امتیاز موضوع:
  • 0 رأی - میانگین امتیازات: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

ممنوعیت دوباره تردد به "اورامانات"/ تا یک ماه دیگر پیک "کرونا" را پشت سر می‌گذاریم

#1
ممنوعیت دوباره تردد به "اورامانات"/ تا یک ماه دیگر پیک "کرونا" را پشت سر می‌گذاریم 1

استاندار کرمانشاه از ممنوعیت دوباره تردد به منطقه اورامانات در تعطیلات پایان هفته جهت کنترل بهتر کرونا خبر داد.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (27 خرداد) ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به تشدید کرونا در استان گفت: بستری‌های کرونا در استان از مرز 400 نفر گذشته و این به معنی به صدا درآمدن زنگ خطر و ایجاد شرایط سخت برای استان است.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت بحران کرونا در استان گفت: همه باید در این زمینه پای کار بوده و با هم همکاری داشته باشند و در این بین مردم نقش اصلی را برعهده دارند.

بازوند تصریح کرد: تا زمانی که مردم خطر را بصورت جدی احساس نکرده و پای کار نباشند، نمی توان کرونا را در استان مدیریت کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بخش زیادی از مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند، گفت: این انتظار از مسئولین است که برای بخش دیگر جامعه که نکات بهداشتی را رعایت نمی کنند، چاره اندیشی کرده و خطرات رفتارهای آنها را کاهش دهند.

بازوند در ادامه به برخی پیشنهادات برای مقابله بهتر با کرونا اشاره کرد و افزود: در راستای کنترل هرچه بیشتر و بهتر کرونا، یکی از پیشنهادهای ما تعطیلی 10 روزه دفاتر پیشخوان استان است، زیرا ازدحام جمعیت در این دفاتر بالا است و اگر بتوان آنها را به مدت 10 روز تعطیل کرد قطعا نقش موثری در پیشگیری از انتقال بیماری خواهد داشت.

وی افزود: در این راستا کارگروه مربوطه باید تشکیل شود و در صورتی که تعطیلی 10 روزه این مراکز مشکلی برای مردم ایجاد نمی کند، این تعطیلی در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه به شلوغی مطب پزشکان هم اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی و نظام پزشکی باید بحث نوبت دهی الکترونیکی در مطب های پزشکی را بصورت جدی در دستور کار قرار دهند و از طرفی باید ظرفیت پذیرش بیمار در مطب پزشکان به نصف کاهش یابد.

بازوند تصریح کرد: همچنین باید از ورود بیماران بدون ماسک به مطب پزشکان جلوگیری شود و پزشک مطب موظف است برای بیمارانی که ماسک ندارند، ماسک تهیه کند و در اختیار آنها قرار دهد.

استاندار کرمانشاه در ادامه از ممنوعیت تردد به منطقه اورمانات در تعطیلات پایان هفته خبر داد وافزود: با توجه به تعطیلات پیش رو و احتمال افزایش سفر به مناطق خوش آب و هوای اورامانات، جهت کنترل هرچه بهتر بیماری در استان و پیشگیری از افزایش آمار مبتلایان در این مناطق، تردد به مناطق اورامانات از بعدازظهر امروز (27 خرداد) ممنوع شده و این محدودیت تا صبح شنبه(31 خرداد) ادامه خواهد داشت.

بازوند بر کاهش جلسات اداری در هفته آینده تاکید کرد و افزود: در این بین جلسات ستاد تنظیم بازار به دلیل ضرورت کنترل قیمت‌ها باید بصورت منظم و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شود و تعزیرات هم باید برخورد قاطعانه‌تری با گرانفروشی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به فعالیت رستوران‌ها با 50 درصد ظرفیت گفت: فعالیت تالارها تا اطلاع ثانوی همچنان ممنوع است.

استاندار کرمانشاه از رسانه ها و صدا و سیمای مرکز استان خواست تا بصورت ویژه‌تری به خطرات کرونا و هشدارهای مربوط به این بیماری بپردازند و تصریح کرد: استان کرمانشاه با تاخیر دچار پیک کرونا شد که این اتفاق خوبی است، چرا که اگر همان اوایل بیماری دچار پیک می شدیم واقعا تجهیزات چندانی در اختیار نداشتیم و حتی ماسک و الکل چندانی هم در بازار نبود و قطعا شرایط برای ما از امروز سخت‌تر بود.

بازوند با بیان اینکه همه باید تلاش کنیم که پیک کرونا را پشت سر بگذاریم، گفت: به نظر می رسد اگر همه همکاری کنند، تا یک ماه آینده بتوانیم پیک این بیماری را با هزینه کمتر پشت سر بگذاریم.
پاسخ
آگهی


[-]
به اشتراک گذاری/بوکمارک (نمایش همه)
google Facebook cloob Twitter
برای ارسال نظر وارد حساب کاربری خود شوید یا ثبت نام کنید
شما جهت ارسال نظر در مطلب نیازمند عضویت در این انجمن هستید
ایجاد حساب کاربری
ساخت یک حساب کاربری شخصی در انجمن ما. این کار بسیار آسان است!
یا
ورود
از قبل حساب کاربری دارید? از اینجا وارد شوید.

موضوعات مرتبط با این موضوع...
  کرونا هوای زمین را خنک کرد
  خرین آمار کرونا: ۲۸۴ فوتی/ حال ۵۷۹۶ وخیم است
  تعیین نوبت دریافت واکسن کرونا دربریتانیا: ملکه در اولویت دوم و نخست وزیر در اولویت نه
  تعرفه آزمایش کرونا اعلام شد
  کرونا؛ واکسیناسیون گسترده در بریتانیا آغاز شد
  این مرد پس از بهبود از کرونا ۱۰۴ سالگی خود را جشن گرفت
  آیا ماجرای صلح امام حسن (ع) دوباره تکرار می‌شود؟/ پاسخ از رهبر معظّم انقلاب
Heart  تحریم‌های آمریکا مقابله با کرونا را دشوار کرده است
Heart درس‌های زیادی از کرونا آموختم/ واهمه‌ای از این ویروس ناشناخته نداشته باشید
Heart دانسته‌ها و ندانسته‌های ما درباره ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان