنند. در این رابطه پکن شکایات محکمی را نزد واشنگتن مطرح و ادعا کرد این عمل تحریک‌آمیز بوده است.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
Subarrow سیاست آمریکا نسبت به ایران به ویژه فعالیت های آن در منطقه چیست
Heart بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق در ارتباط با وقایع اخیر
Heart تحریم ۸ شرکت فعال در زمینه آهن و فولاد توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا
Heart قضیه ناو اسرائیلی در دریای خزر چیست؟
  تاجرنیا: مجلس جدید شرایط ارتباط با دنیای بیرون را فراهم کند
  تفاوت اهدای خون و اهدای پلاسما چیست؟
Heart نحوه چاپ سه‌بعدی یکپارچه فولاد سخت کشف شد
Question ماجرای احسان علیخانی و پریناز ایزدیار چیست؟
Question راز قبر مرموز وسط خانه مجلل چیست؟ + عکس
  اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین رهبر و انقلاب به ملکوت اعلی پیوست.

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان